Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Det sies alltid at sykepleiere har så mange muligheter til forskjellige jobber. Men helt ærlig, er det ikke vanskelig å få disse jobbene? Skulle tro det var veldig mange om beinet til "attraktive stillinger", og spesielt de som gjerne gir arbeid på dagtid. Har inntrykk av at sykepleiere flest jobber på sykehjem og hjemmesykepleien. Selvsagt også sykehus, men her jeg bor, har jeg forstått det det også der er veldig vanskelig å få jobb, spesielt nyutdannede. Er sykepleierstudent selv, bare så det er sagt, men må innrømme at jeg nå etter snart to år begynner å få litt kalde føtter. Kanskje var jeg litt blendet av "gull og grønne skoger" i mulighetenefor jobb? Mens i realiteten kun er overnevnte alternativ. Vertfall på noen år, til jeg får endel erfaring. Hva er deres erfaringer på jobbfronten? Anonym poster: fedfcde42b958795a35035789957ee42
LilleBamBam+EnTil Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Ja du har desverre rett. Lederstillinger, dagstillinger, prosjektstillinger osv, er det stor rift om. Min sjef hadde 60 søkere til sin stilling da hun skulle slutte og alle var høyst kompetente. Som regel krever de videreutdanning eller master. Min venninde har jobbet turnus på sykehjem i 8 år og fikk nylig en lederstilling, så det går an..... Ikke mist motet, men forvent heller ikke at den perfekte jobben garantert blir din. Det kan være du må jobbe endel turnus og kanskje satse på mer utdanning
LilleBamBam+EnTil Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Glemte å si at det er fullt mulig å få jobb på sykehus, men det er lettere om du begynner å ta ekstravakter der nå. Det var slik jeg fikk sykehusjobb rett etter studiene. Men sykehus har lavere betalt og kan ha mer ugunstig turnus...
Elsker livet Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Du har i grunnen rett, det kan ta tid å få de mest attraktive jobbene. Dessuten har geografi noe å si. Her på bygda er det hjemmesykepleie eller sykehjem. Så er det mulig å jobbe på legevakten og på legekontor. Legekontor er ofte dårligere lønnet. Legevakten er bare på kveldstid og i helger. Forresten så er det mulig å jobbe på diverse boliger og det er et dagtilbud innen psykiatrien, men da kreves det etterutdannelse.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Takk for svar til dere to Får nok belage meg på å jobbe på sykehjem tenker jeg da. Ikke misforstå, jeg gjør gjerne det, men håper andre muligheter dukker opp etterhvert. Hører gjerne fra flere og Anonym poster: fedfcde42b958795a35035789957ee42
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Jeg tror det kommer litt ann på hvor du bor hen:) Her jeg bor, kan jeg velge og vrake i jobber. Jeg kan velge mellom sykehus sykehjem, hjemmesykepleie m.m. Dagstillingene er det så klart mer kamp om, men for meg spiller ikke dette noen rolle. Jeg har ikke engang søkt på en jobb etter at jeg ble ferdig som sykepleier, men fikk tilbud når jeg var på stedene i praksis. Det siste stedet valgte jeg å takke ja til:) Så for min del føler jeg at jeg har en masse muligheter. Jeg jobber på sykehus, kunne ikke tenkt meg noe annet for tiden:) Hilsen ei som var nyutdannet for 2 år siden:) lykke til Anonym poster: 1f4d3fcb5260354bfc45bfa1c7d53b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå