Gå til innhold

Sykdom i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har alltid vært frisk til han startet i barnehagen.

Han hanglet hele høsten når temperaturen gikk under null. Han hadde snørr, hoste og feber.

Så ble jeg lei og sa ifra at de ansatte skulle ha på ham et ekstra lag varmeklær mer enn resten av barna til enhver tid.

Gjett hva som skjedde? Han har vært frisk siden! (fra starten på desember)

Tilfeldig eller ikke?

Anonym poster: 2ba7cfc7623bc692a47a42ad35ca6f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som mener det ene eller det andre?

Jeg mente klær i utelek/utesituasjon.

HI

Skrevet

Tja , tipper det er tilfeldig egentlig. Barn er jo gjerne veldig mye syke når de starter i bhg, og særlig om høsten .. etter en stund med mye sykdom blir de mer motstandsdyktige....

Anonym poster: f7367dbc0b92eaf9ecd13bede41d9f6f

Skrevet

Ingen beviser for at barn heller blir syke av for lite klær. De kan faktisk fryse litt uten å bli syke.

Hvis de blir syke så ser vi det i sammenheng med at de har hatt lite klær og ikke hvor utsatt de er for smitte.

Henger meg på anonymsvaret 09.51 over her.

Anonym poster: e91b5a816883f63bccffb927a3584c2d

Skrevet

Hvor gammel er han? Min er 1,5år. Alle barna spiser på de samme lekene, de nyser og er mye snørr. Vi kler han godt, han er mye syk. Tror han er syk fordi de spiser på de samme lekene og nyser på hverandre.

Anonym poster: 90ad8f9821b88e0f3841fa0b101964af

Skrevet

Tja, jeg er enig i teorien. Siden det er normalt å bli syk når man starter i barnehagen. Han har ikke fått de normale sykdommene som har gått i høst da, slike som gikk på rundgang.

Bare blitt dårlig etter dager med kjølig vær.

Jeg jobber selv i barnehage, så det er derfor jeg tenker slik jeg gjør..

Jeg tok det opp med helsesøster og hun var helt enig. Barnehagene tar for lett på det.

Men det kan absolutt være en tilfeldighet. Jeg skal likevel følge opplegget i månedene framover :)

Han er 2.

HI

Skrevet

Motsatt her, før Jul 1. vinter ble han mer enn nok påkledd av veldig påpasselig personal, og hadde ingen fulluke i bhg mellom september og Jul.

Etter Jul var han blitt såpass stor at han klarte å kle av seg plaggene hanikke ville ha på (varm gutt) og var konsekvent den i bhg med minst klær på. 2 sykedager mellom januar og desember 2011.

Tror nok det er bare tilfeldig.

:-)

Anonym poster: d2f154e4513c8368a4ae54ccdcd90d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...