Gå til innhold

Jeg er så lei av orkideer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har dem jo, spessielt i de gjennomførte utstillingshjemmene. Det er så fantasiløst. Det er en mote jeg håper forsvinner snart.

Anonym poster: 388432f763d1d409fbf536e14dfe4533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeje...ok

Anonym poster: 8ee54fef62f02825711701fd3f046616

Skrevet

Jeg elsker orekideer, ikke fordi de er på moten. Jeg har alltid likt de...har nettopp kjøpt meg en sånn blå, de er nydelige:)

Anonym poster: 774892798e37e97cc84d89275627c7f1

Skrevet

Elsker dem, men de trives ikke her... Blomstrer lenge, men etter det så er de eviggrønne uten å blomstre igjen :-(

Skrevet

Elsker orkideen min :) Fine blomsten!

Skrevet

Hehe.. Jeg elsker orkidéer!! Jeg dreper alt som er av grønne planter og blomster, men ordidéene klarer jeg å holde. I tillegg til å være vakre er de ganske enkle og hardføre :)

Skrevet

Einaste blomane eg får til, fordi dei skal ha lite vatn.

Og eg synes det er flotte blomar, sjølv om alle har dei.

Skrevet

Jeg har i alle fall 20 stykker. De leverer nydelige blomster gang på gang, og det eneste de krever er en dusj en gang i uka. Her går de aldri av moten ;)

Anonym poster: 9af40dd7833c6776dc256ea5e8470c7a

Skrevet

Eneste plantene jeg virkelig får til. Blomstrer 8-10 mnd i året, og lever og vokser i år etter år etter år:-)

Men jeg har langt fra noe designhjem....

Anonym poster: 0c4aebb903cc8e717ce16b9cb2517bc0

Skrevet

Har du vurdert hortensia? :)

Skrevet

Stusser over at dere er så mange som sier orkideen er den eneste blomsten dere får til. Mine DØR alltid etter en mnds tid. Vanner ei gang i uka. Hva gjør jeg galt?

*hulk* ;(

Skrevet

Potter dem om jeg, liker å få større potte og litt jord de også. :-)

Den blå orkideen var skikkelig nedtur! Jeg skjønte ikke at den bare har fått farget vann... Så når den vokste oppføre andre gang var det bare hvite bloster på den. Nedtur!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihi...men du kan jo bare gi den farger vann igjen da? Husker vi gjorde det med nelliker når jeg var liten, hadde blekk oppi vannet ;)

Skrevet

Alle har dem jo, spessielt i de gjennomførte utstillingshjemmene. Det er så fantasiløst. Det er en mote jeg håper forsvinner snart.

Kan du ikke bare la være å kjøpe dem selv da og heller akseptere at andre synes det er pene blomster? Hvordan andre har det i sitt hjem er jo ikke din sak. I ditt hjem bestemmer du.

Anonym poster: 51f6bf3d8e48282f4714ad8c49d5244c

Skrevet

Er orkideer på moten? Kult, da har jeg vært in i snart 20 år uten å vite om det...

Skrevet

Har ikke tall på hvor mange orkidèer jeg har drept. Samme med fredsliljer, som visstnok er "umulig å ta livet av". Klarer ikke holde liv i en kaktus engang. Så nå har jeg endelig innsett mine begrensninger, og kjøper kun kunstige blomster.

Skrevet

Har ikke tall på hvor mange orkidèer jeg har drept. Samme med fredsliljer, som visstnok er "umulig å ta livet av". Klarer ikke holde liv i en kaktus engang. Så nå har jeg endelig innsett mine begrensninger, og kjøper kun kunstige blomster.

Oh no, ikke kunstblomster. :D Det "får du ikke lov til" før du har passert 60. ;)

Anonym poster: 320abb571f6594463ec515020a338c3a

Skrevet

Er orkideer på moten? Kult, da har jeg vært in i snart 20 år uten å vite om det...

De er så "moderne" at det har blitt et billigprodukt som man knapt kan gi bort i gave. Nærmer seg snart Harry-defenisjonen.

Gjest sussie77
Skrevet

Elsker orkideer jeg :) Men får de aldri til å blomstre på nytt...

Skrevet

Oh no, ikke kunstblomster. :D Det "får du ikke lov til" før du har passert 60. ;)

Anonym poster: 320abb571f6594463ec515020a338c3a

Har ikke så mange da, men de få jeg har ser rimelig ekte ut. Måtte faktisk stoppe samboeren min fra å vanne de en gang :D

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg er enig med deg, er egentlig veldig lei av dem. Men det er noe engasjerende med disse orkideene også, så jeg har noen som nok kommer til å få leve en stund til.

Skrevet

For å få orkideer til å blomstre, trives, vokse, og få massevis av blomster, grener, knopper og avleggere: fyll potta helt opp med vann en gang pr uke, la stå ca 15 min til barken er gjennomvåt, la renne av.

En gang i mnd, gi orkidegjødsel;-)

Anonym poster: 0c4aebb903cc8e717ce16b9cb2517bc0

Skrevet

Hører med i inredningen til alle som vil ha et pent hjem i klassisk stil ja. Jeg liker heller ikke orkideer. Aldri gjort:)

Skrevet

Jeg fyller opp potta halveis med vann hver 14 dag og lar det stå. Mine orkideer blomstrer 11 mnd i året

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...