Gjest Vicky Pollard Skrevet 13. februar 2013 #26 Skrevet 13. februar 2013 Ut vinduet kanskje... Men ørepropper og hørselsvern et tingen. Min sover heller ikke....
Theaen Skrevet 13. februar 2013 #27 Skrevet 13. februar 2013 Hadde noen slike tanker jeg også da kolikken stod på som verst. Noe som hjalp for meg da det var timesvis med gråting var en ipod, ting blir lettere med litt musikk på øret Den var ikke dum:-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #28 Skrevet 13. februar 2013 Ja, har tenkt det ofte, og de fleste i min barselgruppe har hatt slike tanker innimellom. Er ikke uvanelig å tenke slik når man er sliten, minimalt med søvn og til tider er det bare babyen vi ser på dagtid. Og med timer med skriking da, ja da kommer det en slik tanke eller to hos meg, men å gjøre det, neppe. Anonym poster: 4801666b14944850281440a123ff52e8
Ikkesåallerværst Skrevet 13. februar 2013 #29 Skrevet 13. februar 2013 Det er nok ikke så uvanlig som mange ønsker å tro. Hvorfor tror du det står i soedbarnsboken man får på sykehuset om shaken baby syndrom? Det er ikke for å advare den lille prosenten som skade barn kalkulerende og "med vilje", det er fordi det ikke er uvanlig når man opplever å komme til kort og er veldig sliten fra før. Når det er sagt; det finnes ingen unnskyldning for å gjøre det, og det kan få fatale følger. Gå heller ut av rommet og ta en time out. Jeg tror også at det mye handler om at man opplever å ikke mestre det som skal være så naturlig, å ta seg av sitt eget barn. Og man blir skremt av å ha negative tanker om sitt eget barn. Dessuten er jo verden full av mødre som sier at dette er helt horribelt å tenke, og man føler seg som det monsteret. Det er viktig å minne seg selv på at de er så sårbare, både fysisk og psykisk, og er helt avhengig av at vi beskytter og passer på dem.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #30 Skrevet 13. februar 2013 Helt vanlig med sånne tanker.Er nok mer vanlig enn uvanlig og tenke sånn. Og da er det verre med de som ikke er skikket som foreldre og faktisk gjør det.. Anonym poster: 17feb5947f91f629997fec8a778d9697
Gjest yrild Skrevet 13. februar 2013 #31 Skrevet 13. februar 2013 Hmmm hvis det har kommet plutselig ville jeg gått til legen og sjekket ørene og evt urinen. Vår eldste har hatt både urinveisinfeksjoner og ørebetennelser som har gjort at han har skreket masse. Spesielt ørebetennelse kan frembringe kolikkliknende hysteri... Dra baby lett i øreflippen og se om han reagerer på det.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. februar 2013 #32 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Jeg tror det er mer vanlig å tenke slike tanker enn å ikke tenke det i det hele tatt. Så det er ikke så farlig. Men heldigvis klarer de fleste av oss veldig raskt å blåse dem vekk. Og ikke mener vi det bokstavlig heller. Og går de ikke fullt så fort vekk, er det jo kjempefint at man har snakket om de tankene slik at man er litt mer forberedt til å takle dem og også at man klarer å be om hjelp eller å fjerne seg selv fra situasjonen, om det så betyr at barnet må ligge å skrike alene en stund, når det blir så ille. Det er forsåvidt ingen unskyldning og selvfølgelig aldri akseptabelt å skade sitt eget barn, men faktisk kan konstant gråt og mangel på søvn være en svært god forklaring på at det som ikke skal skje, skjer. Det er ikke bare resurssvake mennesker uten impulskontroll som skader barna sine. Derfor er det viktig at både mor selv og omverdenen er oppmerksom på signalene om at noe er i ferd med å gå galt, og gi hjelp og støtte og forståelse. HI, nå mener jeg ikke at dine tanker er så alvorlig. Men det er et viktig tema du tar opp, selv om de tankene stort sett er "tulle"-tanker. Endret 13. februar 2013 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #33 Skrevet 13. februar 2013 Ikke kaste han mot veggen, men jeg hadde fryktelig lyst til å verve meg i Fremmedlegionen en periode (jeg vet, de tar ikke damer), brukte mye tid på web-siden deres. Vurderte også helt seriøst å skille meg så jeg kunne ha litt barnefri. Min hylte ikke i timevis, men han var og er en intens turbopropell som krever tett oppfølging. Anonym poster: 619154ed968934c92431db3b6e8d9fea
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #34 Skrevet 13. februar 2013 Tror det er normalt å få mange fæle tanker. Da det sto på som verst og jeg aldri fikk sove måtte jeg av og til gå inn i et annet rom og kaste diverse ting (puter, leker ol) i veggen/gulvet. Da fikk jeg ut nok frustrasjon til å holde det gående en stund til. Og jeg har selvsagt aldri vært i nærheten av å gjøre noe med selve barnet! Anonym poster: fb4e705f805fffef1be00d59159229f2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #35 Skrevet 13. februar 2013 De fleste tenker det en og annen gang som mamma vil jeg tro men så lenge man ikke faktisk gjør slike ting men lar det bli med tanken ............. Høy musikk på øra hjelper for å overdøve skriking. Jeg brukte det når jeg holdt på å bli gal når jeg hadde to små. Jeg lot ikke barnet ligge å skrike for seg selv altså, jeg trøstet og bar i bæresele men jeg fikk noe annet å fokusere på en skrikingen. Anonym poster: b9ac72a311111c3a8e6de80f5f10f505
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå