Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg får sånn bankende hodepine ca 2 sekunder etter jeg har bøyd meg ned eller gjort større bevegelser med kroppen. Er jeg i ro så har jeg heller ikke noe særlig hodepine. Dundringen er ca midt oppå topplokket og er ganske sterk, og har kommet i forbindelse med forkjølelse/annen sykdom, men ikke kvalme e.l. Noen som har peiling på hva det kan være? Det stemmer ikke med noen av de 10 hodepinetypene som jeg har funnet informasjon om når jeg har googlet. Anonym poster: 097460045bc5bf19e3d5fa7b0577749b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Er du ikke forkjøla da, sånn at å bøye hodet får trykket til å gå opp inni der i to sekunder? Jeg har også hatt dette, fryktelig ubehagelig når det varer men det går heldigvis over fort.Så da prøver jeg å ikke bøye hodet men heller bøyer knærne om jeg må ned på gulvet. Anonym poster: 222227d164ee8f8cc1e413f931c401c6
Happy-Mama:) Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Bihulebetennelse, værtfall etter min erfaring...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Jeg tar nesespray for å være minst mulig tett, men det har liten eller ingen effekt på hodepinen. Kan ikke skjønne at hodepine pga tetthet eller bihulebetennelse gir SÅ sterke hodesmerter, men kanskje det gjør det. HI Anonym poster: 097460045bc5bf19e3d5fa7b0577749b
Happy-Mama:) Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er veldig plaget med bihulebetennelse, spesielt i pannen. Da har jeg hodepine slik du beskriver, med ekstreme smerter. Nesespray hjelper dessverre lite... Hjelper litt å skylle med saltvann og nesehorn, men ellers er det bare å være i minst mulig bevegelse, helst i et litt kjølig og mørkt rom.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er veldig plaget med bihulebetennelse, spesielt i pannen. Da har jeg hodepine slik du beskriver, med ekstreme smerter. Nesespray hjelper dessverre lite... Hjelper litt å skylle med saltvann og nesehorn, men ellers er det bare å være i minst mulig bevegelse, helst i et litt kjølig og mørkt rom. Jeg tror jeg pleier å få bihulebetennelse ganske ofte, uten at jeg har vært til legen for det noen gang. Jeg pleier å få vondt bak øynene og kinnbeina når jeg er forkjøla. Er ikke det nå forresten. Men jeg har ikke pleid å ha slik type hodepine til. Jeg har opplevd denne hodepinen bare tre ganger i mitt liv som jeg kan huske, en gang i barndommen når jeg var skikkelig influensasyk og for ca 1 mnd siden så hadde jeg dette i litt over ei uke. Det er vondt å hoste også. Høres dette ut som slik du også har opplevd som bihulebetennelse? Ingen medisiner man kan ta? Merker det er litt vanskelig å ta meg av barnet mitt med denne hodepinen som ikke lar meg røre så mye på meg slik man må med små barn, hodepinen har kommet snikende i løpet av dagen, men hvis det blir like ille som sist så gruer jeg meg... heldigvis har jeg en mann som er flink til å ta sin den av ansvaret når det trengs, og jeg fikk sove litt på sofaen i stad, ikke at det hjalp noe for hodepinen da... pga den sterke dundringen så mistenkte jeg først migrene, men jeg er jo ikke kvalm, og det varer ikke så lenge om gangen, kun sekunder med dundring om gangen. Æsj kjedelig HI Anonym poster: 097460045bc5bf19e3d5fa7b0577749b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Jeg hadde helt sykt vondt i toppen av hodet for noen mnd siden. Var hos legen, på røngten og nevrolog, uten at de fant noe. Gikk til behandlinger hos ei naprapat, og det viste seg å være spenninger. Det var en helt ekstrem hodepine! Anonym poster: 1f8fe50a7fe48078ee5018a4328a0faf
Happy-Mama:) Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Jepp, det er sånn jeg bruker å ha det. Man har bihuler både i pannen og bak nesen/kinnene. Jeg har som oftest betennelse i pannebihulene, og da følger den smertefulle hodepinen med. Har det ikke på samme måte når betennelsen er bak nesen. Hoster imidlertid ikke så mye bare av selve bihulebetennelsen... Man kan få antibiotika mot bihulebetennelse, men legene blir vel bare strengere og strengere på å forskrive det... Uansett er det sikkert verdt å ta en tur til legen, bare for å være på den sikre siden:) God bedring!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Jepp, det er sånn jeg bruker å ha det. Man har bihuler både i pannen og bak nesen/kinnene. Jeg har som oftest betennelse i pannebihulene, og da følger den smertefulle hodepinen med. Har det ikke på samme måte når betennelsen er bak nesen. Hoster imidlertid ikke så mye bare av selve bihulebetennelsen... Man kan få antibiotika mot bihulebetennelse, men legene blir vel bare strengere og strengere på å forskrive det... Uansett er det sikkert verdt å ta en tur til legen, bare for å være på den sikre siden:) God bedring! OK, tusen takk for hjelpa. PS: du skriver at man har bihuler bak panna, men hodepinen min sitter midt oppå toppen av hodet, går ut fra at det er bihuler der også da? HI Anonym poster: 097460045bc5bf19e3d5fa7b0577749b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå