Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har startet et..."personlig-hygiene-prosjekt", som en del av forsøket mitt på å leve mer naturlig.....:-) Så jeg har kuttet ut deodorant. Og da kommer vi til naturlige kroppslukter....Jeg stinker. Har ikke kjent min egen kroppslukt på kanskje 25 år, og det er sjokkerende:O Så om ikke jeg finner en naturlig løsning på stanken, er det rett tilbake til parabener, aluminium, triklosan og siloksan. Herlig:-D Noen tips til en stankfri hverdag for meg og mine ?
humlesurr Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Denne her fungerer faktisk! http://www.naturkosmetikk.com/spesialprodukter/krystall-deo/krystall-deo-med-korkskive
Happy-Mama:) Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Bruker deo selv, og kommer nok til å fortsette med det... Orker ikke stanken altså:s Har en bror som ikke bruker noe sånt, og man kjenner kroppslukten hans, men det er ikke sånn at det lukter vondt heller. Han dusjer hver dag (har en jobb som krever det), men ellers vet jeg ikke hva han gjør for å ikke lukte. Hva med svetteputer? Vet ikke om de tar bort lukten jeg... Men det er vel bare sånn at man lukter kroppslukt om man ikke erstatter den med noe. Sikker på at andre kjenner lukten da?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 www.greenpeople.no Anonym poster: be176f461dab8915949e4935c3979197
Ikkesåallerværst Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Kanskje du er venninna til hun i den andre tråden?? Vet om at det finnes noe urtegreier på helsekosten. Selv svetter jeg så mye at jeg aldri hadde kunnet komme unna med urter.. Har foresten en kompis som gikk en måned i marka og ikke brukte deo. Han påstod at lukta ble mindre etterhvert, og at deo gjør deg mer svett og lukete, og at det tar tid før kroppen kvitter seg med svineriet. Den teorien skal få stå uprøvd for meg..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Jeg bruker det ikke daglig, men innimellom. De fleste dagene klarer jeg meg helt fint uten så lenge jeg bruker ulltrøye. Bommull furer brukbart, men suntetiske klær stinker etter bare noen timer. Anonym poster: 2bebaa8ae3b3d97e752a9239dd34c06d
Hringariki Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Ja. Dager jeg ikke bruker deo blir det klamt, svetteringer under armene og jeg føler meg forferdelig ekkel
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2013 Denne her fungerer faktisk! http://www.naturkosm...o-med-korkskive Den skal jeg ta en nærmere titt på:-) Takk:-)Har en krystalldeodorant som funker, men oppdaget for litt siden at den inneholder en form for aluminium, til tross for at den flasher brystkreftsløyfen og sier at den ikke inneholder aluminium klorhydrate. Den inneholder derimot ammonium alum, som jeg TROR er omtrent det samme.
Elsker livet Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Nei, må ha det. Bruker jeg det ikke lukter det svette når kvelden kommer. Vil ikke ha lukt i klærne som jeg ikke får vasket bort. Har hatt nok utfordring med svettelukt de første ukene etter svangerskapene. Har forresten prøvd krystalldeo, men ble dessverre sår under armene av den. Kanskje det hadde fungert om jeg ikke barberte meg, men det er ikke et alternativ for min del.
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2013 Kanskje du er venninna til hun i den andre tråden?? Vet om at det finnes noe urtegreier på helsekosten. Selv svetter jeg så mye at jeg aldri hadde kunnet komme unna med urter.. Har foresten en kompis som gikk en måned i marka og ikke brukte deo. Han påstod at lukta ble mindre etterhvert, og at deo gjør deg mer svett og lukete, og at det tar tid før kroppen kvitter seg med svineriet. Den teorien skal få stå uprøvd for meg.. Hahaha, en tråd om en hysterisk og fantatisk venninne ? :-D Garantert meg, isåfall;-)Kanskje kameraten din vennet seg til egen kroppslukt etterhvert...?
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2013 Nei, må ha det. Bruker jeg det ikke lukter det svette når kvelden kommer. Vil ikke ha lukt i klærne som jeg ikke får vasket bort. Har hatt nok utfordring med svettelukt de første ukene etter svangerskapene. Har forresten prøvd krystalldeo, men ble dessverre sår under armene av den. Kanskje det hadde fungert om jeg ikke barberte meg, men det er ikke et alternativ for min del. Vet du, lukten setter seg mye i klærne pga. limstoffene i deodorantene. Disse stoffene fester seg etterhvert permanent til klærne. Det er også disse stoffene som gir gule flekker. Jeg ble også ganske sår av den krystalldeoen:( Vet ikke hva det kom av ?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #12 Skrevet 13. februar 2013 Denne her fungerer faktisk! http://www.naturkosm...o-med-korkskive Den skal jeg ta en nærmere titt på:-) Takk:-)Har en krystalldeodorant som funker, men oppdaget for litt siden at den inneholder en form for aluminium, til tross for at den flasher brystkreftsløyfen og sier at den ikke inneholder aluminium klorhydrate. Den inneholder derimot ammonium alum, som jeg TROR er omtrent det samme. Fra greenpeople.no: "Sikre og effektive alternativer er mineralet ammonium alum eller alunitt og ekstrakter fra ricinus(olje)planten som sink ricinoleat, som har vært brukt i århundrer. Sammen hindrer disse to mineralske saltene luktfremmende bakterievekst, uten å gripe inn i den naturlige svetteprosessen." Anonym poster: be176f461dab8915949e4935c3979197
Musemorbr / Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Apoteket har en deodorant uten alu og parabener. Men den parfymerer bare, og man svetter mye. Aluminiumen er det som skiller deodorant og antiperspirant, og vil man ikke svette, kommer man ikke unna den.
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 13. februar 2013 Bruker deo selv, og kommer nok til å fortsette med det... Orker ikke stanken altså:s Har en bror som ikke bruker noe sånt, og man kjenner kroppslukten hans, men det er ikke sånn at det lukter vondt heller. Han dusjer hver dag (har en jobb som krever det), men ellers vet jeg ikke hva han gjør for å ikke lukte. Hva med svetteputer? Vet ikke om de tar bort lukten jeg... Men det er vel bare sånn at man lukter kroppslukt om man ikke erstatter den med noe. Sikker på at andre kjenner lukten da? Hva er svetteputer ? Ser for meg små puter med urter inni, hehe;-)Kanskje jeg rett og slett har for heslig svettelukt til å kunne droppe deoen:O Mannen min har heller ikke noe svettelukt, og han bruker veldig sjeldent deo. han lukter bestandig duggfriskt;-). Har til dags dato ikke kjent svettelukt fra han!
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 13. februar 2013 Denne her fungerer faktisk! http://www.naturkosm...o-med-korkskive Den skal jeg ta en nærmere titt på:-) Takk:-)Har en krystalldeodorant som funker, men oppdaget for litt siden at den inneholder en form for aluminium, til tross for at den flasher brystkreftsløyfen og sier at den ikke inneholder aluminium klorhydrate. Den inneholder derimot ammonium alum, som jeg TROR er omtrent det samme. Fra greenpeople.no: "Sikre og effektive alternativer er mineralet ammonium alum eller alunitt og ekstrakter fra ricinus(olje)planten som sink ricinoleat, som har vært brukt i århundrer. Sammen hindrer disse to mineralske saltene luktfremmende bakterievekst, uten å gripe inn i den naturlige svetteprosessen." Anonym poster: be176f461dab8915949e4935c3979197 Takk for den!! Mente jeg hadde undersøkt ammonium alum godt, men jeg har muligens støttet meg til "konspirasjonsteorier" (sitat min bedre halvdel...) igjen, haha:-D
Happy-Mama:) Skrevet 13. februar 2013 #16 Skrevet 13. februar 2013 Bruker deo selv, og kommer nok til å fortsette med det... Orker ikke stanken altså:s Har en bror som ikke bruker noe sånt, og man kjenner kroppslukten hans, men det er ikke sånn at det lukter vondt heller. Han dusjer hver dag (har en jobb som krever det), men ellers vet jeg ikke hva han gjør for å ikke lukte. Hva med svetteputer? Vet ikke om de tar bort lukten jeg... Men det er vel bare sånn at man lukter kroppslukt om man ikke erstatter den med noe. Sikker på at andre kjenner lukten da? Hva er svetteputer ? Ser for meg små puter med urter inni, hehe;-)Kanskje jeg rett og slett har for heslig svettelukt til å kunne droppe deoen:O Mannen min har heller ikke noe svettelukt, og han bruker veldig sjeldent deo. han lukter bestandig duggfriskt;-). Har til dags dato ikke kjent svettelukt fra han! Sånne; http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=11&id=348
Leeloo76 Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 Jeg bruker Neutral sin, men den inneholder nok alu ja, ellers er den i hvert fall uparfymert og uten parabener, og den funker (jeg lukter hest uten, urk).
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 13. februar 2013 Apoteket har en deodorant uten alu og parabener. Men den parfymerer bare, og man svetter mye. Aluminiumen er det som skiller deodorant og antiperspirant, og vil man ikke svette, kommer man ikke unna den. Vet, men aluminium er jeg veldig skeptisk til:-/Det er for såvidt helt greit å svette litt, men orker ikke stanken. Har prøvd deodoranter som bare kamuflerer lukten, men det blir litt som toalettsprayer;-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #19 Skrevet 13. februar 2013 Svetten min lukter ikke før den er skikkelig gammal (snakker flere dager), så jeg klarer meg helt fint uten deo. Føler meg ganske heldig der ja Anonym poster: 4fc61bb96e4381b8e7b693938e99ee8d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #20 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har kjøpt en aliminiumfri deodorant på helsekosten, den funker helt fint. Weleda har også noen velduftende sprayvarianter, men de inneholder alkohol. Anonym poster: dfca6b802c0753548996444e0c048b93
Musemorbr / Skrevet 13. februar 2013 #21 Skrevet 13. februar 2013 Apoteket har en deodorant uten alu og parabener. Men den parfymerer bare, og man svetter mye. Aluminiumen er det som skiller deodorant og antiperspirant, og vil man ikke svette, kommer man ikke unna den. Vet, men aluminium er jeg veldig skeptisk til:-/Det er for såvidt helt greit å svette litt, men orker ikke stanken. Har prøvd deodoranter som bare kamuflerer lukten, men det blir litt som toalettsprayer;-) Det var det jeg også kom frem til. Jeg driver og tilfører alu til kroppen igjen, noe motvillig. Fant aldri et bedre alternativ.
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #22 Skrevet 13. februar 2013 Bruker deo selv, og kommer nok til å fortsette med det... Orker ikke stanken altså:s Har en bror som ikke bruker noe sånt, og man kjenner kroppslukten hans, men det er ikke sånn at det lukter vondt heller. Han dusjer hver dag (har en jobb som krever det), men ellers vet jeg ikke hva han gjør for å ikke lukte. Hva med svetteputer? Vet ikke om de tar bort lukten jeg... Men det er vel bare sånn at man lukter kroppslukt om man ikke erstatter den med noe. Sikker på at andre kjenner lukten da? Hva er svetteputer ? Ser for meg små puter med urter inni, hehe;-)Kanskje jeg rett og slett har for heslig svettelukt til å kunne droppe deoen:O Mannen min har heller ikke noe svettelukt, og han bruker veldig sjeldent deo. han lukter bestandig duggfriskt;-). Har til dags dato ikke kjent svettelukt fra han! Sånne; http://www.nyttig.no...?path=11&id=348 Hehe:-D Herlig:-D Ikke dumt når man absolutt ikke vil ha svetteflekker under armene. Og for en morsom butikk:-)
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 13. februar 2013 Svetten min lukter ikke før den er skikkelig gammal (snakker flere dager), så jeg klarer meg helt fint uten deo. Føler meg ganske heldig der ja Anonym poster: 4fc61bb96e4381b8e7b693938e99ee8d VELDIG heldig:-)
Mrs. Grey Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #24 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har kjøpt en aliminiumfri deodorant på helsekosten, den funker helt fint. Weleda har også noen velduftende sprayvarianter, men de inneholder alkohol. Anonym poster: dfca6b802c0753548996444e0c048b93 Husker du merke ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå