Gå til innhold

Dere som er 8 uker


jente 08 <lyst på nr 2 :)

Anbefalte innlegg

hei jenter

dere som er 8 uker på vei. åssen symptomer har dere? åssen formen

her er sympt: ømme bryst, hard mage, kommer noen ganger murringer i

nedre del av magen, noen bekken smerte, nå nylig har kvalmen kommet.

sliter også med lukter. føler noen ganger at alt lukter fælt. flere som ha

dt sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 8 uker i dag og har stort sett samme symptomer som deg.

Hadde mest murringer fra uke 4-6, etter det har de avtatt noe i takt med at kvalmen har kommet. Kvalmen har jeg hatt et par uker nå og er sykemeldt denne uka fordi jeg simpelthen ikke klarer å være på jobb. Er stort sett kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg, mange ganger er det like før jeg løper på do... Men har heldigvis klart å holde meg unna porselenet så langt..men bare såvidt. Har veldig høy terskel for å kaste opp så prøver så langt det lar seg gjøre å unngå at det går så langt.

Ellers har jeg tenkt litt på det med tissetrengthet. Merker omtrent ingenting til dette. Ser mange nevner at de må tisse stadig vekk. Jeg merker omtrent ingen endring her. Men utenom det føler jeg meg rimelig gravid til tider. Mye takket være kvalmen... som jeg håper er på retur om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+0 i dag. Har veldig lavt blodtrykk og er 50% sykemeldt pga dette. Syykt ømme bryster, trenger myye søvn, hormonell, tisset mye frem til forrige uke, kvalm (ikke oppkast)! Ellers har jeg det bra! Haha, galgenhumor er topp for tiden. Eyes on the price!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 idag, sjukmeldt på 3. uka pga kvalme. Brekker meg og spyr heile dagen, travelt, har inntatt sofaen og teller ned til uke 12 og satsar virkelig på det verste går over til da... Ellers ømme bryster og stort søvnbehov. Blir lite oppmerksomhet til mine to små men satsar hardt på å få tatt det igjen når eg skal vere heime i permisjon et år, skal bli deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+5 i dag og det ser ut som kvalmen har stabilisert seg. Var helt skutt i forrige uke og turte knapt å spise fordi jeg ble så kvalm av det. Fryktelig trøtt også. Nå er det bedre. Fremdeles kvalm, men går fint å takle. Kan spise uten å måtte legge meg nedpå etterpå. Ikke like utkjører heller. Veldig deilig, for jeg var (er) ikke akkurat motivert for dette (svangerskapet. Babyen er selvfølgelig kjærkommen ;-).

Ellers er det få symptomer, merker at livmora er litt øm når barna står og hopper på magen (he he he), og det strekker i ligamenter nå og da. Det hjelper ENORMT at mannen har pappaperm og tar alt i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

 

Jeg er 8+5, helt fungrende i hverdagen, pappaen jobber dobbelt og pusser opp hus i tilleg, så jeg får definitivt lite hjelp hjemme (gutt på 2 år). Litt kjedelig men helt overkommelig. Sterk luktesans (å skifte bæsjebleie er ikke favoritten...), men ikke kvalm slik at jeg brekker meg etc. Kjenner kvalmen om morgenen og kvelden som sterkt ubehag, men ikke i nærheten av å måtte kaste opp. Spiser som en hest (gjorde jeg sist også), allerede i gang med lunsj nr to... hehe. Litt rart avføringsmønster, løst og hardt om hverandre. Ellers gleder jeg meg bare til de tolv ukene er over. Ganske likt svangerskap som sist til nå. Veldig lite dårlig, og innser at jeg er heldig der. Har ømme bryst, men ikke noe aom er en plage annet enn i dusjen (og mannen må holde sge langt unna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen. kjenner meg igjen i mange av symptonene dere beskriver. får bare krysse fingrene for at alt går bra framover også.

har dere fått time til første kontroll time? jej har i 2 uka i mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...