Gå til innhold

Ny nabo - trenger råd :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg gjerne høre deres mening! Bor i en seksmannsbolig, altså seks leiligheter i en bolig. Og nå har vi fått en ny nabo da den ene naboen har fått seg dame, og med henne kommer det to små hunder.

Så har vi problemet. Utenfor boligen her lar hun hundene sine gjøre fra seg på fremsiden bare et lite stykke fra ytterdøra, meget uappetittelig og nesten rett i feltet hvor vi går. Det er jo snø her så det synes meget godt med x-antall gule flekker + et par lorter her og der som ikke blir plukket opp. Jeg står på at dette er grunn til naboklage (borettslag), men hva tenker dere? Vi har heller ikke fått noe varsel på at det er kommet inn noe dyr, og dette er noe det skal søkes på. Vi skal helst gi tillatelse på at vi syns det er greit også, med tanke på fellesgang ol. Det skal sies at vi har en katt som vi ikke har sendt inn søknad på til selve styret i borettslaget, men naboene har gitt oss klarsignal for at vi fikk oss katt og styret har fått beskjed om det muntlig. I tillegg har vi innekatt.

Jeg har ikke noe imot at de har fått hund, men når eieren lar de grise det ut rett utenfor her og ikke tar hensyn til sine naboer syns jeg de mangler litt respekt. Tross alt felleseiendom og det skal se bra ut, og en annen nabo som har hund her greier fint å ta med hunden sin ut andre plasser for å gjøre fra seg. Så gi meg deres dom, er jeg den sure naboen eller bør man forvente såpass at det ser skikkelig utenfor dørene på eiendommen her? :-)

Anonym poster: 72c9460e8035217d28685b525fb30bb3

Anonym poster: 8945c77191792a265c45e1da341ad1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sakt pent ifra til naboen om det at det ikke er så veldig koselig å finne hundedritt overalt.

Skrevet

Glemte selvfølgelig å skrive at det er først snakk om å gi de en beskjed, men om det ikke blir forbedret blir det ren klage inn til styret tror jeg.

Anonym poster: 8945c77191792a265c45e1da341ad1bd

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg syns du er i din fulle rett til å ta kontakt med dette mennesket og si i fra om at det er helt normalt og forventet at man plukker opp bikkjebæsjen. At bikkjene tisser ser jeg ikke på som noe problem, det lar jeg også min hund gjøre stort sett hvor som helst. Men nei, jeg går aldri i fra hundemøkk der andre mennesker ferdes. Det bør ingen andre gjøre heller, selv om jeg er fullstendig klar over at mange tror bikkjemøkka blir borte på magisk vis.

Kjøp en rull bæsjeposer, koster en slikk og ingenting, og gi til denne naboen din med et smil og en påminnelse om at det er normal folkeskikk å fjerne sine dyrs etterladenskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...