Gå til innhold

Kan jeg sende i barnehagen i morgen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi kastet opp i går kveld og i natt, men er idag helt i hundre igjen.. Ingen tegn på sykdom i det hele tatt!

Må jeg da virkelig vente helt til fredag med å sende i bhg (vet det er 48 timer, og blir det bhg i morgen blir det o "bare" 36 timer.. Men føles så meningsløst å være hjemme en dag til (har MYE som venter å jobb:( ) når hun er frisk...

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: 0f6cfc5cbc5c5d557f47b83e05d0c714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dem skal være hjemme i 48 timer pga av at det er utrolig smittsomt, så du burde vente en dag til så barnet ditt rekker å bli ordentlig frisk. Er en grunn til at den regelen finnes.

Skrevet

48 timer er 48 timer..

Skrevet

Når min hadde omgangssyke kunne det plutselig gå et døgn mellom oppkast/diarerundene. Så er litt skummelt å sende de for fort tilbake.

Anonym poster: d59276a0c5a5f99b070dd065cb702ae5

Skrevet

øøh! Er det noe å lure på?

Anonym poster: 25aa37d3ef96c4012328a249bcfdd564

Skrevet

Nei, du kan ikke sende henne i bhg! Selv om ungen virker frisk så er hun fortsatt smittsom. Gud, så irritert jeg blir på folk som absolutt skal sende ungene i bhg for tidlig.

Skrevet

Av respekt for de andre barna deres familier og ikke minst de ansatte (og deres familier) skal du, som alle andre, følge 48-timersregelen.

Hva er det som gir det retten til å ikke følge den?

Småbarn kan bli kjempesyke av oppkast og diare. Synes du at det er riktig at et barn, i ytterste konsekvens, havner på sykehus bare fordi du synes at det " ... føles så meningsløst å være hjemme en dag til (har MYE som venter å jobb:( ) når hun er frisk...",

Anonym poster: 99ee4209cd4868f0079c11b2012ffd67

Skrevet

Nei, vent 48 timer. Det er så fryktelig smittsomt og det er så unødvendig å risikere å smitte de andre barna. Tenkt om det var slik jenta di ble smitta, fordi noen sendte barna for tidlig tilbake i barnehagen etter sykdom...

Anonym poster: 668b6841b9268a0b826e47b76ed979a9

Skrevet

Jeg blir sikkert skutt her inne nå.., men det hjelper veldig lite at jeg holder mitt barn hjemme den anbefalte tiden når det er andre barn som spyr I barnehagen.. Da barna mine kom i bhg i går hadde en gutt nettopp kastet opp utover gulvet i bhg... Smitten er overalt uansett så beklager at jeg ikke skjønner vitsen..

Skrevet (endret)

Men da er det vel ingen vits å forklare deg heller..unnskyld, men da er du ikke videre smart. Hvordan mener du barnehagen skal bli kvitt smitten om alle gjør/tenker som deg da?

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Selvfølgelig hjelper det, om det så bare er lite. Et barn mindre med smitte, er litt smitte mindre. Og hadde alle holdt barna sine borte fra barnehagen som de skal, så hadde det blitt enda mindre smitte.

Skrevet

Jeg blir sikkert skutt her inne nå.., men det hjelper veldig lite at jeg holder mitt barn hjemme den anbefalte tiden når det er andre barn som spyr I barnehagen.. Da barna mine kom i bhg i går hadde en gutt nettopp kastet opp utover gulvet i bhg... Smitten er overalt uansett så beklager at jeg ikke skjønner vitsen..

Skjønner du ikke at barn blir smittet i barnehage selv om de som har kasta opp er hjemme for å bli friske?

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne?

Så detdu ser er at det er greit å sende syke barn i barnehagen for det er så mye smitte likevel?Jo takk du, da hadde det vært trivelig i barnehagen!

Å holde barna hjemme er for å skjerme de barna som ikke er syke.Kanskje denne gutten hadde fått det fra storesøstra si eller i nabolaget?

Slike som deg er til å bli gal av

Anonym poster: 3cbbc26d1642b29879f394b20a415d1b

Skrevet

Du spyr sikkert selv innen et døgn, HI! Ergo, ingen jobb på deg uansett.

Anonym poster: 65d2bd69e1eea793a97943f6d846a5b5

Skrevet

Jenta mi kastet opp i går kveld og i natt, men er idag helt i hundre igjen.. Ingen tegn på sykdom i det hele tatt!

Må jeg da virkelig vente helt til fredag med å sende i bhg (vet det er 48 timer, og blir det bhg i morgen blir det o "bare" 36 timer.. Men føles så meningsløst å være hjemme en dag til (har MYE som venter å jobb:( ) når hun er frisk...

Hva ville dere gjort?

Hold hjemme og hun er TILSYNELATENDE frisk!

Hun er nemlig fortsatt veldig smittsom.

Anonym poster: 1565c06e254b1d0152be7d03a3fc9fec

Skrevet

Datteren min smittet mamma 6 dager etter at hun var ferdig å kaste opp. Mamma fikk det via bleieskift.

Skrevet

Hva ville dere gjort?

Herregud, hva er det med noen mennesker altså. 48 timers regel er der av en grunn, selv om du synes at din jobb er viktigere. Det er jo på grunn av sånne egoister som deg at smitten florerer. Du vet at de som jobber i barnehagen og har en jobb de prøver og gjøre.......

Anonym poster: fdbb00b2ee129057dd6b5266e3b9d10c

Skrevet

Ja, og den gutten ble sikkert sendt i barnehagen igjen etter 24 timer med "frisk". De har ikke satt 48-timesregelen for å kødde med folk!

Skrevet

Her har bhg 24 timers regel etter anbefaling av legene, så her hadde du fint kunne sende barnet ditt i bhg. Har bhg der du bor 48 timers regel må du nesten holde henne hjemme.

I siste foreldre og barnbladet ser jeg legen der svare at så lenge barnet er feberfritt, allmenntilstanden er god og avføringen er i bedring (hvis de har hatt diare) kan de gå i barnehagen. Han er ikke enig i de strenge reglene som noen bhg har laget seg. De fleste barna smitter nemlig før de begynner å kaste opp. Når de først har kastet opp er smitten på vei ut av kroppen....

Men som sagt, du må følge din bhgs regler...

Anonym poster: 42994d2e56418323c4c6e879e24e2c08

Skrevet

Her har bhg 24 timers regel etter anbefaling av legene, så her hadde du fint kunne sende barnet ditt i bhg. Har bhg der du bor 48 timers regel må du nesten holde henne hjemme.

I siste foreldre og barnbladet ser jeg legen der svare at så lenge barnet er feberfritt, allmenntilstanden er god og avføringen er i bedring (hvis de har hatt diare) kan de gå i barnehagen. Han er ikke enig i de strenge reglene som noen bhg har laget seg. De fleste barna smitter nemlig før de begynner å kaste opp. Når de først har kastet opp er smitten på vei ut av kroppen....

Eh, det er i avføring det er mest virus og i oppkastet. Les litt mer om norovirus før du uttaler deg.

Skrevet

Eh, det er i avføring det er mest virus og i oppkastet. Les litt mer om norovirus før du uttaler deg.

Du la vel merke til at jeg siterte det legen i foreldreogbarn hadde skrevet i siste nummer? Pluss at jeg refererte til reglene i vår bhg? Har ikke sagt et ord om hvordan jeg stiller meg til smittefaren.......

Skrevet

Jeg setter barnet myyye høyere enn jobb, og tenker ikke en gang tanker hvis hun er syk!

Jeg kan virkelig ikke fordra slike som sender barn for tidlig i barnehagen! Det er derfor barnehagene sliter med sykdommer som kommer igjen og igjen..

Nei, spar oss andre for din egoisme! Har du fått barn, får du jammen ta vare på de også!!

Anonym poster: 67787481a65b87b0d6093d622b74a72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...