Gå til innhold

Trenger en diagnose... Anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første, jeg vet dere ikke er leger men er det noen som kanskje har vært borti det samme?

Jeg er mye kvalm og har smerter nede i magen. Akkurat slik jeg har hatt når jeg har vært gravid. (Er 4 barns mor).

Jeg kaster ikke opp men svelger godt unna og kvalmen er intens. Den kommer og går i løpet av dagen, akkurat som når jeg har vært gravid. Bare at jeg har kastet opp da.

Ellers er jeg mye trett, svimmel når jeg tar en varm dusj og føler meg såååå gravid. Men jeg er ikke gravid. Har tatt 4 tester. Den første på julaften, den andre 1 nyttårsdag, så to i slutten av januar og i begynnelsen av februar.

Vi har i tillegg vært veldig forsiktig, fordi vi har fått siste barnet. Mannen står i vente kø på sterilisering.

Nå er det så ille at jeg har ringt lege, men må vente 3 uker før jeg kommer inn.

Enneste tanken jeg har er at jeg har kreft. Kan det stemme? Kreft i livmoren? Har ikke økt utflod eller vond lukt.

Skjønner ingenting, og er livrett det er noe alvorlig galt med meg. Noen som vet hva magesmertene og kvalmen kan være? Har en baby på 5 mnd. som jeg fullammer.

Trenger noen ord, hilsen frustrert og redd 4 barns mor.

Anonym poster: 3e18fe863ef2811e73b20223f6c0c5b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du til legen igjen i morgen og ber om en hastetime!

Skrevet

Underlivssmerter og kvalme er ikke så bra. Tenker eggstokkene.

Be om hastetime.

Anonym poster: 23352edb8e889579993d13d170e170fa

Skrevet

Ring og si du trenger en hastetime, legg gjerne på litt for å få de til å skjønne alvoret.

Anonym poster: a528d92a96487a8db98d35d0d82e27e5

Skrevet

Kan kanskje også være hormonforstyrrelser, men dette bør sjekkes opp innen kort tid. Du har jo allerede gått ganske lang tid!!

Anonym poster: 926a014fe2a6ac64776450b0d6089c9f

Skrevet

Men hva kan det være? Jeg er sjeldent hos legen, og den som alltid sier alt er bra selv om det ikke er det. Får frysninger bare jeg går inn døren. Så går sjeldent inn der uten å vite diagnose selv.

Hadde lungebetennelse en gang, da det ikke fantes tvil, da gikk jeg til legen.

Så jeg vil være forberedt på hva det kan være. Noen som vet?

Skrevet

Klimakteriet?

Anonym poster: 04a4113b0f438f916fcdd89b2d6e6ff5

Skrevet

For det første, jeg vet dere ikke er leger men er det noen som kanskje har vært borti det samme?

Jeg er mye kvalm og har smerter nede i magen. Akkurat slik jeg har hatt når jeg har vært gravid. (Er 4 barns mor).

Jeg kaster ikke opp men svelger godt unna og kvalmen er intens. Den kommer og går i løpet av dagen, akkurat som når jeg har vært gravid. Bare at jeg har kastet opp da.

Ellers er jeg mye trett, svimmel når jeg tar en varm dusj og føler meg såååå gravid. Men jeg er ikke gravid. Har tatt 4 tester. Den første på julaften, den andre 1 nyttårsdag, så to i slutten av januar og i begynnelsen av februar.

Vi har i tillegg vært veldig forsiktig, fordi vi har fått siste barnet. Mannen står i vente kø på sterilisering.

Nå er det så ille at jeg har ringt lege, men må vente 3 uker før jeg kommer inn.

Enneste tanken jeg har er at jeg har kreft. Kan det stemme? Kreft i livmoren? Har ikke økt utflod eller vond lukt.

Skjønner ingenting, og er livrett det er noe alvorlig galt med meg. Noen som vet hva magesmertene og kvalmen kan være? Har en baby på 5 mnd. som jeg fullammer.

Trenger noen ord, hilsen frustrert og redd 4 barns mor.

Ring legevakten, også sier du det som det er, pluss at du legger på litt. Hvis du er bekymret, så kan du for fanken ikke vente i 3 UKER? hva slags sted er det du bor på... verste jeg har hørt :(

Skrevet

Klimakteriet?

Anonym poster: 04a4113b0f438f916fcdd89b2d6e6ff5

Jeg er 32!! Så tviler sterkt på det.

Skrevet

Det kan faktisk skje. Har ei venninne som var 25, hadde ikke rukket å få barn engang...

Skrevet

Det kan faktisk skje. Har ei venninne som var 25, hadde ikke rukket å få barn engang...

Har lite tro på det. Sjeldent man kommer i overgangsalderen når man er 32 og bare ett par mnd etter man har født. Da er jeg mye mere redd for kreft eller annet.

Syns det var stort av meg å ringe i dag. Grunnen til 3 uker er at jeg ikke kunne få time før slutten av neste uke men da er jeg borte på 1 ukers ferie.

Jeg har hatt det slikt siden begynnelsen/midten av desember, så går nok greit å vente 3 uker. Men er redd og frustrert det er alvorlig...

ingen som vet hva den kan skyldes?

Skrevet

Gikk sånn i et halvt år selv... Masse smerter på begge sider, spesielt i forbindelse med mensen og eggløsning. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig var vann som samlet seg rundt eggene og så lekket ut i bukhulen. Utrolig smertefullt! Jeg måtte vente i tre mnd på time hos spesialist. Var før det 3-4 ganger hos lege og legevakt. Tok masse forskjellige prøver, blant annet for lavt stoffskifte. Legen trodde også det kunne være noe hormonelt. Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig ville bedre seg med prevensjon - men hadde jo planer om graviditet, så da gikk jeg for det i stedet:)

Skrevet

Jeg opplever ofte kvalme og magesmerter. For meg er alt dette relatert til stress. Men jeg har blitt utredet og undersøkt så vet at jeg er frisk men kroppen sier ifra på denne måten når jeg har for mange baller i luften. Du må nesten høre hva legen har å si etter å ha undersøkt deg og tatt nødvendige prøver.

Anonym poster: ab94309c7f35c4c13d2d46b195882abb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...