Gå til innhold

Dere som kjører; stopper dere ved gangoverfeltskilt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom noen står klar til å gå over? Har sett meg kokforbanna og møkk lei av bilistene i denne byen! Sjelden noen stopper dersom jeg og min datter skal gå over veien. Idag skulle vi gå hjem fra barnehagen, og sto ved et gangoverfeltskilt i et område der det er 50-sone. Det kom flere biler på andre siden av veien og den fremste bilen stanset. Da ble jeg glad. Så ser jeg en bil på min side komme i en heeelsikes fart idet vi går over, og jeg trakk fireåringen inn i veikanten når han bråbremser.. Så kjørte han bare videre! Frekt! Litt høyere fart og vi kunne blitt påkjørt. Det er glatt ute også.. Og mange slike eksempler seg jeg hver dag.. Trodde man skulle være hensynsfull i trafikken? Jeg kjører selv men stanser alltid når jeg ser noen skal over veien.

Anonym poster: 2a430cc42e657583a72c832adc0b6d0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få bot og i verste fall miste lappen om man ikke stopper for noen som skal over et fotgjengerfelt.

Skrevet

Det er også irriterende når man stopper i god tid og de som skal over nistirrer på deg med et blikk som kunne drept, anklagende som om du har tenkt å kjøre dem ned.

Anonym poster: b322c41837338f3a7ffeb2f1cd6b875e

Skrevet

Ved et hva?

Nå måtte jeg le høyt ;)

Men, jeg stopper ved gangfelt ja.

Anonym poster: 16b8365667773957859d9016a07e6db3

Skrevet

Hva i alle dager er et gangoverfeltskilt?

Haha, kanskje dialekt? Det sier vi iallefall her. Fotgjengerfelt da...

Anonym poster: 2a430cc42e657583a72c832adc0b6d0b

Skrevet

Klart jeg gjør! Irriterende når noen bare står der og venter på noen og ikke skal over, men klart jeg stopper!

Skrevet

Ja, stopper alltid. Jeg bruker som regel bare å gå ut i veien når jeg er aleine. Da må de stoppe..

(viss de kommer i faretruende stor fart bruker jeg enten å gå raskt over veien eller trekke meg)

Jeg stopper forresten ikke for folk som sykler over gangfelt (med mindre om det er barn)

Anonym poster: ad93551c2418e9e5668bb101c559f303

Skrevet

Jeg stopper alltid, men ser at ikke alle andre gjør det.

Her om dagen opplevde jeg til og med at en politibil som ikke var i utrykkning kjørte rett forbi guttungen min. dette var i tillegg rett utenfor en skole.

Da tok jeg nummeret og sendte et nøye formulert brev til sjefen dems :)

Anonym poster: fdcb429656d5ed664dfbf0510da86bd7

Skrevet

Stopper alltid, vet hvor irriterende det er når bilene aldri stopper. Og man har plikt itl å stoppe.

Det mest irriterende er når man stopper, så stopper ikke bilene i motsatt kjørebane, de bare kjører, slik at alt bare korker seg.. :s

Anonym poster: d2c5583007ad95d3f33a005cc71076f5

Skrevet

Selvfølgelig stopper jeg ved fotgjengerfelt om noen skal over.

Skrevet

Selvsagt stopper jeg!! Vi har fotgjengerfelt for en grunn og da skal reglene følges.

Her har også fotgjengere sin fulle rett til å gå over veien og jeg ville aldri tilgitt meg selv dersom jeg kjørte på noen av den tåpelige grunn at jeg ikke gadd å stoppe!

Skrevet

Stopper ved fotgjengerfelt dersom noen skal over ja.

Gangoverfeltskilt tror jeg må være det mest kreative ordet for det jeg tror er et gangfelt ever.

Skrevet

Jeg prøver å stoppe, og stopper sikkert i 99,9% av tilfellene, men jeg har også oversett fotgjengere, vi som kjører er bare mennesker, vi kan gjøre feil vi også.

Når jeg er ute å går alene, så tilpasser jeg meg trafikken. Når jeg er ute å går med BARN, så retter jeg ut hånda og venter til jeg ser at bilene stopper, før jeg går uti veien med ungene.

Det er meg eller mine unger som blir påkjørt om en bilist er rusa, full, gammel, eller bare ukonsentrert. Det kan faktisk skje uten at det er noe spesielt som gjør det, at noen bare plutselig gjør feil, overser eller annet.

Jeg er midt i 30 åra, men det har faktisk hendt at jeg har ramla i mine egne bein, det er ikke fordi jeg ikke kan gå. Jeg har også greid å søle rødvin i den hvite sofaen min, på første glasset så uten å være full. Plutselig er det en eller annen feilkobling i hjernen som gjør at man bare gjør feil.

Så ta dine forholdsregler, stopp trafikken, vær sikker på at bilene har sett deg, og har stoppet. Stå et stykke innpå fortauet, slik at du eller ungene ikke blir tatt av speiler etc. Det er gode vaner du må lre barna dine :-)

Anonym poster: 70f6c22454d13939bef86c7b9e0a075f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...