Gå til innhold

Betale for svangerskapskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker. Er gravid med tredjemann og har tidligere ikke betalt en krone for svangerskapskontroller og timer relatert til graviditeten (blodprøver, 6-ukers kontroll ol).

Nå har vi flyttet og jeg har skiftet fastlege. En stund etter første kontroll kom faktura for timen i posten. Tenkte det var for labarbeid og utstyr, da jeg har hørt at noen plasser tar betalt for det. Men så nå har jeg fått ny regning for forrige kontroll også.. Og det er jo fakturagebyr på disse så da må jeg jo betale ekstra.. Men skal jeg virkelig betale for dette? Det blir jo fort noen kroner med alle kontroller de siste mnd. Kjenner jeg blir litt irritert som ikke har blitt informert om dette på forhånd av legekontoret. Er det en spesiell type legesenter jeg har fått fastlege hos som gjør at dette skal koste? Tenkte at fastlege er fastlege jeg. Det er jo ikke hos privat gynekolog jeg går heller. Skal spørre ved neste kontroll men lurer på om noen her vet?

Anonym poster: e395cfdad4ec4b847f4836f2ab0a0260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en feil. Svangerskapskontroller og legebesøk relatert til svangerskapet er gratis.

Anonym poster: aebb36b75d6479ee0b42b0112cb682e8

Skrevet

Man skal ikke betale for svangerskapskontroll nei.. Så lenge det ikke er privat, men det er jo fastleger vanligvis ikke.

Anonym poster: 1ae8a73b52fd978515b2d45af6627bb7

Skrevet

Du skal ikke betale for svangerskapskontroll. Det skal være helt gratis. Legen har nok bare glemt å sette det opp som en sv.kontroll, derfor har du fått regning i posten. Min lege glemte også det en gang, og da ringte jeg rett ned til legesenteret, og sa at jeg var gravid, og at jeg neimen skulle betale noe som helst. Det gikk helt i orden, og fakturaen kunne jeg bare kaste!

Anonym poster: f03861e0f61406fbd0d48c20ad9bdc88

Skrevet

nei, ring dem. Dette skal du ikke betale for.

Som du sier, det er ikke en privat gyn. du går til, da hadde det vært annerledes.

Anonym poster: 16ae5e9a56c03a2f06b8db7d0f7d0dc0

Skrevet

Ring å si de har gjort feil. Du skal IKKE betale for det som er svangerskaps relatert.

Anonym poster: 24dfdf438a519683c2cded6ea85e0c99

Skrevet

Det skal være gratis, ja! Aldri hørt om annet. Jeg konfronterte min lege med dette etter jeg hadde betalt en gang jeg var hos en vikar. Ble usikker jeg også, så betalte og gikk. Da jeg konfronterte min fastlege bladde han frem penger til meg og sa at det selvsagt var gratis og at han vikaren hadde "tullet".

Anonym poster: 258881105e00a4e588d9eed3162a8f9f

Skrevet

Det går an å ha privatpraktiserende lege som fastlege, så enten er legen din privat eller så har de gjort feil.

Ring og spør dem før du betaler fakturaen.

Anonym poster: 18df835c9f9d8cc3fa9c4d9b30772986

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg ikke betale men ta den med meg trampende ned dit på neste kontroll og spørre hva i f*** de holder på med?! :P Hehe neida skal spørre på en ordentlig måte. Skal dit allerede i morgen så da får vi ordnet opp i det fort håper jeg. Takk igjen dere :) HI

Skrevet

Det går an å ha privatpraktiserende lege som fastlege, så enten er legen din privat eller så har de gjort feil.

Ring og spør dem før du betaler fakturaen.

Anonym poster: 18df835c9f9d8cc3fa9c4d9b30772986

Ja det var det jeg tenkte på som gjorde meg usikker. Men jeg har jo valgt lege under fastlegeordningen, så da tenkte jeg ikke over at det kunne være forskjeller. Får høre i morgen, tlf deres var stengt nå. HI

Skrevet

Jeg måtte også betale en gang! Det var da jeg mistet barnet i magen min og hadde blødninger, og den frekke damen i skranken sa "Du er da mest sannsynlig ikke gravid så da må du betale for timen din, du kan komme tilbake etter du har vært på ultralyd viss de viser seg at du er gravid enda å få igjen pengene"

Anonym poster: 8e15cb0283c01593ae3ec56abeb50237

Skrevet

Jeg måtte også betale en gang! Det var da jeg mistet barnet i magen min og hadde blødninger, og den frekke damen i skranken sa "Du er da mest sannsynlig ikke gravid så da må du betale for timen din, du kan komme tilbake etter du har vært på ultralyd viss de viser seg at du er gravid enda å få igjen pengene"

Øh, hva faen?

Om det er usikkert om en er gravid/spørsmål om abort.. Det er gratis. Den kjærringa der skulle vært tuppa i fua!

Skrevet

Ring og dama i skranken og si det som det er "Jeg er pult på kjukka"

Anonym poster: 7ce0e819251c16d2acd073d13cbca37d

Skrevet

For en skrekkelig dame. Stakkars deg :( HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...