Gå til innhold

Hvorfor??? (Fly med spedbarn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyr endel med babyen min. Med SAS har jeg alltid valgt sete ved midtgangen av praktiske grunner: mer plass å bevege seg, slepper sitte skvisa og trangt oppi vindu og kan vente med å gå ombord.

Nå, de siste gangen jeg har flydd, får vi tildelt sete ved vindu. Det går ikke å bytte sete selv om det er midtgangen sete ledig.

Har dette en god sikkerhetsgrunn??

Nå må jeg skynde meg inn på flyet med baby for å finne vinduplassn og får lagt ifra meg tinga å gjøre alt klart til flyturen før det kommer 2 fremmede oppi oss. Det fører og til at baby blir utålmodig før flyturen starter. Vil ikke vente med å gå innpå slik at me må stresse oss på plass mens de på setene attmed står å venter....

Noen som skjønner grunnen til at man må sitte ved vindu med spedbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare noen få plasser i flyet det er lov å sitte med baby, tror disse reglene kommer av viss flyet må evakueres.

Anonym poster: 9238830aefd6cb6a4fc10aaf88e56d78

Skrevet

Det er bare noen få plasser i flyet det er lov å sitte med baby, tror disse reglene kommer av viss flyet må evakueres.

ok. Det må vere nytt for har alltid kunne velge før. Satt ved midtgangen på alle flyturene i 2012.
Skrevet

Har man baby i sete skal det være ved vindusplass pga. det er mer effektivt ved evakuering. De tenker muligens likt selv om du har baby på fanget.

Skrevet

ok. Det må vere nytt for har alltid kunne velge før. Satt ved midtgangen på alle flyturene i 2012.

Vi har alltid fått vindusplass eller plass i midten. Viss du prøver å reservere plass på forhånd ser du de plassene du kan sitte på med spedbarn.

Skrevet

Merkelig. Er dette nye regler? Var ute og fløy med baby i januar. Fikk setet ved midtgangen. Dette var med sas. Så høres veldig rart ut?

Skrevet

Har alltid sittet ved midtgangen og kommer til å kreve det neste gang også.

Må være tilfeldig at du har fått plass ved vinduet. Og det er kun ved nødutgang du ikke kan sitte med baby.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Skriv mail til sas og hør med dem om de har en grunn

Skrevet

På Ryanair velger man jo bare sete selv.. Og jeg har aldri fått beskjed om at jeg ikke kan sette meg akkurat hvor jeg vil sammen med babyen

Anonym poster: 83e88fbfeb41ca707f9ec255f641e913

Skrevet

Da jeg reiste med baby for ca 2år siden, ble jeg som oftest plassert bakerst og ved vinduet og ikke kunne jeg velge sete. Dette måtte jeg be om å få bytte ved innsjekking hver gang jeg reiste. Skrev og klaget og fikk til svar at det er mulig å velge sete/endre sete selv om man reiser med spedbarn.

Det stemmer ikke at man MÅ sitte ved vinduet med baby av sikkerhetshensyn/forhold ved evakuering. Noen av setene ved og rundt nøtutgangen er sperret for babyer. Forøvrig skal baby kunne sitte over alt i flyet. Men det kan ikke være mer enn 1 baby pr seterad pga oksygenmasker. Det er 4 masker pr tre seter; altså 8 pr rad og det SKAL alltid være en ledig.

Skrevet

I januar har jeg flydd med norwegian. Når jeg sjekker inn i innsjekkingsboksen, og prøver å velge midtgang sete, kommer det opp med rød skrift at jeg ikke kan bytte pga spedbarnet. Mener det var SAS jeg flydde med i desember når eg vart "tvangsplassert" ved vindu :( får skrive til de å spørre. Liker ikke unødvendig pes når jeg reiser åleina med baby.

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...