Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Fikk spm om å flytte mini til storbarnsavdeling fra nå istedet for fra høsten av. Grunnen var at hun er ganske velutviklet og eneste jenta på sin avd på denne alderen. Men her er de færre barn og flere voksne pr barn. På store barn er det flere barn fra 3-6 år og mindre voksne. Er så redd hun kommer til å bli litt "borte" og glemt. At hun blir tatt for å være større enn hun egentlig er. Hun er jo ganske forsiktig av seg, og ser for meg en vanskelig overgang. Men fordelen er jo at hun blir storesøster til høsten så da blir det ikke så mange overganger for henne da... Aaaaaaah, valgets kval!! Noen som har erfaringer/tanker å dele? Anonym poster: b39862ff06f2677149c89c8d146c061f
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Hvis jenta di er forsiktig av seg ville jeg ventet. Helt enig med deg i at hun muligens kan drukne litt i dramet hos de eldste barna. Vi lot derimot eldstemann begynne på sttor avdeling da han var 2 og 8 mnd og det gikk kjempefint. Han elsket å være der hvor de store guttene var :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Tror jeg også ville ventet. Jeg gruer meg til gutten vår skal begynne på storebarn (de har en mellomavdeling i bhg vår med 3-4-åringer), siden det er færre voksne per barn der.. Han begynner i august, da er han 2 år og 8 mnd. Han blir storebror i juli. Mye nytt på en gang, men jaja... Jeg ville iallefall ventet litt, liker at de har ekstra voksne på disse små, og vil gjerne at det skal vare så lenge som mulig :-) Men nå er han langt ifra størst på sin avdeling heller da.. Trives jenta di da? Isåfall ville jeg ventet. Anonym poster: b6ff30ae900e32fa04a4806beac1bd10
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Tror hun trives, hun er litt vanskelig å levere for tiden, vil ikke at jeg skal gå. Men tror ikke hun kjeder seg der. Har to gutter som er like gamle, men de tenkte vel på interesser osv. Hun er litt mer utviklet når det gjelder språk og bleieslutt osv... Har iallefall inntrykk av at hun er litt forsiktig og liker å ta det litt rolig. Trenger alltid litt tid på morgenen før hun kaster seg med i leken. HI Anonym poster: b39862ff06f2677149c89c8d146c061f
DaTuMa Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Jeg ville ventet. Jobber i barnehage selv på stor avd. Har fått mange 2,5 åringer opp på denne tiden av året. Syns de er for små. De trenger mer hjelp enn det de ansatte har muligheten til å gi. Det går utover de store barna også, siden feks alle turer må tilpasses at de minste ikke klarer å gå så langt feks.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Kjenner hun noen på storbarns avd? Har hun noen venninner der? Anonym poster: e4a3df6207c730712a959b023920084d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Spør om det er mulig å få "hospitere" litt før overgangen! Vi hadde en runde med det før endelig flytting. Kunne "rømme" tilbake til småbarnsavdelingen når hun ville. En av de ansatte på småbarnsavdeligen var med de "store" over på storbarnsavdelingen. Mulig også andre vei - at hun flytter over, men at hun kan få komme på "besøk" på småbarnsavdelingen. Anonym poster: 3fba1e1f11650a09b9996c52d2ef3964
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Vår jente ble flyttet til stor avd. da hun var 2,5 år. Hun hadde godt språk, sluttet med bleie og sov ikke på dagen. Altså en "stor" jente. Hun var ikke sjenert og lekte lett med andre barn. Jenta vår ble tvunget ti å flytte over. Vi fikk ikke velge. Da hun begynte på stor avd. ble hun stående å se på de andre barna leke. Det var høyt støy nivå og mye mer voldsom lek i gruppen. Hun ble ikke sett tilstrekkelig av de voksne. De viste lite om hvordan dagen hennes hadde vært. Det var så vondt å levere om morgenen. Hun hylte! Nei, det var veldig uheldig for vår jente! Anonym poster: 28c0e0e61f3ec6a8cd7929b4b3978f40
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Jenta mi le også flyttet over da hun var 2,5 år. Hun hadde meget godt språk, hadde sluttet med bleier, sov ikke på dagtid, kunne kle av og på selg selv, tørket seg på do når hun hadde tisset, kunne bokstavene, kunne tall osv. Hun lekte mest med de eldre barna og før hun ble flyttet over så var hun ute med de på storavdelingen i noen måneder for å prøve. Da det gikk bra så ble hun flyttet over og det har gått veldig bra. Anonym poster: a27374cb40c6f2dfd769fcb760a81710
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Min yngste sønn begynnte også på stor avdeling tidlig, han var da ikke en gang 2,5 år. Men de ansatte mente at det var det beste for han for han lå så langt fremme på de aller fleste områder at den minste avdelingen rett og slett ble for kjedelig for han. Han er også av den rolige, avbalanserte og forsiktige typen. Men han er smart for alderen og ligger foran de andre på samme alder rent utviklingsmessig. Det gikk kjempefint og det var helt klart at han trivdes mye bedre på den store avdelingen. Her er de mere ute, flere turer og aktiviteter og han fikk fort venner, selv om de er eldre enn han. Fikk også bekjed at han ikke hadde noe problem med og henge med selv om han er minst på avdelinge. Anonym poster: 654a06f7fac31443da1f291c1a0991f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå