Gå til innhold

Plastikk kirurgi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært misfornøyd med nesa hele livet, den har hindret meg i å gjøre mye i livet.

Har lav selvtillit å hater å gå ut blandt folk, føler liksom at alle stirrer på nesa mi selv om jeg vet de ikke gjør det.

Jeg har en veldig lang nese samtidlig har jeg en ''klump'' øverst.

Har vurdert å operere men er usikker.

Noen med erfaring?

Håper på seriøse svar

Anonym poster: f8873cd30dd651e3396f6b09b6b76071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring men ikke med neseplastikk.

Det eneste jeg vil si er: GJØR DET!

Anonym poster: 86da3200d10debc72af737fff5bb4f34

Skrevet

Jeg har ikke operert nesen, men har hatt store komplekser for manglende bryster i ungdomsårene.

For 15 år siden (jeg var da 25 år) tok jeg en brystoperasjon og jeg har aldri angret. Fra å være veldig selvbevist sine mangler så tenker jeg nå aldri over at jeg er annerledes fra vanlige jenter/damer.

Jeg kan også nevne at jeg aldri har fått lyst til å gjøre andre ting med kroppen min.

Anonym poster: b2d9357c43b4cf10642fef46ab578c06

Skrevet

jeg skjønner hvordan du tenker. jeg har veldig lyst til å gjøre noe med puppene mine f.eks.

Hvis dette er noe du vireklig har lyst til og du føler du ka ta deg råd til det så gjør det.

MEN har hørt fra andre at selvtilitten ikke kommer tilbake med denne fiksingen. At da ville de bare ta mer og ble missfornøyd med andre ting

Anonym poster: 71e0a11814ca2525218813fe18c52c2f

Skrevet

Hvis det plager deg så mye ville jeg nok vurdert det. Bare pass på at det fortsatt er din nese, bare litt mer "elegant" (i mangel på bedre ord). Kanskje bare litt kortere og uten "klump". Nesa gjør faktisk ganske mye av utseendet vårt, og endrer du den for mye er du jo ikke deg lenger (utseendemessig). Beste eksempelet er vel Jennifer Grey fra Dirty Dancing. Hun hadde en litt prominent nese og fikk den operert, men da liknet hun jo ikke seg selv lenger, selv om nesa sikkert ble fin den.

Ville også satt meg veldig godt inn i risikoen, har man barn bør man ikke ta unødvendige operasjoner tenker jeg, men man skal jo ha livskvalitet også, så da kommer det litt an på hvor mye man lar seg hemme av det man ikke er fornøyd med. En nese er jo ikke så enkel å kamuflere eller "gjøre det beste" utav heller, som man kan med en del andre "skavanker".

Har selv bryster jeg kunne tenkt med å fylt bittelitt ut, men har konkludert med at det ikke er verdt risken eller pengene.

Anonym poster: 3f2bb4ca96b562f300c53238b22c98b7

Skrevet

Gjør det-gjør det-gjennomfør det! ;)

Jeg har ei venninne som plagdes veldig med utseende på kjønnsleppene. Opererte og følte seg så mye bedre etterpå. Har aldri hørt henne snakke om annen plastikkkirurgi etterpå. Det ble med den ene operasjonen.

Har også ei annen venninne som plagdes av det HUN mente var utstående ører. (Var som HI -hun VISSTE jo godt at ungen 'så det', men det plaget henne skikkelig..) Opererte seg og hun er evig lykkelig for valget. Ikke hørt et ord om mer kirurgi på henne, heller..

Så er det meg, da.. Som har har hatt pannekakepupper hele livet -med unntak av da jeg var gravid/ammet. Nå har jeg valgt å ta det endelige skrittet og skal legge inn silikon. Det er ingen som har påpekt mine 'pupper' (som jo ikke er der, men som kamufleres med BH'er som er fylt med vatt herfra til månen) -men det har plaget MEG! Så jeg gjør det! Og jeg har ingen forventing om at jeg kommer til å ha et behov for å fikse hverken det ene eller det andre etter at puppene er på plass..

Lykke til med valget ditt! :)

Anonym poster: bcbbecabcf4043f82e7aa12ef54d9e88

Skrevet

Jeg opererte nesa mi da jeg var 23 år. Aldri blitt mobbet, men plagdes med selvfølelsen og det hindret meg i å gjøre veldig mye som jeg hadde lyst til.

Jeg anger ikke et sekund. Da legen tok av skinnen på kontrolltimen, og jeg fikk se den nye nesa mi, så gråt jeg. Av lettelse, av glede, av stolthet :)

Men gjør research! Sjekk ryktet til kirurgen og klinikken. Ikke velg den billigste klinikken bare for å spare 5000 kr feks. Velg noen med lang erfaring.

Jeg hadde som deg veldig lang nese. Ingen klump da, men det er det samme. Jeg sendte inn bilder og fikk avslag, de mente behovet ikke var tilstede. Jeg ble så skuffet at du aner det bare ikke. Derfor møtte jeg opp personlig på konsultasjon, og fikk "godkjent" for operasjon. Jeg hadde tatt bilder i for dårlig vinkel viste det seg. Så bestill time for konsultasjon, så får du god hjelp :) Kirurgen gikk gjennom alt med meg. Kom med tips og forklarte hva han mente ville gi best resultat.

Jeg fikk time til operasjon og all info jeg trengte. Husk at plastisk kirurgi er frivillig, og det er ikke mange leger som gir sykmelding pga dette. Og to uker hjemme fra jobb var nødendig for meg. Jeg var hoven i ansiktet, blå/lilla, øynene var hovne. Jeg så ikke ut, levde på smertestillende. Sov dårlig og måtte bruke innsovningstabletter en uke. Du bør ha noen som kan hjelpe deg en ukes tid. Og du får heller ikke lov til å dra fra klinikken alene.

Jeg husker ikke hvor lang tid operasjonen tok, men da jeg våknet fra narkosen tok det 30-60 minutter før jeg dro hjem.

Det tar litt tid før du ser det endelige resultatet, fordi nesa er mørbanket etter operasjonen. Det kan faktisk ta et år før den endelige formen synes. Men du vil nok som meg være superfornøyd fra dag 1 ;)

Tror jeg fikk fjernet skinnen på nesa og rørene i nesa etter 1-2 uker. Og var på kontroll igjen etter 6 mnd. Det er for så vidt frivillig.

Jeg betalte 40.000 kr. Hadde jeg visst hvor forandret livet mitt ble, så hadde jeg gjort det igjen om det så kostet 100.000 :)

Anonym poster: b2a413ac77d6326edd0bcecb1082dff6

Skrevet

Gjør det hvis du tror det hjelper for deg. Jeg har gjort noe med det som plaget meg og fikk et helt annet liv etter det.

Anonym poster: 8ac48b2eeb50ebbd313365421e27bc22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...