Gå til innhold

Sannheten om fluor! Bør leses av alle.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopier, lim inn og ta bort mellomrommet bakerst. Vet ikke hvorfor det ble med :/

Anonym poster: 656abb45008461a716099b36abb873b1

Skrevet

nyhetsspeilet.no er et samlingssted for konspirasjonsteoretikere og folk som tror på konspirasjonsteorier

Anonym poster: 1c263ffcd036f046b45e15c6684469d3

Skrevet

Jeg bruker ikke fluor til jenta vår, bortsett fra tannkrem. Men jeg velger faktisk å stole på legen og tannlegen min ;)

Har ikke lest linken, for fikk ikke åpnet den uansett hvordan jeg slettet og limte inn..

Skrevet

Denne ligger ute mange steder, ikke nøyaktig samme- men den samme informasjonen. I Sverige anbefaler de ikke fluor til barn.

Skrevet

Dette ble altfor useriøst for meg. Konspirasjonsteori i lange baner!

Har du ikke mer kritisk sans til det du leser HI?

(forøvrig får ikke barna mine fluor, så mine synspunkter på den artikkelen har ikke noe med mine egne vaner å gjøre)

Anonym poster: 038b6ef6fbbffa3039aaafb36ded3fb4

Skrevet

Bare tull på den siden skrevet av gærne folk! Anbefaler ingen å tro på det som står der.

Anonym poster: 045473df5cd9525621615f9e44e92548

Skrevet

Jeg trodde nyhetsspeilet-gjengen var for busy med å jage chemtrails!

Skrevet

Dette er jo en konspirasjonsteorioppsamlingsside..Kunne vært hjemmesiden til han som herjet her inne en periode med ekstreme syn og holdninger på ting..SÆRLIG på vaksinering...Hva var det nicket igjen..Husker det ikke, men det ble kjent at det var en mann etterhvert..

BESKJEDEN virkning mot KARIES? VEt disse hva de skriver om? Snakket med mine foreldre sin generasjon og årskullene i tiåret før og etter de. Det er nesten uten unntakt at alle hadde flust med hull FØR fluortannkremen og fluorskylling kom. Da de begynte med det, hadde nesten absolutt alle sammen ALDRI mer hull! Uavhengig om de var barn eller godt voksne da de ble introdusert for fluor..Det vil jeg ikke si er beskjedent.

Og hva med den "bi-virkning" fluor har på og drepe bakterie som kan forårsake tannkjøttbetennelse..Her er det først og fremst PUSSINGEN og "massasjen" som hjelper, men fluoern er med og hjelper den også..

Jeg er så skeptisk til slike skeptikere som mener staten prøver og gjøre oss syke eller aller helst ta livet av oss. Mer eller mindre det de skriver slik JEG tolker mye av det de kommer med. SYnes det er skremmende at folk er så lette og hjernevaske, også bruker de at "staten hjernevasker oss" til og tro blindt på det de sier...Jeg tror nok at staten Norge er mer tjent på at jeg holder meg frisk og lever sundt og godt,- enn hva de som skriver disse sidene er tjent med det. Som ofte er personene bak slike meninger selgere av alternativ medisin og behandlingsmetoder og kosttilskudd..........

DET er et STORT tankekors...Han som herjet med det nicket jeg IKKE husker, er jo Hoemopat....Ikke rart HAN ville kvitte seg med all skolemdisin og få folk til og komme til ham....De lager disse skremslene fordi DE da vil komme til og tjene penger p åat folk henvender seg til de istedet, for hjelp til soine plager og redsler..

Anonym poster: 0a720c7bc7bf12d66d7bd6608c5bd39e

Skrevet

Også er vi igang igjen. Noen som faktisk mener at useriøse nettsider skal stå som sannhet over forskning. Jeg orker ikke hive meg på debatten, velger heller å legge ved en link til en god review. Så kan folk heller lese selv og gjøre seg opp en mening basert på vurderte opplysninger fremfor hysteri....

http://www.aapd.org/media/Policies_Guidelines/G_fluoridetherapy.pdf

Skrevet

Det var egentlig en helt annen link jeg skulle legge ut, men fant ikke den i farten. Var tilfeldig at jeg la ut fra denne siden. Som sagt ligger det mye informasjon om farene ved fluor på mange andre nettsider.

Skrevet

Det var egentlig en helt annen link jeg skulle legge ut, men fant ikke den i farten. Var tilfeldig at jeg la ut fra denne siden. Som sagt ligger det mye informasjon om farene ved fluor på mange andre nettsider.

Om du kan henvise direkte til forskning så skal jeg lytte.....ellers blir det bare oppdiktet fjas for min del.

Skrevet

Heia Konspinoia!

Skrevet

Du vert ikkje teken seriøst om du linkar til nyhetsspeilet.no. Det er desverre ei samling med paranoide og psykisk sjuke menneske.

Eg hoppa av etter andre setning i denne artikkelen, der det kjem fram at samfunnet vårt er ein stor konsentrasjonsleir..

Skrevet

Denne ligger ute mange steder, ikke nøyaktig samme- men den samme informasjonen. I Sverige anbefaler de ikke fluor til barn.

?? vi har bodd i sverige og bla anbefalt fluor til barna. forøvrig begynte de med tannlege besøk fra 1 år der å...

Anonym poster: 71e628c375506571123ee3b3c735d290

Skrevet

Er vel ingen som gidder å gå inn på en lenke fra nyhetsspeilet?

Verdens minst seriøse nettsted, dog med en underholdende samling av konspirasjonsteorier om man behøver fyllstoff for å undervise om kildekritikk.

Anonym poster: 081292896f108f9fcfccf8c3763dd7c9

Skrevet (endret)

Bullshit. Det er ikke lov med fluoridtilsetning i drikkevannet i Sverige, men det er noe ganske annet. Se eksempelvis her:

"I Irland, Schweiz och många stater i USA tillsätts fluor i det kommunala dricksvattnet för att förebygga karies. Detta är inte tillåtet i Sverige. Däremot används fluor i tandkräm och många tandvårdsprodukter. Barn under sex år uppskattas kunna svälja cirka 0,3 mg fluorid dagligen i samband med tandborstning."

http://ki.se/ki/jsp/...33&a=96158&l=sv

Endret av ostepop123
Skrevet

En tidliger bruker her inne, dr. yppert, er bidragsyter på Nyhetsspeilet og det sier vel alt ;)

Anonym poster: d47c2315680d339ad53e5fa6484cfa69

Skrevet

Om du kan henvise direkte til forskning så skal jeg lytte.....ellers blir det bare oppdiktet fjas for min del.

Sjekk ut en tidligere tråd om emnet, der var det flere som la ut linker til seriøs forskning om fluor. Har ikke tid til å lete etter tråden nå.

Anonym poster: aa90f479d88c6d13b1a7621094c47909

Skrevet

Sjekk ut en tidligere tråd om emnet, der var det flere som la ut linker til seriøs forskning om fluor. Har ikke tid til å lete etter tråden nå.

Nei men da bør du heller kanskje ikke si noe. For mange her påstår at de bruker forskning, mens de heller henviser til andres tolkning av forskning. Så jeg gjentar meg selv for x gang: Kom med forskning eller er det jo bare tull å lese det du henviser til

Skrevet

Så det er altså ikke opptil den som *kommer med* påstandene å dokumentere det som blir sagt? Det er vi som måtte være uenige som må lete opp dokumentasjon for dine påstander?

Gratulerer. Det var dagens!

Skrevet

Nei men da bør du heller kanskje ikke si noe. For mange her påstår at de bruker forskning, mens de heller henviser til andres tolkning av forskning. Så jeg gjentar meg selv for x gang: Kom med forskning eller er det jo bare tull å lese det du henviser til

Og en ting til: ettersom du mener nyhetsspeilet er relevant og til å stole på som kilde.......vel, da tviler jeg på at du har den fjerneste ide om hva som gjør forskning "seriøs" som du kaller det

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg datt av denne sida da jeg så headingen og første setningen... Det får være grenser for hva man skal tro på av konspirasjon!

Seriøs forskning, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...