Dahleramp1981 Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Skriver hvordan vi gjorde det her, dette er jo noe flere sliter med... Bestemte oss for å avvenne, og at jeg (mor) skulle gjøre det. Far tok med seg eldste og overnatta hos bestemor. Jeg ville ikke ha "skrikekur" det barnet ligger og gråter etter mor hele natta mens far bysser i halvsøvne. Dag 1 Ungen fikk mat, og pupp før han la seg. Så foklarte jeg (hehehe!) at nå var det slutt på puppen om natta, nå skulle han få drikke på flaske. Sov fra kl.19 til midnatt, fikk vann med en skvett solbærsaft oppi. Ble forundra, men godtok det. Fikk smokk og sovna. Våkna kl 3, fikk massse drikke. Gråt ikke, men klaga en del. Snakka "fint" med ham, ga smokk. Tok han ikke opp. var våken to timer og sutra litt. Sovna og sov til 7. Sto opp. Dag 2 Ungen la seg kl 19 og sov til 3. Fikk drikke og smokk, sovna igjen. det samme gjentok seg kl 5 og kl 6, sov til 7:15. Ingen gråt. Nå var det mindre saft i vannet, knapt noe. Dag 3 Ungen la seg kl 19, sov til 4, drakk, fikk smokk, sov til 7:30 Svært lite saftsmak, i mårra blir det kun vann. Tillater meg å håpe at det blir sånn fremover! Kluet tror jeg var at jeg pumper meg om natta! Har pumpa meg kl 23 og kl 4 ca. Så har jeg tatt på en litt tjukkere bh, og en langermet tettsittende nyvaska genser som jeg bare hadde liggende ved senga. Lett å dra den på før jeg gikk inn til ungen! Da stinker det sikkert ikke melk, og jeg kunne ikke "tape" for jeg hadde ingen melk å gi! Valgte å ha litt saft i vannet for at flaske skulle bli litt ok å bytte mot puppen. Skal selvfølgelig gå over på bare vann så fort som mulig! Han får pupp før han legger seg, og pupp før begge dagduppene. Han er 9 mnd og spiser godt om dagen. Vi valgte å kutte nattamminga fordi han begynte å våkne annahver time og smatte etter puppen, men bare drikke bittelitt og tøyse fordi han egentlig var mett...
Ikkesåallerværst Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Å, så deilig! Takk for tips . Har en som får pupp hver time, eller annenhver.. Han har gjort det siden han var tre måneder og er nå like gammel som din. Hvor mye spiser han på dagen?
Dahleramp1981 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2013 Han liker ikke grøt, men han spiser ca to middagsglass, litt vanlig middag - som mosa potet, broccoli og kylling f.eks Så får han litt frukt og kanskje en smootie. Tror virkelig det at jeg pumpa meg hadde mye å si, pluss at jeg dekka meg til. Og selvfølgelig den synden at vi ga saft...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå