Gå til innhold

En mamma ble rørt i dag - om barn og vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på fire som har slitt på barnehagen. Blir holdt utenfor leken osv. Hun skiftet barnehage like før hun fylte fire, og har slitt med å komme inn i gruppen på ny bhg.

På den forrige barnehagen var hun knyttet til flere av jentene som hun begynte sammen med da hun var ett. Særlig en var en god venninne. På balletten i dag viste det seg at de to var på samme parti, men de husket hverandre ikke. Jenta vår har litt vansker med bena og sliter med å hoppe. Når hun ikke fikk det til satte hun seg ved veggen og var lei seg. Da kom denne lille jenta fra den forrige barnehagen bort, tok henne i hånda og leide henne inn i gruppen igjen.

Begge hevdet at de ikke kjente hverandre, men de knyttet seg fort til hverandre på dansen så minnet sitter nok et sted der inne i hjertet :)

Anonym poster: 59e913ef3e214ede135fdd785ff3cd26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er bare gode, men de har nok gode foreldre også som er der og støtter dem :)

Blir så rørt av slike historier, kom en tåre hos meg her! Skulle vært mange flere slike personer i verden!

Anonym poster: abe4252c0a07ce3e59d0a0683b1a479b

Skrevet

Jeg har en datter på fire som har slitt på barnehagen. Blir holdt utenfor leken osv. Hun skiftet barnehage like før hun fylte fire, og har slitt med å komme inn i gruppen på ny bhg.

På den forrige barnehagen var hun knyttet til flere av jentene som hun begynte sammen med da hun var ett. Særlig en var en god venninne. På balletten i dag viste det seg at de to var på samme parti, men de husket hverandre ikke. Jenta vår har litt vansker med bena og sliter med å hoppe. Når hun ikke fikk det til satte hun seg ved veggen og var lei seg. Da kom denne lille jenta fra den forrige barnehagen bort, tok henne i hånda og leide henne inn i gruppen igjen.

Begge hevdet at de ikke kjente hverandre, men de knyttet seg fort til hverandre på dansen så minnet sitter nok et sted der inne i hjertet :)

Skiftet bhg like før hun fylte tre mener jeg :)

HI

Skrevet

Barn er bare gode, men de har nok gode foreldre også som er der og støtter dem :)

Blir så rørt av slike historier, kom en tåre hos meg her! Skulle vært mange flere slike personer i verden!

Ja, denne jenta er av gull :)

Når jeg ser hvordan de jentene på barnehagen nå overser og stenger ute datteren vår har jeg også fått mange eksempler på t ikke alle barn har inne noral høflighet og omtanke for andre. Håper det kommer med alderen :)

HI

Skrevet

Mye av høfligheten og omtanken for andre tar dem fra foreldrene. Om ikke foreldrene viser det til andre, lærer ikke barna å vise det heller.

For en fantastisk jente, slike er virkelig verdt å ta vare på :)

Skrevet

Vi får se om vi får lokke henne til oss på besøk ;)

Enig i det du sier om foreldrenes ansvar, selv om man ikke kategorisk kan legge skyld på foreldre. Det er en tøff virkelighet der ute. Man er med eller mot, allerede fra man er på barnehagen. Vi har selv sett en jente på bhg som var såå snill og god mot jenta vår forandre seg over natta når hun fikk innpass i "gjengen"

Når det er sagt sitter et høflig hei langt inne hos foreldrene også når vi møter dem i garderoben..

HI

Skrevet

Så utrolig stolt jeg hadde vært om jeg hadde vært den andre jenta sin mor! Ta godt vare på denne venninnen til datteren din <3

Anonym poster: ac0698a7eeda1afa6349dbc940b8ecc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...