Gå til innhold

Ang tredimensjonale år og andre pussigheter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må visst være noget enkel, for jeg har aldri satt hverken tall, ord eller begreper sammen med farger, dimensjoner eller lyd.

Så fascinerende!

Kan noen fortelle litt mer om hva de "ser" og hvordan det fungerer i det daglige?

Når oppstod det, er de noen logikk i hva som følger tallet/begrepet?

Snodige greier..!

Anonym poster: 644760d0335f4164e1a1704058aa5326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også veldig interessert i dette! Forklar gjerne:)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg måtte google det, og fant en blogg som jeg syntes forklarte det.veldig greit, hun tegner og viser også. Det er rett og slett en slags feilkobling i hjernen ;)

Jeg har alltid hatt det sånn, trodde alle hadde det, men husker at jeg prove å forklare det til noen da jeg var mindre, og de skjønte ikke hva jeg mente.

http://m.xojane.com/healthy/im-synesthete

Skrevet

Jeg har farge på hver enkelt dag og til og med døgnets tider har forskjellige farger. Morgen, formiddag, ettermiddag, kveld og natt har forskjellige farger. Helgen er annerledes, den er lilla. Årstidene har også forskjellig farge og blander seg inn i hverandre i månedsskiftet. :S Har ikke tenkt over det før jeg leste det her på DiB i dag.

Anonym poster: 5b55ab5c638c7bbf0edda6155fa07d73

Skrevet

Jeg har også farger på dagene, det har jeg hatt så lenge jeg kan huske.

Året er som en liggende oval klokke, der vinter er kl 12 (nyttårsaften), vår kl 9, sommer kl 6 og høst kl 3.

Har tenkt at det kanskje kunne komme fra feks barnehagen da jeg var liten, at det har vært en kalender eller noe lignende der som har sett sånn ut, men skjønner jo nå at det ikke er det.

Uansett ulogisk at året skal gå MOT klokka!

Hørt om folk som ser en trekant når de lukter kylling og det med smak i munnen er jo ganske pussig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...