♥Madam Mim♥ Skrevet 12. februar 2013 #26 Skrevet 12. februar 2013 ville myyye heller ha lagt litt på meg ja!!!! Helt frem til uke 20 truet legen min med innleggelse siden jeg ikke la på meg og hadde gått mye ned. Det st jeg er slankeoperert og får i meg mindre næringsstoffer osv fra maten gjør heller ikke saken mye bedre. De aller aller fleste går jo ned en del kg etter fødslen også så dersom jeg ikke går mer oppover snart så ender jeg vel opp med enda fler kg i minus første uka etter fødsel. Dette med amming tar også på kroppen. Pga tidligere ammeproblemer med misting av melk og nå liten vektoppgang og operasjon så må jeg vel bare innse at det ikke er store sjansen for at det blir noe suksess med amming denne gangen heller, men håper i det minste på å kunne amme den første tiden hvor den viktigste melken kommer.....
mamma til tre prinsesser Skrevet 12. februar 2013 #27 Skrevet 12. februar 2013 Jeg er 26+4 og har gått opp 2 kg til nå, med tvillinger. Men blir nok en god del til de neste ukene. Gikk ned 6 kg de første mnd da jeg var veldig dårlig, så har egentlig lagt på meg 8. Forrige gang gikk jeg ned 3, før jeg gikk opp igjen de 3 + 5 til. De siste 5 forsvant under fødselen, så veide det samme da jeg kom hjem fra sykehuset som da jeg ble gravid.
mira76 Skrevet 12. februar 2013 #28 Skrevet 12. februar 2013 Jeg tror ikke vekten er så viktig, men vi gravide er jo ganske opptatt av å sammenligne det meste Jeg skulle gjerne hatt bedre apetitt i bytte for et par kilo til opp, bare så det er sagt. Men når det nå er som det er, så tror jeg kroppen min, som drasset på endel kg for mye fra før av, er glad for at apettitten er dårlig. Det er jo heller ikke bra at det jeg har mistet mest lysten på, er de sunne tingene, mens det usunne fortsatt frister. Kunne ønske det var motsatt, evt at jeg hadde lyst på alt
Blomstogbier Skrevet 12. februar 2013 #29 Skrevet 12. februar 2013 Fant nettopp ut at jeg , uke 24, har gått opp 4,5 kg.
verpesjuk86 Skrevet 12. februar 2013 #30 Skrevet 12. februar 2013 Jeg er 15 uker nå, og har gått ned 3 kg. Først litt ned fordi jeg skjerpet meg med tanke på spising, så litt opp, og så ned 4-5 kg på et par uker i jula da jeg var mest kvalm. Siden nyttår har jeg hverken gått opp eller ned. Overvektig i utgangspunktet, så legen mente jeg bør gå opp ca 6 kg totalt. Håper jeg får til det Spiser ikke så sunt akkurat nå, er fornøyd så lenge jeg får i meg en ok mengde mat per dag, men så fort matlysten er tilbake, skal jeg kutte ned på sukker og fett. Når uvelheten har lagt seg, skal jeg også begynne å trene litt, håper det blir snart!
Edda83 Skrevet 12. februar 2013 #31 Skrevet 12. februar 2013 Jeg er 34 uker og har lagt på meg 1,8kg. Var overvektig fra før. Har ikke gjort noe spesielt for å begrense vektoppgangen, men fikk svineinfluensa i uke 28 og spiste veldig lite i et par uker. Lege og jordmor er ikke bekymret. Har vært på vektestimeringsultralyd og baby er helt gjennomsnittlig og det er jo det eneste som betyr noe
siot Skrevet 12. februar 2013 #32 Skrevet 12. februar 2013 Til Wesp: har ikke vært bevisst fra min side. Aldri vært storspist, men nå som jeg er gravid har jeg ikke lyst på noe av mat er helt fælt, og må bare presse i meg mat... Så å ha gått opp 1 kg er en liten seier for meg har ei veninne som la på seg MYE da hun ammet pga økt sultfølelse, så kanskje det vil snu for meg også
Nydag75 Skrevet 13. februar 2013 #33 Skrevet 13. februar 2013 36+2 med 3.dje. Opp 13 kg, slank fortsatt, bare basketball på magen
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 13. februar 2013 #34 Skrevet 13. februar 2013 Er 27+1 og har lagt på meg 11 kg. Er andregangs.. og forrige svangerskap la jeg faktisk på meg hele 29 kg. Tror nok delvis at jeg bare er sånn som legger på meg når jeg er gravid, men så får jeg og et veeeldig godis-sug som må holdes i sjakk, ellers legger jeg på meg masse. Følte nok at jeg fløt litt på den der "er jo gravid så jeg skal jo legge på meg"-bølgen forrige svangerskap, det var ikke pent med 29 kg + på en kropp som i utgangspunktet veide 57 kg. Så dette svangerskapet håper jeg å holde meg mer innenfor det som regnes som normal vektoppgang. Innimellom må jeg rett og slett innføre "godtefrie-uker" for å begrense meg. Huff... jaja ;-)
nagini Skrevet 14. februar 2013 #35 Skrevet 14. februar 2013 Har lagt på meg 2,5 kilo, er 11+3 (så er vel her en halv uke for tidlig ). Gikk først ned en kilo, så bare gått opp 1,5 i forhold til startvekt. Er slank/tynn, men ikke undervektig. Spiser mindre og trener mindre enn før, så det går nok opp i opp, men spiser mer usunt enn før. Har lagt på meg rundt magen og midjen og helt bak på ryggen faktisk. Har absolutt ikke tenkt å slanke meg, men det er også uaktuelt å legge på meg 20 kilo pluss, da kommer jeg til å stramme inn. Ikke stramme inn som i å slanke seg eller telle kalorier, men da blir det helt slutt på alt sukker f.eks. At man ikke skal slanke seg i svangerskapet betyr ikke at det er galt å helt kutte ut iskrem, sjokolade, juice, brus etc, det betyr at man ikke skal leve på salat og cottagecheese.
Barbarella og froskebarna Skrevet 14. februar 2013 #36 Skrevet 14. februar 2013 12 uker i morgen og er 1 kg under startvekta. Gikk ned noen kg og er på vei opp nå :-) Har tidligere svangerskap gått opp 11 og 15 kg totalt, regner med det blir rundt der et sted denne gangen også. Slank i utgangspunktet.
Thie88 Skrevet 14. februar 2013 #37 Skrevet 14. februar 2013 Har lagt på meg 2,5 kilo, er 11+3 (så er vel her en halv uke for tidlig ). Gikk først ned en kilo, så bare gått opp 1,5 i forhold til startvekt. Er slank/tynn, men ikke undervektig. Spiser mindre og trener mindre enn før, så det går nok opp i opp, men spiser mer usunt enn før. Har lagt på meg rundt magen og midjen og helt bak på ryggen faktisk. Har absolutt ikke tenkt å slanke meg, men det er også uaktuelt å legge på meg 20 kilo pluss, da kommer jeg til å stramme inn. Ikke stramme inn som i å slanke seg eller telle kalorier, men da blir det helt slutt på alt sukker f.eks. At man ikke skal slanke seg i svangerskapet betyr ikke at det er galt å helt kutte ut iskrem, sjokolade, juice, brus etc, det betyr at man ikke skal leve på salat og cottagecheese. Trener selv med mindre intensitet, og ikke like hardt, men det er forskjell på og slsnke seg og spise sunt som du sier jeg spiser vsnlig, bare litt mer pirkete på og være sunn, ikke brus eller noe sånt, men koser meg selvfølgelig i ny og ne.
zassy ☆ Skrevet 14. februar 2013 #38 Skrevet 14. februar 2013 Synes dere som spiser sunt og trener er kjempeflinke! Her har jeg nesten blitt mer usunn etter jeg ble gravid..samme greiene skjedde sist, mye pga at jeg er mye dårlig og ikke orker "sunn mat" og mye pga jeg har så utrolig mye søtsug. Trening som jeg ellers gjør regelmessig har blitt redusert til gåturer. Jeg prøver å begrense meg litt godterimessig, samtidig som jeg tenker at slik er det bare og jeg vet det blir bedre igjen etter fødsel. Satser på at det går bra, men har litt dårlig samvittighet for alle søtsakene min stakkars baby får gjennom meg!
Thie88 Skrevet 14. februar 2013 #39 Skrevet 14. februar 2013 Synes dere som spiser sunt og trener er kjempeflinke! Her har jeg nesten blitt mer usunn etter jeg ble gravid..samme greiene skjedde sist, mye pga at jeg er mye dårlig og ikke orker "sunn mat" og mye pga jeg har så utrolig mye søtsug. Trening som jeg ellers gjør regelmessig har blitt redusert til gåturer. Jeg prøver å begrense meg litt godterimessig, samtidig som jeg tenker at slik er det bare og jeg vet det blir bedre igjen etter fødsel. Satser på at det går bra, men har litt dårlig samvittighet for alle søtsakene min stakkars baby får gjennom meg! Må jo si det faktisk ikke er så veldig lett å spise sunt, når en er hormonell osv. Så selvom jwg hat god rutine så er det faktisk veldig hsrdt. Da sjokoladen i skuffen skriker etter å bli spist og en har lyst på pizza og iskrem med ketshup på. Så skjønner at det faktisk ikke er bare bare å spise sunt
prøver1gang Skrevet 14. februar 2013 #40 Skrevet 14. februar 2013 Uke 21+5, førstegangs og har gått opp 5,5 kg. Høy og tynn, og har ikke hatt kvalme eller andre symptomer. Kun VELDIG sulten de første 3-4 månedene, så har spist mer enn før. Prøver å Være sunn
Tulipan:) Skrevet 14. februar 2013 #41 Skrevet 14. februar 2013 Jeg hadde gått opp 4 kg når jeg var uke 25, gikk på vekta i dag og er nå 26 uker på vei ig har tatta av meg så nå er jeg bare på 2,5 kg som jeg har lagt på meg
Rime Skrevet 15. februar 2013 #42 Skrevet 15. februar 2013 Er 13+3 og er -2 kg pga kvalme i 1 trimester!
Juliprinsessene Skrevet 15. februar 2013 #43 Skrevet 15. februar 2013 19+5 i dag og -2kg. Har stått stille på vekten siden uke 10. Og magen har jo blitt kjempestor! Men nå har jeg riktig nok litt å gå på. Så JM var egentlig veldig fornøyd:)
Pinnus Skrevet 15. februar 2013 #44 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har visst gått opp mest av alle her høres det ut som... Er 26 uker på vei og har gått opp 8,5 kg så langt. Var i utgangspunktet slank, så det er vel naturlig. Tror jeg må ha en sånn kropp som suger til seg alt av kalorier og fett, for jeg spiser jammen ikke så mye mat,men det legger seg godt over alt likevel..! Får håpe det går av lett igjen da, det gjorde det (sånn relativt sett) med de to andre også..!) Nesten samme her. I uke 26, slank/normal og opp 8kg. La på meg 13kg totalt sist som forsvant greit igjen. Satser på tilsvarende denne gangen. Forøvrig er kosthold og magemål viktigere enn vekt :-)
Martine84 Skrevet 15. februar 2013 #45 Skrevet 15. februar 2013 Uke 20, mitt andre svangerskap og 6 kg opp. La på meg 17 kilo sist, men de forsvant fort igjen. Stresser altså ikke med at matlysten er på topp også denne gang...
Aninha Skrevet 16. februar 2013 #46 Skrevet 16. februar 2013 23+3, første svangerskap, opp 5 kg så langt. Fornøyd med vekten før graviditeten, slank med BMI på 18,7. Fokuserer på å få i meg næringsstoffene som lillegutt trenger, og holde meg aktiv så mye jeg kan. Vekt er ikke noe jeg stresser noe særlig over, men håper å slippe strekkmerker...
Lene❤j11+g13❤ Skrevet 17. februar 2013 #47 Skrevet 17. februar 2013 22+2 og -3 kg frisk som en fisk sett bort fra forkjølelse
Junifrue Skrevet 18. februar 2013 #48 Skrevet 18. februar 2013 Er 25+3 uker, gått opp ca. 3,5 kg. Har vært mye syk, så har hatt noen perioder med dårlig matlyst, samt at jeg er veldig dårlig i bekkenet og plaget med ubehagelige kynnere så jeg ligger mye på sofaen. Er andregangs. Var mye stillesittendes pga bekkenet med nr. 1 også og ligger ganske likt på vekta som da, gikk da opp totalt 7 kg. Er vektoperert (5 år siden) pg normalvektig.
Anette1987 Skrevet 19. februar 2013 #49 Skrevet 19. februar 2013 Er i uke 15 og lagt på meg ca 2 kg.. Regner med eg legger på meg en god del mer i ukene som kommer! Har dessverre ikke verdens sunneste matvaner for tiden.. Har ikke fått lov å trene el jobbe grunnet spontanaborter så dagene går mye i spising pga kjedsomhet! La på meg 28 kg med førstemann noe som forsvant på under 10 uker så er ikke så opptatt av vekten egentlig! normalvektig med bmi på 20 før graviditet!
julimamma17 Skrevet 20. februar 2013 #50 Skrevet 20. februar 2013 18 uker og har gått opp 0,5 kg spiser som aldri før og trente masse mer før graviditeten så er rart jeg ikke har gått opp mer. er 1gangs og var ganske så slank i utgangspungtet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå