Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Jeg var ute og gikk med vogna bare rundt om i nabolaget for å få han til å sove. Plutselig hadde den ene katten vår lurt seg med oss og spaserte etter oss. Så gikk jeg litt opp den ene gangstien og han følger selvfølgelig etter. 200 m bort i gata kommer det en 65-70år gammel dame med hunden sin som er på størrelse med en beagle. Jeg gikk noen meter inn fra gangveien og katten fulgte med sto da ca 1 m fra gangveien. Hun nærmer seg og katten bytter på å skyte rygg og bevege seg litt sidelengs. Når damen er 5 m fra oss så spør hun om jeg er ute på tur med katten og jeg svarer ja han fulgte etter meg:) Jeg tenkte jo hun syntes det var moro, men det gjorde hun ikke. Hun spurte videre om katten kom til å fly på hunden hennes og klore ut øynene for det ville hun ikke ha noe av. Jeg som var syk, hadde fått lite søvn samt migrene fyrte umiddelbart på pluggene(noe jeg aldri gjør ovenfor fremmede). Husker ikke helt hva jeg svarte men var noe som at jeg ikke hadde peiling og ikke kunne kontrollere hva katten gjorde. Da spurte hun: men sa du ikke at katten er din da? Da svarte jeg at jo, men katten er jo for helsikke(sa ikke det da) en utekatt som "gjør som den vil" så jeg vet ikke om den flyr på bikkja. Så gikk hun videre etter litt surmuling. Da lurer jeg på om jeg overreagerer når jeg syns hun var frekk? Kunne hun ikke bare ha gått en annen vei, hatt den på andre siden(3 m unna) eller løftet den da? Jeg har hatt hund før, men hadde aldri spurt noen om katten dems var ustyrlig eller holdt dem ansvarlig hvis den ble sint. Jeg mener jo at katter er "frie" dyr og her i Norge er det lov til kattehold på den måten. Da møter man jo mange katter når man går ute med hunden sin. Om en katt flyr på bikkja da så er det katteeierne sine feil fordi katten er feil oppdratt? Anonym poster: efe106cfa39f2bcd3938bc7949e49821
Poteta Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Hehe, morsom dame du møtte.... Har hund og har hatt katt som også likte å gå tur med meg. Katter er frie dyr, hvis hunden er så dum å går bort til katten, så får den regne med at katten slår tilbake. Har aldri opplevd katter som angriper uten at hunden ypper først...
Gjest Morn du Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Jeg ville nok syntes du var en smule frekk ja. Går an å svare uten å tenne på alle plugger på et helt legitimt spørsmål. Du vet i hvert fall bedre enn damen hvordan din katt reagerer på hunder
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Jeg syns hun var frekk som spurte surt da... Er så møkkalei av at folk tar seg friheter til å spørre surt og for eksempel snike i kø... Hun kunne i det minste spurt på en hyggelig måte... Jeg svarte jo hyggelig først. Er hun redd for at hunden skal bli "angrepet" av katt så bør hun ikke ha hund mener nå jeg Anonym poster: efe106cfa39f2bcd3938bc7949e49821
Berta_78 Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Dustedame. Jeg har verken hund eller katt, men hadde blitt irritert over væremåten hennes :-) Søtt at katten blir med på tur!
Underveis --> Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 He he he Synes nok du fyrte av kanonen ltt tidlig ;-) Hun var nok bare bekymret for hunden sin. Selv om man har hund er det ikke sikkert man vet noe som helst om katter. Man kan være hundeelsker uten å være dyreelsker ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Hvis et dyr ser agresivt ut er det jo naturlig å spørre og å bli redd for eget dyr. Deter vel ikke noe å bli sur for. Selvfølgelig er det eieren som er ansvarlig hvis en katt angriper og skader en hund. Anonym poster: eb6af46ad1ecbaa23792f48c50820c84
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Jeg synes dere var frekke og uhøflige begge to. Anonym poster: e85c344a27524d0664f32d391b5d25df
najs Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Jeg elsker hunder men er livredd katter. Fryser helt til is hvis det er en katt på veien. En veninne av meg er helt lik. Man snakker så mye om løse hunder men for meg er frykten for katter ganske stor...så jeg hadde gjerne valgt å ikke hatt løse katter selv om jeg vet det aldr vil skje;-)
Pinnus Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Haha, det går vel ikke an å gå tur med hund og være redd for å møte på katter?? Katter er frie dyr, de gjør som de vil. Jeg har enda tilgode å se en katt som flyr på en hund, uten at hunden framprovoserer det. Her har man som hundeeier ansvar for å holde hunden i bånd og holde den borte fra katten. Da kan jeg ikke levende forestille meg at det skal være et problem. Hilsen hundeeier.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 Haha, det går vel ikke an å gå tur med hund og være redd for å møte på katter?? Katter er frie dyr, de gjør som de vil. Jeg har enda tilgode å se en katt som flyr på en hund, uten at hunden framprovoserer det. Her har man som hundeeier ansvar for å holde hunden i bånd og holde den borte fra katten. Da kan jeg ikke levende forestille meg at det skal være et problem. Hilsen hundeeier. Hehehehe, det blir som naboen vår. Han var rasende på alle som kjørte bil fordi de ikke tok hensyn til hunden hans. Vel, han gikk aldri tur med hunden, men slapp den ut i gata selv......snakk om innsikt
Clue Skrevet 13. februar 2013 #12 Skrevet 13. februar 2013 Som hundeeier hadde jeg bare gått forbi og ikke brydd meg om en katt som gikk litt sidelengs. En katt angriper da ikke først og fremst, den flykter om den kan, og det kan den jo når den er ute.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Hadde nok bare svart henne med et smil tror jeg du høres litt over kanten hissig ut..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 Hehe joda jeg pleier å være hyggelig mot alle, finnes egentlig ikke hissig:) Men når du står der med ungen som ikke vil sove, dundrende hodepine, sterkt lys og i tillegg er potte tett og har stort underskudd på søvn, så blir det liksom dråpen som får begeret til å renne over:P Hun kom med to sure kommentarer, den første som jeg tolket positiv(uten at den var det) og svarte hyggelig tilbake på begge. Når hun da spurte om jeg ikke sa at det var min katt, da ble jeg sur gitt;P hehehe Anonym poster: efe106cfa39f2bcd3938bc7949e49821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå