Gå til innhold

Dere som kan litt om mote/klær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode tips for våren som kommer? Jeg driver å fornyer garderoben min etter graviditet, og kan egentlig/har brydd meg lite om klær frem til nå. Har veldig lyst på en garderobe jeg kan mikse og matche litt som jeg vil, til forskjellige anledninger osv. Noen som har tips til slagere som kan gå igjen år etter år, hva som kommer på mote nå? Og plagg "alle" burde ha i garderoben? Jeg er veldig glad i dongri + singlett, evt ullstrømpebukse + knelang kjole, og går endel i dette nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt (avhengig av hva du liker så kan du bygge på med farger og "moteplagg", men dette er basisplaggene)

- 3-4 dongeribukser, iallefall en mørk blå og en svart, som sitter pent

- 4-5 vanlige, enkle t-skjorter, i svart, grått, blått, hvitt

- 2 skjorter, en hvit og en svart

- Cardiganer i forskjellige farger og lengder

- Dressjakke/blazer i svart

- Enkle hverdagskjoler (burgunder, blått, svart)

- Skjerf i alle regnbuens farger

- Et par høye støvletter som har plass til at du kan gå med buksene nedi

- Et par skoletter med litt hæl

- Brogues/"herresko", et lyst par og et mørkt par

- Ballerinasko i ymse varianter til sommeren

- Sandaler

- Et par fine vesker

(Ja, jeg vet denne listen er kjedelig. Men dette er klær som holder seg rimelig godt fra sesong til sesong, så kan du heller sprite det opp med accessories og sesongplagg :) )

Ellers finner du masse tips og guider ved å google "basisgarderobe", "wardrobe essentials" osv.

Her er en link som sier litt om basisgarderobe:

http://www.thechicfashionista.com/wardrobe-essentials.html

Anonym poster: 67125acc806f97734859d301600dac2e

Skrevet

Kommer jo an på hva du liker og hva du kler (hvordan fasongen din er). Og hva du trenger i hverdagen og på jobb (bruker du f.eks uniform, eller må du kle deg pent på jobb?).

Jeg er ganske enig med listen over, bortsett fra at jeg ville lagt til noen tunika og tights. Og finere kjoler til en bedre middag, byturer o.l. Vanlige T-skjorter ville jeg ikke vist meg offentlig i, pga jeg føler kvapsemagen min viser veldig godt. Men det kommer som sagt an på hva du kler.

Av farger bør basisen være en del svart, hvitt, blått og grått. Noen farger "overlever" trender. F.eks rødt Jeg liker godt rødt, og føler jeg kan gå med det selv om det kanskje ikke er helt in, fordi det er liksom "min farge". Nå i vår blir det nok mye pasteller og spesielt mint tror jeg er hot.

Skrevet

Å, tusen takk! Akkurat noe slikt jeg var ute etter! Ser jeg har noe av dette, men på andre områder har kroppen forandret seg så mye at jeg må ha nytt, evt fylle på. Jeg er så lei av å stadig føle jeg ikke har noe å ha på meg, hvertfall nå når jeg har kropp til å kle meg fint og skikkelig. Skal ta å sjekke ut den linken.

Jeg bruker str. 29 i bukse og 38 (pga store pupper og lange armer, eller hadde 36 vært fint) i topper om det skulle ha noe å si.

Jeg kan kle meg i hverdagstøy på jobb.

Igjen, takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...