Gå til innhold

Nå er jeg FORBANNA!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nyttår stod vekten på 76kg, jeg er 163cm og jeg tenkte at nå SKAL jeg gjøre noe med vekta. Jeg meldte meg på treningsstudio, og har nå trent 5 timer i uka, i tillegg har jeg kuttet ut godteri og dessert, jeg har til og med begynt å drikke KUN vann i ukedagene, litt iste i helgen som kos.. Og da jeg veier meg i dag står det pokker'n meg 78,4 på vekta!!! Jeg har gått OPP 2 KILO!!! Jeg gikk fra å trene 0 timer i uka + at jeg spiste en god del søtsaker, til å trene nesten hver dag og kutte ut det søte, også skal jeg gå OP i vekt??? Det er fryktelig umotiverende, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre da? Noen andre som har opplevd lignende?

Anonym poster: e2d3c395be62927ef1d74d75c11ef7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok fått muskler. Har du målt deg? Altså midje,lår etc.. kan godt hende du er gått inn en del cm :)

Skrevet

Du har vel økt muskelmassen din da. Muskler veier mer enn fett. Ett tips er å fokusere på mål av midje, lår, og overarm, ikke bare på vekta.

Du har jo uansett ihvertfall blitt mye sunnere så kroppen din er nok glad :)

Skrevet

Ja, sier det samme. Du har fått muskler. Ikke lenge før fettet begynner å ry av deg.

Anonym poster: d6fa94d6668c4f9510f95e01b6fbe50e

Skrevet

Ikke vei deg,mål deg!og hold ut:)

Anonym poster: e5f9a0507600a96ff1e17f6ec3afd87a

Skrevet

Det er muskler kjære deg :-) Det jevner seg ut etterhvert :-)

Jeg opplevde det samme, jeg gikk mye i fjellet istedet for å gå på treningessenter.. Fikk noen vannvittige muskler i beina, men når jeg målte meg rundt omkring,så så jeg jo at jeg var gått ned i cm andre steder på kroppen.

Hvis du måler deg f.eks rundt hofter, lår , overarmer, hals, bryst og midje, tar vare på målene og måler deg f.eks annen hver uke, så er det godt mulig du ser forandringer til det bedre på disse stedene :-)

Anonym poster: a810171d14a16ee5e286240e77c321ca

Skrevet

Jeg tviler faktisk på at det er det at du har fått så veldig mye ekstra muskler, litt ar det nok, men 2 kg ekstra muskler er mye.

Jeg tipper nok heller du har blitt ekstra sulten av å trene og dermed har spist mer enn du pleier. En tommelfingerregel sier at man maksimalt klarer å bygge 5 kg muskler på et år, og da snakker vi om menn som driver seriøs kroppsbygging. At HI har fått 2 kg ekstra muskler på ca 6 uker, uten å miste noe fett ville nesten vært et under.

Begyn å skrive opp alt du putter i munnen. Da får du sansynligvis en aha-opplevelse. En kg fett tilsvarer foresten omtrent 7000 kcal eller omtrent 10 timer løping i 10 km/t. Å trene av seg fettet tar med andre ord tid.

Anonym poster: c359d409c27e4e13653ee7f9673a17eb

Skrevet

Hvordan sitter buksene dine da? Har de blitt trangere eller løsere.

Kan ha noe å si når på døgnet du veier deg og om du har mensen osv.

Anonym poster: 00e418c68c476ef4f03a6dde17215460

Skrevet

legen sa til meg i går at muskler veier 3 ganger så mye som fett ,så du har nok gått ned, men jeg skjønner frustrasjonen din, er det sånn hos meg også.

er bedre å måle rompe, lår og mage, der det sitter det som skal bort, (regner jeg med ) så ser du at cm minker etterhvert.det har jeg iallefall tenkt å gjøre, for den vekta er ikke til å stole på.....

Anonym poster: e3935163354d945b9a6337430688ef78

Skrevet

legen sa til meg i går at muskler veier 3 ganger så mye som fett ,så du har nok gått ned, men jeg skjønner frustrasjonen din, er det sånn hos meg også.

er bedre å måle rompe, lår og mage, der det sitter det som skal bort, (regner jeg med ) så ser du at cm minker etterhvert.det har jeg iallefall tenkt å gjøre, for den vekta er ikke til å stole på.....

Anonym poster: e3935163354d945b9a6337430688ef78

Da tar jeg ikke mye for utdanningen til den legen. 1liter fett veier ca 0,92 kg mens 1 liter muskler veier ca 1,06 kg. Det er riktig at muskler er tyngst, men store forskjellen er det ikke.

Skrevet

Jeg tviler veldig på at jeg har bygd på meg 2 kilo ekstra muskler på 6 uker.. Men jeg har faktisk ikke spist mer enn vanlig heller, jeg har snarere spist mindre enn før..? Det høres jo helt usannsynelig ut, men det er nå engang sånn.. Jeg får bare fortsette å trene, men hvis jeg blir enda tyngre, så kan jeg like godt gå tilbake til godtespising og lite trening da.. Men skal forsøke å måle og, bare for å se..

Skrevet

Jeg tviler veldig på at jeg har bygd på meg 2 kilo ekstra muskler på 6 uker.. Men jeg har faktisk ikke spist mer enn vanlig heller, jeg har snarere spist mindre enn før..? Det høres jo helt usannsynelig ut, men det er nå engang sånn.. Jeg får bare fortsette å trene, men hvis jeg blir enda tyngre, så kan jeg like godt gå tilbake til godtespising og lite trening da.. Men skal forsøke å måle og, bare for å se..

Det som kan ha en viss efekt er at du binder mer vann når du trenerm, riktig hvorfor vet jeg ikke, men jeg merker at jeg veier minst 0,5 kg dagen etter en hard treningsøkt enn ellers. Hvis du ikke har trent før kan det muligens utgjøre en del.

Råder deg likevell til å forsøke å skrive opp og beregne kaloriinnholdet i alt du putter i munnen (og svelger ;) ) i et par uker. Mange forstår hva de gjør galt etter den øvelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...