Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Er gravid i uke 19. I dag har jeg spist: Frokost: to skiver grovt brød med ost, skinke, agurk og paprika Lunch: 1 kule jordbær is (ikke bra!) Ettermiddag: samme som til frokost Middag: 1 tallerken fiskesuppe For mye? For lite? Passe? I går fikk jeg bare i meg frukt og youghurt. Anonym poster: 80b2b444b4b7cb7b7bdade57059e4d85
nagini Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 I utgangspunktet for lite med mindre du er sengeliggende, men spiser ikke mer jeg heller, fordi jeg er inaktiv, kvalm og det føles som det ikke er plass i magen. Så lenge du ikke spiser is hver dag er det ikke noe problem med en iskule heller.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Herregud! Alt for lite! Det der er jo folk som er på råslanking som spiser. Tenkt på at barnet i magen din skal vokse og gro. Men så lite og feil næring (ikke noe grønnsaker f.eks? og alt for lite proteiner) kan ikke kroppen vokse og utvikle seg optimalt! Skjerp deg! Har du et problem med mat må du snarest få hjelp! Anonym poster: 4de1c926221d73c3da59f583d0a6a2ee
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 For hvem? Ungen tar stort sett det den behøver. Du spiser alt for lite til å dekke energibehovet ditt i løpet av en dag, så om du opprettholder det kostholdet der vil du gå ned i vekt og føle deg energifattig. Du dør ikke med det første, men om du får det til bør du øke energiinntaket. Anonym poster: f51da0f2d0087f4203b6a1f22435a2ac
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Herregud! Alt for lite! Det der er jo folk som er på råslanking som spiser. Tenkt på at barnet i magen din skal vokse og gro. Men så lite og feil næring (ikke noe grønnsaker f.eks? og alt for lite proteiner) kan ikke kroppen vokse og utvikle seg optimalt! Skjerp deg! Har du et problem med mat må du snarest få hjelp! Anonym poster: 4de1c926221d73c3da59f583d0a6a2ee Agurk og paprika er da grønnsaker, de fleste fiskesupper inneholder også noe grønnsaker. Både fisk, skinke og ost er proteinkilder. Anonym poster: c4dc4e8701a24ab447f42d2076b58aaf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Det er det jeg også tenker, men sliter med i å få i "vanlig" meg mat. Dette er ikke typisk meg i det hele tatt for normalt er jeg glad i mat. Jeg slet veldig med kvalme de første månedene og spiste ristet loff med margarin og te. Nå har jeg bare lyst på godteri og tullemat - og det kan jeg ikke spise for det er ikkebra for babyen. Noen som har forslag til noe godt og næringsrikt? Anonym poster: 80b2b444b4b7cb7b7bdade57059e4d85
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Herregud! Alt for lite! Det der er jo folk som er på råslanking som spiser. Tenkt på at barnet i magen din skal vokse og gro. Men så lite og feil næring (ikke noe grønnsaker f.eks? og alt for lite proteiner) kan ikke kroppen vokse og utvikle seg optimalt! Skjerp deg! Har du et problem med mat må du snarest få hjelp! Anonym poster: 4de1c926221d73c3da59f583d0a6a2ee Agurk og paprika er da grønnsaker, de fleste fiskesupper inneholder også noe grønnsaker. Både fisk, skinke og ost er proteinkilder. Anonym poster: c4dc4e8701a24ab447f42d2076b58aaf Haha! Agurk og paprika eller to biter med purreløk i en supe inngår nok ikke som 1/5 om dagen en gang... Anonym poster: 4de1c926221d73c3da59f583d0a6a2ee
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Herregud! Alt for lite! Det der er jo folk som er på råslanking som spiser. Tenkt på at barnet i magen din skal vokse og gro. Men så lite og feil næring (ikke noe grønnsaker f.eks? og alt for lite proteiner) kan ikke kroppen vokse og utvikle seg optimalt! Skjerp deg! Har du et problem med mat må du snarest få hjelp! Anonym poster: 4de1c926221d73c3da59f583d0a6a2ee Agurk og paprika er da grønnsaker, de fleste fiskesupper inneholder også noe grønnsaker. Både fisk, skinke og ost er proteinkilder. Anonym poster: c4dc4e8701a24ab447f42d2076b58aaf Haha! Agurk og paprika eller to biter med purreløk i en supe inngår nok ikke som 1/5 om dagen en gang... Anonym poster: 4de1c926221d73c3da59f583d0a6a2ee Hva slags suppe lager egentlig du? Min fiskesupper inneholder i hvert fall mye mer grønnsaker enn fisk, og klarer fint å oppfylle 5 om dagen. Tomat, løk, gulrot, ingefærrot, hvitløk, chili, stavmixer, putte i fisk, og vips, fiskesuppe. Ikke at jeg aner hva slags fiskesuppe HI lager, men synes svaret ditt var nebbete og uvitende. Anonym poster: c4dc4e8701a24ab447f42d2076b58aaf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Lager skikkelig fiskesuppe - ikke noe posesuppe her i gården. Er flink til å lage mat, men matlysten er ikke på topp om dagen. Har venninner som under graviditet har spist masse, sust rundt på ski i skogen og vært i storform. Jeg har bekkenløsning (AU!), spydd i tre måneder og har ikke klart å komme meg på trening siden jeg ble gravid. Er normalvektig etc., men bekymrer meg for at jeg ikke skal få i med det babyen og jeg trenger. Tar omega3, B-vitamintilskudd og biovit. Anonym poster: 80b2b444b4b7cb7b7bdade57059e4d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå