Gå til innhold

Jeg vil kidnappe datteren min - hva er konsekvensene?

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg har null peiling her, men ville bare gi deg en klem og si at jeg forstår deg veldig godt!

Når barna våre lider skjærer det oss i hjertet og vi ville gått til helvete og tilbake for dem! Jeg forstår hvorfor du tenker som du gjør!

Håper det ordner seg for barnet ditt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel ikke stemme, 17:48, at hvis barnet rømmer og er borte i så og så lang tid, så kan ikke BV gjøre noe?

Da ville jo alle ungdomsinstitusjoner stått tomme...

Ikke nødvendigvis... Det kan være at veldig få kjenner til dette, og dessuten at ungdommene ikke klarer å holde seg skjult så lenge.

Anonym poster: 72aef51a989f73e5db3f1d2dc61d78b4

Vet om et tilfelle der det faktisk har skjedd, hun var etterlyst her oppe i nord. Har pratet med jenta som gjordet det, hun fikk faktisk komme hjem og :) Men det er sjeldent de greier det på den måten

Skrevet

Hei!

Tror ikke det er måten å gjøre det på, å kjøre åpenlyst inn på institusjonen og hente henne. Da vil du nok måtte slåss med de ansatte.

Har lest om en annen ungdom som rømte fra en institusjon og holdt seg skjult i fjorten dager. Det er noe med at hvis man holder seg skjult i en viss tidsperiode etter å ha rømt fra en ungdomsinstitusjon, kan Bv ikke gjøre noe.

Du tilrådes altså at hun rømmer fra institusjonen, og deretter får hjelp av deg eller andre til å reise til et skjulested. Hun må ikke være hjemme hos deg, for da vil bare politiet komme og hente henne tilbake.

Anonym poster: 72aef51a989f73e5db3f1d2dc61d78b4

Det stemmer ikke at ikke bv kan gjøre noe etter en viss tid.

Hilsen bv.arbeider

Anonym poster: 83c005aeae94436f95918fc8e6de35c6

Skrevet

Jenta di manipulerer deg. Selvfølgelig vil hun presse på å bruke alle midler hun kan for å få deg til å "ta henne hjem"...Hva kan du tilby nå, som er annerledes enn da Fylkesnemnda besluttet 4.24? Hva skjer når du blir sliten igjen...?

Vær glad hun er der hun er, før hun fyller 18. Hun kan nemlig få hjelp enda ett år etter fyllte 18 på denne måten. Det er sterke grunner til at barnevernet satset så mye på å berge henne nå, de tror nemlig det går an å snu situasjonen!

Tar du henne ut, uansett måte nå, vil ikke bv greie å hanke henne inn igjen. Det vil ganske enkelt ikke være nok tid før hun fyller 18, og da står jenta di helt alene.

Bruk heller tiden konstruktivt, psykologhjelp har hun krav på, får hun ikke god nok hjelp, klag til bufetat og fylkesmannen.

Vær smart, hjelp dattra di i det lange løp, hun skal leve lenge, og være voksen lenge, gi henne mulighet til det..

Anonym poster: 8de490c4dee84d710c126cb22ce443a9

Skrevet

Hun står jo ikke alene, un har jo sin mor.

Men ellers er jeg enig i betraktningene dine, til en viss grad.

Anonym poster: 52efc71a6d2425c7be9a1f1402f7ba71

Skrevet

Så lenge jenta er på institusjon, har hun "hele" barnevernet i ryggen, med de rettigheter og muligheter det gir. Barnevernet har tilgang på ressurser som langt overgår hva ett menneske kan bidra med.

Hjemme hos mora si, vil hun oppdage at hun har sin mors støtte, men ikke noe annet. Hun er under 18, og vil derfor ikke få hjelp av voksenpsykiatrien. Hun er nesten 18, og vil derfor ikke få hjelp i barne- og ungdomspsykiatrien. Hun er nesten 18, og bv har ikke tid til å "kjøre" saken en gang til, det rekker de ikke før hun er 18.

Er desverre veeldig mange tog som går...

Det mamma derimot kan gjøre, er å være mamma, støtte jenta og backe henne opp, til å greie den vanskelige jobben det er, å bo på institusjon og snu livet sitt. Om mor hjelper henne å rømme, sier hun på mange måter at hun ikke tror på sitt eget barn. At hun ikke tror hun kan lykkes. Barnevernet "kaster" ikke bort ressurser på unger de ikke tror de kan redde, det bør ikke mora gjøre heller.

Anonym poster: 8de490c4dee84d710c126cb22ce443a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...