stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Det skal være vinteraktivitetsdag i barnehagen i morgen, og vi har fått Mail om at barna gjerne må ta med flaske til flaskebane. Men....... Hva slags flaske skal jeg sende med?? Bør det være plastflaske eller glassflaske? Egentlig har jeg bare en corona-flaske i glass, og jeg tenker som så at det er litt uaktuelt å sende med den;p hehe.. Så da gjenstår det bare plastflaske. Det eneste jeg har er en bonaqua-flaske (0,5 liter), og en saftflaske (0,7 liter). Så, med mindre dere mener at det absolutt bør være en glassflaske, har jeg tenkt til å sende med en av disse plastflaskene. Jeg har nå fylt de med blått vann, siden jeg tror at de bør ha vann i. Stemmer ikke dette? Spørsmålet er videre om vannet bør være frosset eller ikke? Jeg tenkte først at jeg skulle legge de i fryseren, men så ble jeg plutselig usikker. Og de bør vel være fylt til randen, sant? Ikke være halvfulle og fryst med vannet i toppen eller noe annet fancy?!! hehe.. Så kom igjen, jenter! Gi meg deres beste tips ( dere som enda er våkne)!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Jeg tror den som er mest strømlinjeformet er best, så sannsynligvis den som er 0,5 l. Tror ikke du trenger å tenke på innhold, de fikser nok det i bhg. Men blått vann er jo kult da
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2013 Jeg tror den som er mest strømlinjeformet er best, så sannsynligvis den som er 0,5 l. Tror ikke du trenger å tenke på innhold, de fikser nok det i bhg. Men blått vann er jo kult da Tusen takk for svar! Jeg tror de skal ha aktivitetsdagen på tur et sted, så tenkte at det var lettere hvis flasken var ferdig fylt. Men jeg trenger altså ikke å fryse den da? Den vannflasken har en sånn innsnevring på midten, så egentlig er den største flasken rettere. Hmm.. Link til vannflasken: http://www.coca-cola.no/nordic-corp/cc/no_NO/pages/products/bonaqua_silver.html Og til saftflasken: http://www.lerum.no/Produkt/Nyeprodukt/tabid/2196/ArticleId/10243/Lerums-saft-i-ny-drakt.aspx
Mamma til lille M&L Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Nå ble jeg nysgjerrig!! Hva er flaskebane??
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2013 Nå ble jeg nysgjerrig!! Hva er flaskebane?? Hehe... De lager en sånn bane der flaskene til barna kjører om kapp. Enkelt og greit:)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2013 Nå ble jeg nysgjerrig!! Hva er flaskebane?? Hehe... De lager en sånn bane der flaskene til barna kjører om kapp. Enkelt og greit:) Ja.. I en bakke altså.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Ah, saftflasken da! Du kan jo gjerne fylle den da, tror ikke du trenger å fryse den. Men hvis du gjør det , ta høyde for at vannet utvider seg, så ikke flasken sprekker i fryseren. For den skal jo helst være helt full tror jeg. Blir sikkert bra Flaskebane er en bane i snøen (i nedoverbakke), som man sender flaskene nedover i. Går unna!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2013 Ah, saftflasken da! Du kan jo gjerne fylle den da, tror ikke du trenger å fryse den. Men hvis du gjør det , ta høyde for at vannet utvider seg, så ikke flasken sprekker i fryseren. For den skal jo helst være helt full tror jeg. Blir sikkert bra Flaskebane er en bane i snøen (i nedoverbakke), som man sender flaskene nedover i. Går unna! Takk, takk!!! Da blir det saftflaske:D Det er jo sant at den utvider seg. Kanskje litt upraktisk med blått vann i hele frysa. Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå