Terese med to jenter Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har såååå lyst til å lære meg det, fordi det er så godt og de i frysedisken er så vonde.... Det jeg lurer på, er de gode de som man pensler med olje og steker i ovnen? Det hørtes jo enkelt ut på den måten hvertfall... Hvis dere har noen oppskrifter på gode vårruller tar jeg gjeeeerne i mot
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Ja, det kan jeg og de er nyyydelige!
Terese med to jenter Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2013 Er de enkle? Oppskrift pleaaaaaaase?
beibilykke Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Kjøp vårrulldeig (ferdige flak) i frysedisk i butikk (innvandrerbutikk/meny/saafari) og fyll med hva du vil å frityrstek de i matolje i panna det smakte akkurat som "ekte" vårrull!!!! Jeg fylte med svinestrimler,kål.revet agurk og løk
beibilykke Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Nei!!ikke revet agurk!! Haha..mente å skrive GULROT
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Ja, har laget en. Datteren min. Anonym poster: 8f821822d9e9e568ef73c2b07f793c01
BellaSuz Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Søk etter vårruller på matprat.no. Tror det er den oppskriften jeg bruker. Nyyyydelig! Kan også tilsette litt kokte glassnudler i fyllet.
petite fleur Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 I innvandrersjappa her i byen har de kopiert opp oppskrifter som man kan få, kanskje det praktiseres flere steder? Husker ikke oppskrifta nøyaktig, men google is your friend Jeg brukte filodeig, svinekjøttdeig, korianderblader, gangala (eller noe sånt, minner om ingefær), kinakål, gulrot, glassnudler og mama ett-eller-annet vårrullmix. Nyyyyydelig.
Terese med to jenter Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2013 Det var den oppskriften på matprat jeg så på før jeg skrev her, den så enkel ut. Da skal jeg jammen forsøke til helga kanskje...
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Karbonadedeig, 2 egg, 2 store revne gulrøtter, masse masse hvitløk (tror jeg bruker 4-5 fedd.. Det skal så lite farse i hver vårrull at jeg lover det ikke blir for mye.. Trust me.. Salt og pepper.Du kan også ha i strimlet kinesisk sopp og andre ting om du liker det. Jeg liker mest når majoriteten av farsen er kjøtt, siden leg lager tynne lange vårruller. Pakker inn i vårrullpapir. Friterer. Og NÅ kommer det som er godt.. Du må kjøpe noe som heter rispapir. Disse skal dyppea i kaldt vann og legges på tallerkenen. Inni disse legger du en vårrull, litt strimlet agurk, litt kalde kokte risnudler og friterte innbakte scampi.. Så ruller du sammen som en wrap. OMG!! Dypp i vårrullsaus og dig in.. Kan ikke beskrives.. Må oppleves.. Endret 13. februar 2013 av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 http://www.hverdagsmat.net/?p=479 Anonym poster: 158bd6a6169140821a9ce97b6eb4ebf8
Terese med to jenter Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2013 Takk helt lykkelig, fantastisk med noe litt nytt også hørtes veldig snadder ut
Gjest Siklerotte Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Ja visst, men det var så mye jobb at jeg ikke har laget det siden.
humlesurr Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 Karbonadedeig, 2 egg, 2 store revne gulrøtter, masse masse hvitløk (tror jeg bruker 4-5 fedd.. Det skal så lite farse i hver vårrull at jeg lover det ikke blir for mye.. Trust me.. Salt og pepper.Du kan også ha i strimlet kinesisk sopp og andre ting om du liker det. Jeg liker mest når majoriteten av farsen er kjøtt, siden leg lager tynne lange vårruller. Pakker inn i vårrullpapir. Friterer. Og NÅ kommer det som er godt.. Du må kjøpe noe som heter rispapir. Disse skal dyppea i kaldt vann og legges på tallerkenen. Inni disse legger du en vårrull, litt strimlet agurk, litt kalde kokte risnudler og friterte innbakte scampi.. Så ruller du sammen som en wrap. OMG!! Dypp i vårrullsaus og dig in.. Kan ikke beskrives.. Må oppleves.. I love foodlovers!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå