Gå til innhold

Gir alle her tran/sanasol/vitaminer til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke. Hvorfor?

Anonym poster: 0dba55f23acf52f7b3604fc251e8422b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får bare ikke tran i jenta vår. Det har jeg aldri fått til....

Men vi spiser mye fisk til middag (det vil si 2-3 ganger i uka).

I tillegg spiser hun heldigvis mye frukt og grønsaker :D

Likevel får hun en vitaminbjørn om dagen, mest for moro skyld ;)

Anonym poster: 5784079f33db25af29fc75cd77688194

Skrevet

Vi bruker d-dråper, men tenkte å prøve å gå over til tran og sanasol nå. (1,5 år.) Trenger de vitaminbjørner el.l. i tillegg?

Anonym poster: aa23707b985a9c025e952ae918ab5c58

Skrevet

Mine får tran, men av typen tuttifrutti myke kapsler også får de vitamin bjørner. Jeg er veldig nøye på at de får hver dag for barna mine virkelig HATER alt av grønnsaker og det meste av frukt..

Skrevet

Sanasol har palmeolje i seg..

Nei, det er ikke mulig..er det sant altså?

Skrevet

Gir Sanasol og omega-3 fisker til 4 åringen. Han er småspist og har et ensidig kosthold.

Snart 2 åringen får innimellom, men hun har et langt bedre kosthold og får i seg mer næringsstoffer via det enn broren gjør.

Anonym poster: 968de96bea66354375d9975a9624d829

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Gir D-vitamindråper. Tran er helt uaktuelt her i gården.

Skrevet

Tvillingene på 11 mnd får sanasol. De har alltid gulpet av tran, så skal vente enda en stund til før vi prøver på nytt.

3-åringen får vitaminbjørner og tran-kapsler med fruktsmak.

Skrevet

Var fireårskontroll i dag, og da ble helsesøster så bestyret over at vi ikke ga dette. Tran vil han ikke ha. Sanasol har jeg ikke tenkt på. Og vi satser vel heller på å få vitaminer gjennom kostholdet enn gjennom tilskudd. Men det mente helsesøter va UMULIG (javel?)

Gutten vår spiser alltid minimum fem om dagen av frukt og grønt. Og vi har fisk misnt 3 ganger i uka (og da mye fet fisk)

hi

Skrevet

Gir Sanasol og tran, men ikke hver dag. Må gi dem bestikkelser for å få det i dem.

Skrevet

Var fireårskontroll i dag, og da ble helsesøster så bestyret over at vi ikke ga dette. Tran vil han ikke ha. Sanasol har jeg ikke tenkt på. Og vi satser vel heller på å få vitaminer gjennom kostholdet enn gjennom tilskudd. Men det mente helsesøter va UMULIG (javel?)

Gutten vår spiser alltid minimum fem om dagen av frukt og grønt. Og vi har fisk misnt 3 ganger i uka (og da mye fet fisk)

hi

Vitaminer er nå en ting, det er det lettere å få i seg via kosten. Men de aller fleste har et kosthold med for lite omega 3.

Sanasol inneholder ikke omega 3.

Skjønner ikke at hun ble så bestyrtet for dette. De offentlige rådene i Norge er at man normalt sett ikke skal trenge tilskudd av vitaminer og mineraler. Men tilskudd av omega 3(tran) kan man godt ta.

Skrevet

Står på pakken ;)

Skrevet

Vi gir d vitamindråper og biovit. Halv dose. 1,5år.

Anonym poster: 9a4b1207dbd70fe0d4cefab15e9f600a

Skrevet

Står på pakken ;)

Det er jo helt håpløst da:(

Skrevet

Ja, alle tre barna får tran og liker det. Omega 3 er bra for hjernens utvikling. Og det synes jeg er viktig.

Anonym poster: 44d8178326ccbb0c98c5d5e19bdfb26a

Skrevet

hi

Vitaminer er nå en ting, det er det lettere å få i seg via kosten. Men de aller fleste har et kosthold med for lite omega 3.

Skjønner ikke at hun ble så bestyrtet for dette. De offentlige rådene i Norge er at man normalt sett ikke skal trenge tilskudd av vitaminer og mineraler. Men tilskudd av omega 3(tran) kan man godt ta.

Vi får ikke i han tran. Mulig vi kan få i ham kapsler etterhvert, men han klere ikke å svelge tabletter/kapsler nå. Men jeg tror han får i seg nok omega 3 ift. Vi spiser som sagt mye fisk til middag. Og favoritten hans på skiva er makrell.

hi

Skrevet

hi

Vi får ikke i han tran. Mulig vi kan få i ham kapsler etterhvert, men han klere ikke å svelge tabletter/kapsler nå. Men jeg tror han får i seg nok omega 3 ift. Vi spiser som sagt mye fisk til middag. Og favoritten hans på skiva er makrell.

hi

Møllers Omega 3 fisker går ned på høykant hos min kresne 4 åring. Men han spiser ikke noe fisk, bortsett fra en fiskekake i ny og ne. Høres ut som din er ganske bra dekt.

Skrevet

Ved hvilken alder kan man begynne å ta disse omega 3 fiskene? Har en Knert på 19 mnd som kun får d-dråper for øyeblikket men kunne ønsker meg at han fikk i seg mer omega 3

Skrevet (endret)

Ga vitaminer det første året, sluttet vel når hun var omtrent 20 mnd gammel. Så har hun fått tran fra hun var 4 uker gammel.

Nå veksler vi litt mellom omega 3 fisker og tran. Sistnevnte er ingen stor hit akkurat. Om vi glemmer det en dag eller uke, så er det ingen krise. Vi spiser ofte fisk, men dessverre er ikke jenta mi glad i annet enn fiskepinner og fiskekaker (sistnevnte får hun med i matpakken opptil flere ganger i uka).

Endret av stearin
Gjest Anybody
Skrevet

Mine får Udo´s choice den ultimate oljen og Cocossa :)

Skrevet

Begge krangler om å få tran og sanasolen sin først hver dag!! 4år og 1.5år,

Men palmeolje? Er ikke oppdatert? Er d farlig? Bør vi slutte med det? Hun på 1.5 får bare litt sanasol, da det er anbefalt fra 3år.

Anonym poster: 92f6a8a4df87dd5cdc1ae4f930b102b1

Skrevet

Ved hvilken alder kan man begynne å ta disse omega 3 fiskene? Har en Knert på 19 mnd som kun får d-dråper for øyeblikket men kunne ønsker meg at han fikk i seg mer omega 3

Det er kunstig søtning i de. Men mener vi begynte å gi rundt 2 års alder. Det er jo liten mengde og han fikk ikke annet med kunstig søtning. Så valgte å tro at fordelene veier opp for ulempene.

Skrevet

Begge krangler om å få tran og sanasolen sin først hver dag!! 4år og 1.5år,

Men palmeolje? Er ikke oppdatert? Er d farlig? Bør vi slutte med det? Hun på 1.5 får bare litt sanasol, da det er anbefalt fra 3år.

Anonym poster: 92f6a8a4df87dd5cdc1ae4f930b102b1

Sanasol er ti barn over 3 år-...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...