Gå til innhold

Kan dere lage vårruller?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såååå lyst til å lære meg det, fordi det er så godt og de i frysedisken er så vonde....

Det jeg lurer på, er de gode de som man pensler med olje og steker i ovnen? Det hørtes jo enkelt ut på den måten hvertfall...

Hvis dere har noen oppskrifter på gode vårruller tar jeg gjeeeerne i mot :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan jeg ;) og de er nyyydelige!

Skrevet

Er de enkle? Oppskrift pleaaaaaaase? ;)

Skrevet

Kjøp vårrulldeig (ferdige flak) i frysedisk i butikk (innvandrerbutikk/meny/saafari) og fyll med hva du vil å frityrstek de i matolje i panna ;) det smakte akkurat som "ekte" vårrull!!!! Jeg fylte med svinestrimler,kål.revet agurk og løk ;)

Skrevet

Nei!!ikke revet agurk!! Haha..mente å skrive GULROT

Skrevet

Ja, har laget en. Datteren min.

 

Anonym poster: 8f821822d9e9e568ef73c2b07f793c01

Skrevet

Søk etter vårruller på matprat.no.

Tror det er den oppskriften jeg bruker. Nyyyydelig!

Kan også tilsette litt kokte glassnudler i fyllet.

Skrevet

I innvandrersjappa her i byen har de kopiert opp oppskrifter som man kan få, kanskje det praktiseres flere steder? Husker ikke oppskrifta nøyaktig, men google is your friend :)

 

Jeg brukte filodeig, svinekjøttdeig, korianderblader, gangala (eller noe sånt, minner om ingefær), kinakål, gulrot, glassnudler og mama ett-eller-annet vårrullmix. Nyyyyydelig.

Skrevet

Det var den oppskriften på matprat jeg så på før jeg skrev her, den så enkel ut. Da skal jeg jammen forsøke :) til helga kanskje...

Skrevet (endret)

Karbonadedeig, 2 egg, 2 store revne gulrøtter, masse masse hvitløk (tror jeg bruker 4-5 fedd.. Det skal så lite farse i hver vårrull at jeg lover det ikke blir for mye.. Trust me.. Salt og pepper.Du kan også ha i strimlet kinesisk sopp og andre ting om du liker det. Jeg liker mest når majoriteten av farsen er kjøtt, siden leg lager tynne lange vårruller. Pakker inn i vårrullpapir. Friterer.

 

Og NÅ kommer det som er godt.. Du må kjøpe noe som heter rispapir. Disse skal dyppea i kaldt vann og legges på tallerkenen. Inni disse legger du en vårrull, litt strimlet agurk, litt kalde kokte risnudler og friterte innbakte scampi.. Så ruller du sammen som en wrap. OMG!! Dypp i vårrullsaus og dig in.. Kan ikke beskrives.. Må oppleves..

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Skrevet

Takk helt lykkelig, fantastisk med noe litt nytt også :) hørtes veldig snadder ut :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja visst, men det var så mye jobb at jeg ikke har laget det siden.

Skrevet

Karbonadedeig, 2 egg, 2 store revne gulrøtter, masse masse hvitløk (tror jeg bruker 4-5 fedd.. Det skal så lite farse i hver vårrull at jeg lover det ikke blir for mye.. Trust me.. Salt og pepper.Du kan også ha i strimlet kinesisk sopp og andre ting om du liker det. Jeg liker mest når majoriteten av farsen er kjøtt, siden leg lager tynne lange vårruller. Pakker inn i vårrullpapir. Friterer.

 

Og NÅ kommer det som er godt.. Du må kjøpe noe som heter rispapir. Disse skal dyppea i kaldt vann og legges på tallerkenen. Inni disse legger du en vårrull, litt strimlet agurk, litt kalde kokte risnudler og friterte innbakte scampi.. Så ruller du sammen som en wrap. OMG!! Dypp i vårrullsaus og dig in.. Kan ikke beskrives.. Må oppleves..

 

I love foodlovers!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...