Gå til innhold

Trening som mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å tenke på det da jeg løp intervall på tredemølla i går kveld. Legobrikker for å holde orden på intervallene og av mølla for å hjelpe ungene med ting i de lengre pausene. Før stakk jeg bare ut og konsentrerte meg om treningen.

Sån har det blitt med styrketreningen også. Det går jo ikke å reise avgårde på treningsstudio. I praksiss tar jo da en økt fort over 2 timer. Nå må jeg gjøre det på ungenes lekematte og med bare en strikk som hjelpemiddel, men det går det også.

Langturene er det vanskligste å få inn i hverdagen. Noen ganger kan jeg få noen timer alene en tidlig søags morgen mens mann og barn sover lenge og koser seg med en god frokost, men ofte har jeg ikke samvittighet til det. Da trøster jeg meg med at en aktiv tur i akebakken eller liknende er ok trening det også.

Jeg liker å trene og har gjort det nesten bestandig, i en eller annen form. Før jeg fikk barn var det enkelt å bare stikke ut, være med på timer på studio ol. Det fungerer ikke lengre med en mann som sjelden er hjemme før 19 og to ganske små barn. Likevell har ikke formen blitt mye dårligere. Enkel hjemmetrening fungerer det også!

Anonym poster: 8ea8e42821f5841fb96760661757628b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også , bortsett fra at jeg ikke har ork heller så jeg er vask ogslapp som en sekstiåring ;)

Anonym poster: edb3f9f35f0a37c4ac3d9f743d4317e4

Skrevet

Lange trilleturer, styrkeøvelser på lekematta, løping opp og ned i akebakken... Like effektivt og minst like morsomt spør du meg :)

Anonym poster: b39acae1c1c3204169582302b231199b

Skrevet

Etter å ha konsntrert meg utelukkende om å være mamma i fire år, og slik gått opp 10 kg, har jeg nå bestemt meg for å ta treningen tilbake. Jeg trener nå etter jobb mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Jeg kommer da en time - en og en halv senere hjem, men er full av energi og kan ha god kvalitetstid. Før gikk jeg i halvsøvne her hjemme. Vi kan gjøre det slik fordi mannen kan hente hver dag i barnehagen - da får de to litt ekstra tid sammen også :)

Anonym poster: 1a6f7fbc2e42d6fea436a1797004cd4a

Skrevet

Begynte et organisert trenignsopplegg etter jeg fikk førstemann, og hadde over 30 kilo som ikke "gikk bort"....Utrolig hvor kreativ man kan bli når det kommer til trening:)

Nå begynte jeg med 2-3 "må" økter i uka, som jeg i starten måtte "skvise inn",- følte jeg..Etterhvert gikk det helt greit, stort sett samme dager til samme tid jeg fikk trent..Så økte jeg treningsmengden litt etter litt..Nå trener jeg nesten hver dag. Barna er litt større og er i seng 1900 og 2000, så da starter jeg tredemølle, elipsemaskin eller trening-DVD...ELler jeg tar en joggetur når jeg kjører og likevel skal hente barna på trening. Eller jeg jogger til svømmehallen når vi skal dit,- ca 10km :)

Slik trener jeg uten at det går ut over tid med barna,- jeg har også latt de "bli med" når jeg trener til DVD,- det synes de ofte er morsomt...Iallefall til jeg nesten er ferdig..

Men når det er sagt;- mine "må treninger" er svømming, 1000m en gang i uka og to joggeturer på 10-12 km iuka (gjerne kombinert med litt basis styrekøvelser til skuldre/nakke og mage/kjerne)...Det som kommer utenom det er bonus...

Men siden jeg nå sitter på jobb i 7,5 til 8t hver dag så føler jeg at kroppen trenger og trene litt hver dag, fordi hverdagsaktivitet og den tid jeg har til rådighet til det ellers, ikke blir nok bevegelse. Er nødt til og intensivere bevegelsen/aktiviteten ved hjelp av trening for i det hele tatt nå opp i minimum aktivitetskrav man bør ha, med andre ord..

SÅ stå på HI..Med eldre barn, endrer mulighetene seg :) Plutselig tar man seg i og jogge klokka 0530 et par morgener i uka,- fordi man har tid :) Ha-ha..Har noen ferier jeg har gjort det,- altså, mann og barn har hatt ferie, jeg har måtte vært på jobb til senere enn vanlig pga ferieavvikling, så har måtte skvise inn trening FØR jobb istedet for etter jobb, for og ha kvelder/sommerettermiddager fri med familien :) Det er de tyngste men absolutt BESTE joggeturene mine..FØler seg fresh og sprek hele dagen til og med når man legger seg for kvelden sitter den gode følelsen i enda :)

Anonym poster: c3c726f3624eeded63700f0a46164474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...