Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Hei jenter! Sitter her og designer en ny stelleveske i skinn. Er det noen som vil komme med innspill? F. Eks: Hva er pluss og minus med den stellevesken din? Er stellematte et must? Hva med flaskevarmer? Er det for mange rom i en stelleveske, eller skulle det vært fler? Hvilke rom er mest brukt? Bruker dere den etter stelleperioden? Anonym poster: 2062f2ab61755c4dc8de0dde5b58b6d2
Gjest SHOC Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Stellematte er veldig praktisk, snuppa vår er snart 2 år men vi bruker den enda når vi må skifte bleie på kjøpesenter. Veldig praktisk med utvendige lommer på kortsidene til å putte f eks tåte/drikkeflaske foran og f eks smokker bak, slik at man enkelt finner det frem. Men det er ganske så umulig å unngå søl i veska av og til, f eks kan en matboks åpne seg eller korken påsolkremtuben falle av. Så skinnveske hadde jeg nok aldri turt å bruke til stelleveske.. Anonym poster: f8da8774387cd8a240f4e2b8b0eccda8
Rivjernet Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Min er stor og deilig men alt for tung!! Det gjør at jeg ikke orker å drasse rundt på den!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Hvorfor svarer du i en sånn her tråd hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med i forhold til det som det blir spurt om? Ikke HI Anonym poster: 7e203ebe36707c62106b4c51418357e6
Gjest SHOC Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Hvorfor svarer du i en sånn her tråd hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med i forhold til det som det blir spurt om? Ikke HI Anonym poster: 7e203ebe36707c62106b4c51418357e6 Jeg svarte på hva jeg ikke likte med stellevesker, ville likt en stelleveske som var mye enklere uten masse dilldall.
Vogndilla Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Perfekte stellevesken: Stor stellematte med eget rom adskilt fra andre ting, gjerne med ulikt stoff på for og bakside så man husker hvilken side man bruker ned. Mange små rom inni. Mammalomme med plass til mammas ting samt karabinkrok til nøkler. Plass til to flasker utvendig samt en isolert flaskeveske. Glidelåslomme på utsiden. Lang og kort bærerem med O-ringer i siden + vognkroker slik som f.eks jujube og petunia picle bottom har. Vesken må være stor, gjerne H50xB35 cm Må ha en form som gjør at den henger pent på vogner.
Pinnus Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Jeg er på utkikk etter stelleveske i skinn da jeg var veldig misfornøyd med min forrige. Kjøpte en Allerhand Messanger på anbefalinger herfra, men solgte den igjen ganske raskt. Hovedproblemene var at den hadde ALTFOR mange rom nedi, umulig å huske hvor man la noe og den hadde ikke glidelås på toppen. Havnet den på hodet i bilen, ramlet alt utav. Utrolig irriterende! Skulle gjerne hatt en veske med to eller tre separate hovedrom, alle med glidelåslukking. Da kunne man delt babyting og personlige ting for seg. Stellematten brukte jeg, mens flaskevarmeren brukte jeg vel aldri. Fordelen med skinn er at det holder seg godt over tid, tøy/polyester blir ofte stygt og er mindre slitesterkt. Skinn er dog tyngre, dessverre. Hadde gjerne brukt vesken etter stellebag-perioden om den var fin og så ut som en vanlig veske! Liker Storksak Elizabeth, Brigitta av il tutto og Marc by Marc Jacobs sine Skynd deg da, jeg har termin om 3 måneder Lykke til!
BellaSuz Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Min ideelle stelleveske kan være slik: Stellematte m eget rom Rom til flaske, evt flaskevarmer man kan sette fast på innsiden med borrelås. Rom til våtservietter Rom til salve f.eks Dette kan være i "storrommet" i veska m glidelås Mobilrom Lite rom m glidelås til lipgloss o.l Dette kan være i "lillerommet" i veska m glidelås Dvs to separate rom. Gjerne med skjult hardplastbunn som kan tas ut. Som stelleveske er det greit at den er litt stabil å sette fra seg. Ville hatt regulerbar skulderreim og reimer på siden av veska som kan knipses på styret på vogna m skikkelige trykknapper. Disse skal kunne skjules nedi lommer hvis man vil bruke veska etter stelleperioden. Skinnet kan være ferdig impregnert;-) Endret 13. februar 2013 av BellaSuz
Fuglemamma <3 Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Kjenner meg igjen! Gjorde også dette med barna mine, bortsett fra at jeg bare hadde med meg et håndkle i veska til skift. Jeg følte at mange av stelleveskene hadde ALTFOR mange rom, så jeg brukte lang tid på å finne det jeg lette etter.. Men flaskevarmeren har jeg aldri hatt bruk for- men jeg ammet da.. Kanskje den er et must for flaskebarn?
Fuglemamma <3 Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Kjenner meg igjen! Gjorde også dette med barna mine, bortsett fra at jeg bare hadde med meg et håndkle i veska til skift. Jeg følte at mange av stelleveskene hadde ALTFOR mange rom, så jeg brukte lang tid på å finne det jeg lette etter.. Men flaskevarmeren har jeg aldri hatt bruk for- men jeg ammet da.. Kanskje den er et must for flaskebarn?
Fuglemamma <3 Skrevet 13. februar 2013 #12 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Kjenner meg igjen! Gjorde også dette med barna mine, bortsett fra at jeg bare hadde med meg et håndkle i veska til skift. Jeg følte at mange av stelleveskene hadde ALTFOR mange rom, så jeg brukte lang tid på å finne det jeg lette etter.. Men flaskevarmeren har jeg aldri hatt bruk for- men jeg ammet da.. Kanskje den er et must for flaskebarn?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Jeg er på utkikk etter stelleveske i skinn da jeg var veldig misfornøyd med min forrige. Kjøpte en Allerhand Messanger på anbefalinger herfra, men solgte den igjen ganske raskt. Hovedproblemene var at den hadde ALTFOR mange rom nedi, umulig å huske hvor man la noe og den hadde ikke glidelås på toppen. Havnet den på hodet i bilen, ramlet alt utav. Utrolig irriterende! Skulle gjerne hatt en veske med to eller tre separate hovedrom, alle med glidelåslukking. Da kunne man delt babyting og personlige ting for seg. Stellematten brukte jeg, mens flaskevarmeren brukte jeg vel aldri. Fordelen med skinn er at det holder seg godt over tid, tøy/polyester blir ofte stygt og er mindre slitesterkt. Skinn er dog tyngre, dessverre. Hadde gjerne brukt vesken etter stellebag-perioden om den var fin og så ut som en vanlig veske! Liker Storksak Elizabeth, Brigitta av il tutto og Marc by Marc Jacobs sine Skynd deg da, jeg har termin om 3 måneder Lykke til! Takk for tilbakemelding- jeg skal forte meg;) HI Anonym poster: a3f80f70b34239cae885905b00fe414e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 Skinn er vannavvisende og holder seg godt hvis de blir behandlet med gjevne mellomrom. Men det er jo ikke vanntett og man vil jo ha en veske som tåler vær og vind.. Hva med å lage et "regntrekk" som man kan dra over vesken i dårlig vær? Hilsen HI Anonym poster: a3f80f70b34239cae885905b00fe414e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 Perfekte stellevesken: Stor stellematte med eget rom adskilt fra andre ting, gjerne med ulikt stoff på for og bakside så man husker hvilken side man bruker ned. Mange små rom inni. Mammalomme med plass til mammas ting samt karabinkrok til nøkler. Plass til to flasker utvendig samt en isolert flaskeveske. Glidelåslomme på utsiden. Lang og kort bærerem med O-ringer i siden + vognkroker slik som f.eks jujube og petunia picle bottom har. Vesken må være stor, gjerne H50xB35 cm Må ha en form som gjør at den henger pent på vogner. Takk for tilbakemelding! Hva er en isolert flaskeveske? forklar Hilsen HI Anonym poster: a3f80f70b34239cae885905b00fe414e
Vogndilla Skrevet 13. februar 2013 #16 Skrevet 13. februar 2013 Perfekte stellevesken: Stor stellematte med eget rom adskilt fra andre ting, gjerne med ulikt stoff på for og bakside så man husker hvilken side man bruker ned. Mange små rom inni. Mammalomme med plass til mammas ting samt karabinkrok til nøkler. Plass til to flasker utvendig samt en isolert flaskeveske. Glidelåslomme på utsiden. Lang og kort bærerem med O-ringer i siden + vognkroker slik som f.eks jujube og petunia picle bottom har. Vesken må være stor, gjerne H50xB35 cm Må ha en form som gjør at den henger pent på vogner. Takk for tilbakemelding! Hva er en isolert flaskeveske? forklar Hilsen HI Anonym poster: a3f80f70b34239cae885905b00fe414e Er vel det samme som du kaller flaskevarmer, men den varmer jo ikke flasken, den bare holder den varm
Vogndilla Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Jeg følte at mange av stelleveskene hadde ALTFOR mange rom, så jeg brukte lang tid på å finne det jeg lette etter.. For meg er det omvendt, er det for få rom finner jeg ingenting, blir bare masse rot oppi et stort rom. I de små rommene kan jeg ha det organisert og vet hvor jeg har ting
Fuglemamma <3 Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Jeg følte at mange av stelleveskene hadde ALTFOR mange rom, så jeg brukte lang tid på å finne det jeg lette etter.. For meg er det omvendt, er det for få rom finner jeg ingenting, blir bare masse rot oppi et stort rom. I de små rommene kan jeg ha det organisert og vet hvor jeg har ting Enig at et stort rom ble for lite, men den jeg hadde var delt inn i så mange små rom, så husket jeg ikke hva som lå hvor osv.. Jeg brukte også tøybleier, så hovedrommet ble for lite til å oppevare to skift med bleier.. Hva har du i en stelleveske da?
Vogndilla Skrevet 13. februar 2013 #19 Skrevet 13. februar 2013 Brukte bare en veskebag, syntes det av altfor mange rom og dilldall med stellevesker. Stellematte brukte jeg ikke, syntes det var uhygenisk. Brukte engangskladder fra apoteket. Jeg følte at mange av stelleveskene hadde ALTFOR mange rom, så jeg brukte lang tid på å finne det jeg lette etter.. For meg er det omvendt, er det for få rom finner jeg ingenting, blir bare masse rot oppi et stort rom. I de små rommene kan jeg ha det organisert og vet hvor jeg har ting Enig at et stort rom ble for lite, men den jeg hadde var delt inn i så mange små rom, så husket jeg ikke hva som lå hvor osv.. Jeg brukte også tøybleier, så hovedrommet ble for lite til å oppevare to skift med bleier.. Hva har du i en stelleveske da? Akkurat nå har jeg (barnet er 9mnd): 4bleier Klesskift Våtservietter Ren flaske Skje Fruktmos Kartong med nan Tre smokker Almanakk Lommebok Tlf Pung med lipgloss, håndkrem, antibac etc. To leker Stellematte Hansker To smekker Og den er stappfull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå