Gå til innhold

Hvordan lage en fin kake med sukkerpasta til dåpen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt ferdig sukkerpasta i div. farger på panduro, og tenker å prøve meg på en fin kake til min datters dåpsdag i helga! Har aldri laget ei sånn kake før, så lurer på om noen av dere har tips eller vet av sider på nettet som er grei å se på?

hva er lurest av sjokoladekake eller sukkerbrød? Tenker å bruke en rundform, men hvordan få kaken høy når jeg steker den og uten en slik "topp" som det alltid blir i midten?! må man ha et lag m krem før man legger på sukkerpastalokket? vanlig krem? og hva er godt å fylle kaken med? dette blir spennende!! :)

Anonym poster: 2f7f7caf639432f7948b78b9161b7617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en liten form og lag to stykker, så kan du sette oppå hverandre.

Om du bruker to kaker på 20 cm istedenfor en på 24 cm får du en høy og flott kake.

Masse tips å finne på nettet, denne damen er veldig flink:

http://www.passionforbaking.com/blog/2012/09/12/simple-vanilla-marsipan-cake/

Om du googler dåpskake finner du masse, du kan også google dåpskake trinn for trinn, da finner du en haug med bloggere som viser hvordan de gjør det, her f.eks

http://anetteskaker.blogspot.no/2012/06/putekake-trinn-for-trinn.html

http://kakesiden.no/diverse-teknikker/trekke-hjertekake

Anonym poster: 98de8f15fe8d7459cba8c517f7910957

Skrevet

takk for råd, er jo et lass med tips på nettet dersom man googler meeen så mye å lese og vanskelig å velge ; )

dersom jeg ordner sjokoladekake... er det greit å smøre sjokoladeglasur oppå kaken før sukkerpastaen eller bør det være fløtekrem? hva annet kan man bruke som smoother (sånn for å glatte ut sukkerpastaen) .. finner ikke det på butikkene her!

Anonym poster: 75a57a13d3149ee2efd6942a6a495986

Skrevet

takk for råd, er jo et lass med tips på nettet dersom man googler meeen så mye å lese og vanskelig å velge ; )

dersom jeg ordner sjokoladekake... er det greit å smøre sjokoladeglasur oppå kaken før sukkerpastaen eller bør det være fløtekrem? hva annet kan man bruke som smoother (sånn for å glatte ut sukkerpastaen) .. finner ikke det på butikkene her!

Ja du bør ha sjokoladeglasur på før sukkerpastaen. Sett den gjerne litt i fryseren før du legger på lokket slik at glasuren er litt stiv.

Jeg bruker bare hendene til å glatte ut med.

Anonym poster: 7726e756e9afec7b6a4bf2156246a680

Skrevet

Det er kjempegodt om du lager sjokoladesmørkrem til å ha undt kaken før sukkerpastaen:)

Den lager du enkelt ved å blande melis, tine meierismør og melkesjokolade:) den fungerer også ypperlig som lim for sukkerpastaen:)

Skrevet

hørtes godt ut :) :) er det greit å bare fylle sjokoladekaken med sjokoladesmørkrem også eller bør jeg ha noe mer fyll inni kaken?

hi

Gjest overlord
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor man skal bruke sukkerpasta. Det smaker dritt og da kan det bare være med hele kaka.

Skrevet

Jeg syns det er veldig godt å smøre ett tynt lag med enten bringebærsyltetøy eller aprikossyltetøy før jeg har på smørkremen mellom lagene.

Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor man skal bruke sukkerpasta. Det smaker dritt og da kan det bare være med hele kaka.

Det er nok på grunn av at ikke alle har samme smak som deg :)

Skrevet

hørtes godt ut :) :) er det greit å bare fylle sjokoladekaken med sjokoladesmørkrem også eller bør jeg ha noe mer fyll inni kaken?

hi

Jeg pleier å fylle kaka med sjokoladesmørkrem også, og da blir den goood:)

For å gjøre litt ekstra ut av fyllet, så dryss over knust melkesjokolade også.. Namnam:)

Skrevet

Må si meg litt enig her.. Selv synes jeg sukkerpastaen fra cacas/panduro smaker dårlig tyggegummi.. Men vet at mange (særlig barn) ofte liker den pastaen:)

Gjest overlord
Skrevet

Må si meg litt enig her.. Selv synes jeg sukkerpastaen fra cacas/panduro smaker dårlig tyggegummi.. Men vet at mange (særlig barn) ofte liker den pastaen:)

Barn liker jo også sukkerbiter, uten at jeg pleier å servere det av den grunn..

Skrevet

ups, har ikke smakt den enda jeg :o Egner den seg bedre på sukkerbrød da kanskje? mindre søtt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...