Gå til innhold

Hva synes du om denne "overhalingen" på fb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har det som status og verken jeg eller andre har bedt om noe råd? Vedkommende var overvektig og har nå blitt "frelst" og liker visst å rakke ned på andre. Jeg har noen kilo for mye og ble utrolig lei meg av en sånn overhaling helt uten grunn. Synes hun insinuerer at jeg er dum. Følte meg truffet og fjernet henne selvsagt som venn.. Er det fordi hun ikke tør å si det til meg at hun skriver det som status på fb? JEG ER IKKE DUM!

"Okei.. Eg må bare si det.. Til de som prøver å slanke seg og ikke får noe resultater. Det er ikke sånn at når man er overvektig og trener så kan man spise hva man vil og oppnå å gå ned, det gjør ikke en gang en som er fit. Det funker heller ikke spise lettprodukter når man spiser dobbelt så mye som vanlig og tro det eller ei måltids erstatter og shakes skal erstatte og ikke supplere maten du spiser. Med andre ord skal man trene og få resultater må man ikke bare spise sunt men tenke over hvor mye man spiser.. Å kose seg en gang i blandt er ikke å kjøpe boller til kaffen hver dag eller lignende.. Spis reint, magert og sunt og resultatene vil komme :-)"

Anonym poster: a99f14a37aa5e07d537c9b389abb3bd0

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Overhaling? Var sikkert ment som generell info. Ser ikke hva som var galt, bortsett fra at statusen var litt i lengste laget da ;)

Skrevet

Føler du deg truffet, siden du ble så fornærmet?

Hun har jo helt rett, og hvis du ikke gjør slik hun beskriver, er det da ikke noe å bli sur på. Hun har vært overvektig selv, så hun vet sikkert hva hun snakker om.

Anonym poster: 807caf0185b0d37d53e412cc4a9d5bd2

Skrevet

Du er hårsår.

Anonym poster: 745c8b1219a5716ac08500f2261b9fa9

Skrevet

#3 - ja jeg skrev jo at jeg følte meg truffet. Men dette er jo ting alle vet! Derfor jeg ble irritert - fordi hun har så liten tiltro til sine venner at hun må skrive det på fb uten at noen har bedt om kostholdsråd.

HI

Anonym poster: 6cc282126f048e545159aa199a7ea645

Skrevet

Du er hårsår.

Anonym poster: 745c8b1219a5716ac08500f2261b9fa9

Ja er nok det

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Vet du?

Dette er ikke en overhaling...Den er ikke skrevet direkte til deg engang... Dette er tanker en person sitter med på generelt grunnlag og det er ikke noe verre enn andre statuser.

Hvis du føler deg truffet av statusen så er det kanskje en grunn for det? Da er det bare du som kan gjøre noe med det...

Jeg er overvektig selv, men hadde ikke tenkt på statusen to gangen en gang, jeg vet jo om det og jeg vet at det er sant :)

Skrevet

#3 - ja jeg skrev jo at jeg følte meg truffet. Men dette er jo ting alle vet! Derfor jeg ble irritert - fordi hun har så liten tiltro til sine venner at hun må skrive det på fb uten at noen har bedt om kostholdsråd.

HI

Men hun har jo skrevet det på sin status, altså på sin egen side. Synes du er hårsår, og jeg tenker hun traff et ømt punkt. De som ikke føler seg truffet bryr seg heller ikke om denne statusen

Anonym poster: d03665a0807d6ec5ef5bb8f54c400e2a

Skrevet

Ok HI, nå må du rulle inn puppen, for her overreagerer du kraftig.

Anonym poster: fcda2c38b6f03a849f464252a201567a

Skrevet

Jeg er slank, men jeg skjønner hvorfor du reagerer på det. Jeg hadde ikke følt meg truffet, men jeg hadde reagert. Hva vil man med denne statusen da? Ingen av mine "venner" skriver slikt på facebook. Dette hørtes mer ut som et dårlig blogginnlegg på en dårlig fjortisblogg. Hadde hun ment det som ren informasjon, kunne hun vel heller gitt noen gode tips dem som ønsker å slanke seg?

Anonym poster: 562716fd18c982869708abe00808a499

Skrevet

Utrolig teit status, høres ut som en slitsom venninne. Og du er kanskje litt hårsår, ja.

Anonym poster: 3f9694e4ad1d87898af132a4f54a51c6

Skrevet

Hadde jeg skulle slettet alle som hadde kommentarer om lavkarbo hysteriet når det sto på sol værst fordi jeg følte meg truffet av deres meninger hadde det blitt lite venner igjen....! Kan ikke ta seg nær av andres meninger uten å gå i seg selv først. Jeg er stor og det ene som funker for meg er lavkarbo, kan ikke bli snurt, fornærmet, sint eller trist hver gang noen sier at det ikke funker og ikke er bra for noen. Jeg vet hva som funker for meg, så da driter jeg i hva andre mener!!

Hun ga generell info, du tok det som uthenging og drittslening, det er opp til deg, ikke hennes problem. Problemet ligger hos deg som ikke tåler generell info.

Skrevet

HI

Tror jeg hadde kommentert "så flott du har funnet opp kruttet, nå tror jeg jammen jeg skal klare å slanke meg også ;-)"

Anonym poster: b8365ee6129a6efde7226cae455143ab

Skrevet

ja, vi får se hvor lenge hun sitter på sin høye hest og tenker om oss som har noen kilo for mye som dumme (jeg synes det er det hun insinuerer når hun til de grader belærer folk som ikke har bedt om hjelp).

Jeg innrømmer lett at jeg tok meg nær av det, jeg er kanskje hårsår, men det er fordi jeg blir fornærmet når noen tenker at "feit" (jeg er ikke bælfeit asså..) er det samme som dum...

Samme dame legger selvsagt ut tilsvarende lange avhandlinger hver helg når folk er på fest og drikker alkohol (hun skal ha en tørr periode) og er fyllesyke en sønda. Da både forpester de kroppen med gift lørdag OG søndag (da spiser de pizza på sofaen og går ikke på SATS).

Jaja... Hun er historie uansett...

Skrevet

Høres ut som noe hun skrev mer for å vise hva hun hadde gjort selv. Hun hadde tydeligvis fått en aha opplevelse selv og tenker vel å dele den nye kunnskapen sin ;)

Anonym poster: af4480c4ae1d2e3aaab9ee7e1abc5e5b

Skrevet

Flaut for henne. Det viser bare at lyset har gått opp for henne personlig. Dette er ikke nytt for noen andre enn henne selv. Hadde ikke tatt det personlig eller følt meg truffet. Hadde sannsynligvis følt det som enda en påminnelse for at noen faktisk har tungt for deg.

Skrevet

Overhaling? Har de endret utseendet til Facebook? Eller føler du at du har fått en overhøvling?

Anonym poster: 66642a5a155d74880e987c8edcf0b456

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...