Gå til innhold

Liten og tynn = mindre strekkmerker? Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: b997940e8b2ff8a6f8bbad20f982fac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sett for meg motsatt jeg men.. :P

Anonym poster: baabeeb223586ee497f6f5a0ce8bf9e8

Skrevet

Nei, det har med hvor elastisk huden din er, ikke hvilken størrelse du kommer i.

Jeg og søsteren min er akkurat like høye og veier akkurat det samme, men hun har en helt annen hud enn meg. Hun kan klype og dra opp en skikkelig flik av huden sin, den er helt myk og elastisk. Mens min hud sitter ganske stramt på kroppen og å klype huden sånn som hun gjør ville gjort ubeskrivelig vondt, min hud sitter liksom fast i underlaget den.

Hun har ikke fått strekkmerker (enda hun hadde større mage enn meg da vi gikk gravid), men det har jeg.

Anonym poster: 996f4a0af18d02d7113eaf034eb5d129

Skrevet

Stemte for meg;-)

Anonym poster: f77fe7ffb7af63b8caf786390c44f7a9

Skrevet

Jeg er ikke liten og tynn, men jeg er slank. Så ikke noen strekkmerker under graviditeten, men da innholdet i magen var ute og det bare kakedeig igjen poppet de lekre strekene frem i fin lilla farge...

Anonym poster: 98d244c852264477b36c026b29b759ac

Skrevet

Tror ikke det hjelper å være liten og tynn. Jeg fikk mine strekkmerker i puberteten, var lang og tynn. Etter jeg ble voksen har jeg hatt litt ekstra her og der, men under svangerskapene har jeg ikke fått noen nye strekkmerker. Så for min del har det vært hormonelt.

Skrevet

Nei, det har med hvor elastisk huden din er, ikke hvilken størrelse du kommer i.

Jeg og søsteren min er akkurat like høye og veier akkurat det samme, men hun har en helt annen hud enn meg. Hun kan klype og dra opp en skikkelig flik av huden sin, den er helt myk og elastisk. Mens min hud sitter ganske stramt på kroppen og å klype huden sånn som hun gjør ville gjort ubeskrivelig vondt, min hud sitter liksom fast i underlaget den.

Hun har ikke fått strekkmerker (enda hun hadde større mage enn meg da vi gikk gravid), men det har jeg.

Signerer denne! Vil også si at dersom du er direkte tynn, har lite underhudsfett og aldri har hatt valpefett eller vann i kroppen tidligere, så vil du ha større sjangse for at huden får strekkmerker.

Anonym poster: 465bbcc9fd6cbcd98087033364f68dc0

Skrevet

Stemte for meg;-)

Men jeg har også elastisk/"seig" hud, så der ligger nok mer der ja;-)

Skrevet

Neppe..

Jeg er stor og kraftig, men ikke fått et eneste strekkmerke i noen av graviditetene.

Har vel med hormoner å gjøre, hvor elsastisk huden din har og sikkert hvor mye du vokser på hvor kort tid?

Dessuten, er du slank og har stram hud, vil vel huden belastes mer enn hos en litt pløsete overvektig ;)

Anonym poster: b3b391d8662cb049dde74c103cd02b29

Skrevet

Jeg fikk enormt i puberteten og lite til ingenting som gravid. Høy og tynn.

Anonym poster: ccc3544ac62a006c7b4e3bfc1976fbcd

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Stemte IKKE for meg :(

jeg veide 50 kg da jeg ble gravid første gang, og magen sprakk over alt. så ut som krepp-papir :(

Fikk Ingen nye strekkmerker i de siste svangerskapene, selv om jeg var betydelig større de neste gangene jeg gikk gravid.

Skrevet

Tror ikke det. Var rund som tennåring, men puppene vokste fort og stort. Og dermed masse strekkmerker.

Men i graviditetene har jeg fått null og nå er jeg jo rundere enn før :)

Skrevet

Signerer denne! Vil også si at dersom du er direkte tynn, har lite underhudsfett og aldri har hatt valpefett eller vann i kroppen tidligere, så vil du ha større sjangse for at huden får strekkmerker.

Anonym poster: 465bbcc9fd6cbcd98087033364f68dc0

Samme her. Er i uke 33 og har fått masse allerede! Har også hørt at yngre gravide får mer enn de som er eldre.

Anonym poster: 7f3e550158da57506f21ca4e8a3be641

Skrevet

Tipper og det har mest med hud eller "hudgener" å gjøre. Jeg har ikke fått strekkmerker på magen, men i første graviditet fikk jeg på puppene. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Selv om jeg vokste 3 bh-størrelser var jo huden mye strammere på magen, men kanskje det er andre ting og som spiller inn.

Skrevet

Liten og tykk= ingen strekkmerker, har derimot strekkmarker fra puberteten på brystene/hoftene.

Tror det har mer med arv/gener og hud.

Dessuten virker det som ung hud får mer strekkmerker? Den er vel mer elastisk og "tøyelig", mens eldre hud er litt mer...slafsete? He,he herregud flau over egen formuleringsevne...

Anonym poster: 3197c78ff714ab8072806d0ca6d93aa7

Skrevet

Har en del "store" venninner med masse strekkmerker. Og så har jeg ei tynn venninne - hun har ingen strekkmerker. Selv er jeg alt for tynn, og har ingen strekkmerker etter 3 graviditeter. Ligger nok mer i genene enn i vekten - tror jeg, selv om overskriften stemmer etter min erfaring ;)

Anonym poster: a97bf93bddf882819060720efc0604bb

Skrevet

Nr. 16 her igjen. Vi er forresten alle unge - alle fikk barn i begynnelsen av tjueårene.

Anonym poster: a97bf93bddf882819060720efc0604bb

Skrevet

Det finnes ganske mye forskning på dette! Det kan ha med gener å gjøre, og det er visse faktorer som øker risikoen; mørk hud, ung alder, store barn og overvekt. Google det..

Jeg er tynn, føder små barn og fikk første som 29-åring, og statistikken tro er jeg strekkmerkefri.

Skrevet

Jeg er liten og normalvektig, og fikk såvidt ett synlig strekkmerke på magen (så det først etter fødsel). Jeg har absolutt IKKE elastisk hud, men fikk aldri stor mage egentlig...

Skrevet

Jeg er høy og overvektig. Har født to barn som begge

veide rundt 4 kg. Jeg nærmer meg 40 år og har ingen strekkmerker.

Tror det har mye med gener å gjøre.

Anonym poster: dd4fa85113585a72c57b1c17118134f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...