Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Ikke missforstå , det er en fin hund og er veldig glad i han! Nå er samboeren hos legen og er her for sjekk engang i uken som regel og kver bidige gang syter hunden som et hel.... INGENTING hjelper, jeg har tatt han ut og kost med han , lekt med han for og få han til og gjøre andre ting mens han venter. Men ikke pokker da skraper han opp alt som er i hus. Jeg har aldri gjort han noe , men vi fikk han fra hundehjelp pga han ikke hadde hatt det bra der han bodde før så han er automatisk ikke sikker på meg( gamle eier var ei dame ) Bare han drar rett ut og hiver boss er han jo på me sytinga. Men denne sytinga her er jo helt enorm. Å jeg klikker snart :| Vi har prøvd alt og står bom fast på tips. Noen som har en sytete hund ,som kan dele tips? ( Om det er skrivefeil i teksten , så la vær og komentere hold deg til emne. Jeg vet jeg har som oftes feil pga dysleksi ) Anonym poster: 2289f01efc4239875236ecda588dca9c
super* Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Hunden har nok valg seg en eiger, som er mannen din det er så og si umulig og bli kvitt bræleskapet hennes. Vi har det slik her i huset og, men heldigvis bare dei første 15 min. Går mannen ut døra begynne hun og hyle som en baby og løper rundt i alle vindu for og se om hun ser han.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Ja han har nok det, og det er greit så lenge hunden er trygg noe han er :-) og det er veldig rørende og se båndet mellom dem to. Men jeg klarer ikke og få det båndet med han , når hunden ikke ønsker jeg skal lage det båndet. Nekter og gå tur med meg , da legger han seg ned og fester neglene i bakken hehe, skal ikke være lett. Men denne sytinga holder han på med til samboeren er hjemme igjen, prøvde enting nå og sette på litt musikk. Virker ut som det funket litt .Men enda perioder med syting. Takk for svar Anonym poster: 2289f01efc4239875236ecda588dca9c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Du kan prøve å betsikke hunden med godsaker. En hund vil få positive følelser når dne får en godbit, og hvis du passer på å gi den det for eksempel hvar gang mannen din går og det er bare du og hunden igjen alene, elle hver gang det er du som skal gå tur med den, vil den etterhvert begynne å få positive følelser også i forbindelse med deg. Men det skal selvfølgelig ikke være så mye at den blir tykk, bare en ørliten godbit de gangene den egentlig har tenkt å begynne å syte. Anonym poster: 0163d29d5527246608d8d452cd886202
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Takk for tips , skal prøve det nå, når jeg skal ut på tur! tusen takk Anonym poster: 2289f01efc4239875236ecda588dca9c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Be mannen din ta seg en uke eller to på ferie så hunden ikke får annet valg enn å forholde seg til deg også! Anonym poster: 4800921333bacf1910b0159e14ed8913
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Her er det også slik. Samboer er ALT for denne hunden og det er syting når han drar, men det gir seg fort. Det vi derimot gjorde når han skulle være alene hjemme som valp var å gi han et margbein som vi etter hvert fylte med leverpostei. Da var han i hundre når vi skulle dra og var mer opptatt av godbiten. Så kanskje det kan gjøre at han er mer opptatt av deg og godbiten og glemmer å "sørge". Anonym poster: 2d8f52ea1f062530a3c2014a58f4701f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Det var et meget godt tips , skal jaggu meg prøve det. For og gi han godbiter på turen funket ikke. Tror han fant fort ut at det var lokkeri, snudde seg, hylte og nektet og gå. Same old igjen. Håper virkelig jeg kan få denne hunden trygg på meg også snart, for det er trøttende og faktisk mer ille en, en liten baby! Skulle ønske han og sluttet etter en liten stund , men si samboeren min er borte i 1-2 timer holder han enda på. Snakket med ei dame som jobbet i dyrebutikken hun anbefalte et halsbånd med lyd som du kunne skru på vibrasjon og , men jeg tenker jo stakkars hund? er det vondt for hunden med viberasjon når han syter, hun sa det ikke ble smerte. Men vil ikke skremme han bort heller. Anonym poster: 2289f01efc4239875236ecda588dca9c
Gjest Yzma Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Greit at bikkja har lagt sin elsk på samboeren din, men du er fremdeles over ham i rang. Begynn med å overta foringene. Be samboeren din overse hunden når du skal fore. De første gangene trenger du ikke være kravstor, bare at bikkja skal komme når du roper. Etter hvert krever du øyekontakt, så sitt/ligg eller hva du måtte ønske. Om du har bil, så kjør et lite stykke hjemmefra med hunden og gå hjemover. Om bikkja legger seg, stå og vent. Ha et jevnt press på kobbelet (stram det, men ikke så mye at du drar bikkja over ende). Gi stille ros (et enkelt "flink gutt" eller "dyktig" er nok, kroppen din sier også masse til ham som du ikke er klar over) om han gir etter for presset, altså forflytter seg mot deg. Bikkja vil ikke gå frem om den ligger/står og ser seg rundt, (for hunder er det ikke logisk å skulle gå dit den ikke ser..), så plasser den med fremparten i den retningen dere skal gå. Flytter han på seg (i feil retning av den veien dere skal), så flytter du ham tilbake. Når han begynner å gå, så kan du omså gi en godit og rose mye, for så bli noenlunde passiv igjen. Skjønner godt hva du går gjennom, bodde med ei venninne som hadde en hund som overhodet ikke taklet at hun forsvant. Og denne venninna mi var ute hver eneste ettermiddag/kveld...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 For og ikke sitere lange innlegg så skriver jeg eget, Tusen takk Yzma , innlegget ditt var veldig lærerikt og jeg skal prøve meg på flere av teknikene. Har avtalt at jeg skal ta han med til skogen i morgen og krysser veldig fingrene på at teknikene virker :-) Er dette noe hunden til veninnen din ble bedre med etterhvert? vi har fått en del klager også , men han er søkt om og vi har snakket flere ganger med dem så det er ok nå¨. Men det er alikevell veldig irriterende med en hund som ikke takler at han går. Går han på do sitter hunden og hyler utenfor , sånn småting når samboeren snakker med hunden gjennom døren. Har vurdert og ta han på kurs hos en mann i byen som er dyktig men tror det er jeg som må ta han med da og ikke samboeren. Takk for svar igjen , gleder meg veldig til og teste ut Anonym poster: 2289f01efc4239875236ecda588dca9c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 Har også en hund som er som en skygge av mannen min, fotfølger han. Kommer ikke mannen hjem til fast tidspunkt om kvelden blir han uttafor og urolig. Og er mannen bortreist går han frem og tilbaken og titter ut av stuevindueene hele kvelden og det meste av natta. Fyker opp i bjeff og knurr for den minste lyd. Roer seg litt mer dag to, men merker jo at han sturer. Må dessverre innrømme at jeg ble glad når jeg hørte han var likedan om jeg er borte. Heldigvis er han ikke like ille som din hund, men frustrerende nok. Er mannen borte er det meg han fotfølger. Synes du har fått mange gode råd her. Prøv dem og få hunden over på din side også. Anonym poster: df62776b747c936690a1b9c7ea324928
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå