Gå til innhold

smokkeslutt, noen som har noen gode tips til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som nettopp ble 3 år, og han bruker smokken sin kun når han sover dupp på dagen og til kvelden. Jeg bruker å ta den ut av munnen hans n¨r han har sovna til kvelds pga synes det er unødvendig å suge på smokken hele tiden samt at jeg så det på tennene hans at han brukte smokken. Han bruker ikke smokk i barnehagen når han sover der.

Så dette er jo ikke mye smokkebruk dette, hadde det ikke vært for at hver eneste natt våkner han og skal ha smokken sin.Han våkner bare en gang men vi må likevel stå opp...

Så nå ser jeg meg lei av at en 3 åring ikke sover natta igjennom pga smokken (det er egentlgi ikke noe alternativ å la han ha smokken hele natta...)Samt at han blir storebror om 3 mnd, og da vil jeg at smokken skal være ut av huset, for begynner babyen med smokk, så er det jo så klart enda værre for han å slutte...

Så... Har dere noen tips? Hvor begynner man?

Anonym poster: b5ed8f8773a8bc3824d90927d27fed4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lurer jeg også på. Vi fikk tips om kaptein sabeltans smokkekiste og vi skal jo dit i år. Men ser for meg et salig helvete uansett

Skrevet

Rått og brutalt. Klipp hakk i sutten. Da blir den lite populær. En treåring er for stor for smokk, selv om det bare er på natten.

Anonym poster: 46a888e1545d247ba76225c3847ac14a

Skrevet

Ja, vi skal ikke dit tror jeg,men nevnte kaptein sabeltann for første gang i dag,om at han kanskje kunne få smokken.kanskje er det en ide å vise de bilder av kista full av smokker?

HI

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Mor, det er opp til deg :) Når du bestemmer deg er det slutt. Er du klar?

Sluttingen går fort om du er bestemt. Selv bestemte jeg meg for å si til toåringen at lille baby Martin som akkurat var født trengte smokkene, og ba ungen hjelpe til med å finne alle suttene og legge dem i en pose. Så dro vi på besøk til baby-Martin, og ungen ga smokkene til babyen. Og da sluttet han.

Han spurte etter smokkene to-tre ganger, og så var det over.

Å sende smokkene til kaptein Sabeltann er en like god ide. Det er opp til deg. Bestem deg, gjennomfør og ungen slutter.

Jeg lover :D

Skrevet

Mor, det er opp til deg smile.png Når du bestemmer deg er det slutt. Er du klar?

Sluttingen går fort om du er bestemt. Selv bestemte jeg meg for å si til toåringen at lille baby Martin som akkurat var født trengte smokkene, og ba ungen hjelpe til med å finne alle suttene og legge dem i en pose. Så dro vi på besøk til baby-Martin, og ungen ga smokkene til babyen. Og da sluttet han.

Han spurte etter smokkene to-tre ganger, og så var det over.

Å sende smokkene til kaptein Sabeltann er en like god ide. Det er opp til deg. Bestem deg, gjennomfør og ungen slutter.

Jeg lover biggrin.png

Jaaaaaa,jeg vet!!!!:)

Det er sikkert værre for meg enn for han,synes så synd på han, å ta fra han noe som han er så glad i!! Føler meg som en slem mor..!

Ok, jeg må vel bare bestemme oss..!

Takk for tilbakemeldinga, du har så utrolig rett!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...