Gå til innhold

Permisjon fra sykepleierstudie siste del. Trenger hjelp!


Larsii

Anbefalte innlegg

Hei. Samboeren min er gravid og har termin 09/07 13. Spørsmålet mitt er om noen vet elle har erfaring om man har krav på permisjon og foreldrepenger om man utsetter siste eksamen med legeerklæring pga man ikke orker og tar den neste semester på samme tid?? Eller om man blir ferdig på studie og søker på noe annet, eventuelt hva?? Og tar permisjon og ikke fullfører.. Finner ikke svar på dette , fint hvis noen vet ! :)

Endret av Larsii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrepenger vil hun jo ikke ha krav på så lenge hun ikke har jobbet - engangsstønad kan hun søke om dog.. Dette søker hun om hos nav, sjekk www.nav.no

Fra lånekassen kan hun ha rett på foreldrestipen såfremst hun fortsatt er student og har hatt rett på lån/stipend i minst 6 mnd... Sjekk med lånekassen!!

 

Anonym poster: 94a0a022d6afbc4b8f79f852709658ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så kan hun få foreldrestipend om hun har studert/ er student når hun er gravid og får barn og melder seg opp til nye studier/fortsetter studiene etter fødsel. Det er ikke krav til å gjenomføre eller ta eksamen.

 

Har hun inntekt vedsiden av studiene kan hun ha rett på foreldrepenger fra nav, men da mister hun nok muligheten til foreldrestipend.

 

Anonym poster: ba0614b27b17e8b37b56289807b47081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...