JessicaDay Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Og i hvilken uke er du? Er du normalvektig i utgangspunktet? Vært gravid før? I såfall, hvordan ligger du an i forhold til sist gang? Jeg er 20+4 og har lagt på meg 3,5 kg ca. Sist jeg var gravid hadde jeg kun lagt på meg 1,5 på dette tidspunktet. Er normalvektig Bare syns det er gøy å sammenligne
Thie88 Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Førstegangsgravid i uke 16+6 og har gått opp 6 kg (tfor jeg har gått ned litt igjen ) Vært veldig tynn fra før, og trent veldig mye før graviditeten.
Leb76 Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er 24 uker i dag, har gått opp 4 kg. La på meg mye før graviditeten, da jeg gikk på hormonbehandling (prøverør), så jeg var vel noe overvektig da jeg ble gravid. Dette er min første.
Ønsker3gull Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 23 uker. 3. barnet. Gikk ned -4 kg fra startvekt, har gått opp igjen 2 kg. Så nå står jeg da på -2 kg. Veldig uvant, for med første la jeg på meg 14 kg, med andre 17 kg. Men denne gangen var den eneste gangen jeg var litt overvektig da jeg ble gravid.
TLK Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 17+5. 1 svangerskap. var ganske stor i utgangspunktet..gikk ned 0,5kg fra startvekt på 1kontroll. gått opp til startvekt på 2 kontroll. veldig fornøyd med det
siot Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 24 uker og opp 1 kg. Normalvektig og 1. Gangs gravid
Snellamedto Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 19 uker, opp 2 kg. Angregangs, forrige gang hadde jeg lagt på meg 6-7 kg på denne tida og totalt ble det 17, har INGEN planer om å gjøre det denne gangen. Har noen kilo for mye fra før (flere nå enn sist jeg var prego).
Kine1983 Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 39+3 første svangerskap, normalvekting fra før. gått opp 9,5 kg.
ett til! Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har visst gått opp mest av alle her høres det ut som... Er 26 uker på vei og har gått opp 8,5 kg så langt. Var i utgangspunktet slank, så det er vel naturlig. Tror jeg må ha en sånn kropp som suger til seg alt av kalorier og fett, for jeg spiser jammen ikke så mye mat,men det legger seg godt over alt likevel..! Får håpe det går av lett igjen da, det gjorde det (sånn relativt sett) med de to andre også..!)
Håperpåønskebaby Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 19 uker, første gang jeg er gravid Var overvektig i utgangspunket, gikk ned 5kg, men er nå 2kg under startvekta. Har hatt liten matlyst hele svangerskapet, og nå merker jeg at det presser på magesekken om måltidene blir litt for store... Håper at jeg stopper opp igjen snart, for jordmora vil helst ikke ha noen særlig oppgang på vekta mi...
Minigutt07&Minifrø Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 20 uker, andregangs gravid Normalvektig i utgangspunktet, gått opp 2 kg. Magen har bare poppet ut i de siste par ukene
♥Madam Mim♥ Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er i uke 25 nå og er normalvektig. Gikk ned 7.5 kg i starten og har nå gått opp igjen 4 kg av disse. Er altså fremdeles - 3.5 kg fra utgangspunktet!! Første svangerskapet var jeg svært overvektig fra før så kan ikke sammenligne det med nå. Gikk da opp 6 kg totalt.
missme Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er 14+1 og har lagt på meg 5 kg så langt, var overvektig i utgangspunktet så ikke helt fornøyd med det, men alt har i det minste lagt seg på mage og pupper og ingen andre steder, prøver og ikke legge på meg så mye mer, men holder mer fokus på kostholdet enn på vekta.
Julibaby 2013 Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 18 uker. Ligger på det samme som før jeg ble gravid. Slank.
Lilja77 Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 18 + 3 og gått opp 5,5 kg. Er 2. gangsgravid, og var normalvektig da jeg ble gravid. Forrige svangerskap la jeg på meg 22 kg, og var svært overvektig i utgangspunktet. 10 dager etter keisersnittet, hadde hele 17 kg/liter vann forsvunnet fra kroppen. Hadde alvorlig preeklampsi. Er frisk nå, men har risikosvangerskap grunnet tidlig preeklampsi sist (økt risiko for å bli syk igjen) og grunnet vektoperasjon Gastric bypass, for 2 år siden.
Håpefull77 Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Ser ut som jeg har lagt på meg mer enn de fleste. Er 16+6 og har lagt på meg 4, 5 kg. Med førstemann gikk jeg ned 3 kg de første 14 ukene. Denne gangen hjalp det å spise mot kvalmen. Var akkurat innenfor normal vektig på BMI skalaen. Så bør passe meg. La på meg 18 kg sist. De siste 8 slet jeg med, og de siste 3 kom aldri av.
mira76 Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Litt overvektig fra før (Bmi på 27, men synes det høres verre ut enn jeg følte meg ). Gikk ned noen kg først, og er nå på ca +2 ifht startvekt, i uke 28 av mitt første svangerskap. Med tanke på at jeg var litt for tung fra før, er jeg glad jeg ikke har lagt på meg mer, samtidig er det jo 12 uker igjen og mye kan vel skje med vekta på de ukene Matinntaket begrenser seg litt, begynner å bli dårlig plass i magen i tillegg til at halsbrann legger en demper på apetitten.
Wesp Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 Til dere som er normalvektig og nesten ikke har gått opp i vekt; er det bevisst, eller klarer dere det ikke? Jeg gikk opp 15 kilo med førstemann, noe som var helt borte dagen jeg sluttet å amme. Man bruker mye energi når man ammer, og har man ingenting å gå på, gir man ungen "gammelt fett" med mye miljøgifter i. Amming renser slik kroppen for uheldige stoffer vi har lagret på. Og man trenger mye mer når man ammer enn når man er gravid, så hvis dere ikke klarer å spise nok nå, må dere kankje legge om strategi når ungen kommer ut? Jeg kjenner flere som har slitt fordi de har hatt for lite å gå på når de skal amme, og har endt opp med å miste mye hår etc fordi mor da har fått for lite næringsstoffer; ungen tar det meste. Jeg er nå 32 uker og har lagt på meg 10 kilo. Ender sikkert opp ca samme som forrige gang, og det var perfekt for meg. Dagen jeg sluttet å amme, var jeg på startvekte. Er normalvektig i utgangspunktet.
missme Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 Personlig synes jeg det er altfor mye fokus på vekt her inne, og det har jeg sett på andre sider her inne også. Jeg tok f.eks opp med min fastlege at jeg har gått såpass mye opp allerede, men siden alle blodprøver og urinprøver er fine og jeg spiser sunt og variert så er det ikke noen grunn til og holde fokus på vekta.
Julibaby 2013 Skrevet 12. februar 2013 #21 Skrevet 12. februar 2013 Jeg spiser normalt, og prøver ikke å ikke gå opp i vekt, men jeg har ikke gjort det enda. Jeg har vært heldig og primært hatt lyst på sunn mat, og lite sjokalde, chips osv. Legen min mente at det var like vanlig å ikke gå så mye opp som å gå mye opp, så satser på at det går bra:) Synes egentlig ikke det er så mye fokus her på vekt, men det er jo noe jormødre, leger er litt opptatt av, og da blir det vel sånn..
zassy ☆ Skrevet 12. februar 2013 #22 Skrevet 12. februar 2013 Andregangsgravid i uke 22, gått opp en halv kg, men har vært mye dårlig og er bare glad vekta begynner å peke oppover nå, lagt på meg mindre enn samme tid på forrige svangerskap, men magen er stor og sist rant kiloene av når jeg ammet, måtte spise som en hest! Herlig da synes jeg Men håper på å legge på meg noe ca det samme som sist og det virker som jeg følger ganske lik kurve. normalvektig fra før. Aldri merket at jordmor/lege har vært opptatt av vekt. Men de følger vel med for å oppdage evt svangerskapsforgiftning/diabetes og slikt?
Thie88 Skrevet 12. februar 2013 #23 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Legen og jordnoren min er veldig opptatt av vekten min. Forstår det jo godt, siden jeg var veldig tynn men får vel refs hvis jeg plutselig går ned igjen litt pga jobb og stress med flytting og div.. Endret 12. februar 2013 av Thie88
Vimse + gullene Skrevet 12. februar 2013 #24 Skrevet 12. februar 2013 Er i uke 16 og har gått opp kanskje 1kg. Er normalvektig. Gikk ikke opp før i uke 20 sist pga kvalme. Heller noen kg ekstra enn den &@?! Kvalmen!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 12. februar 2013 #25 Skrevet 12. februar 2013 Er 27+3 og har gått opp 10 kg. Var normalvektig før graviditeten og er andregangs. Ligger helt i overkant av det grønne feltet på symfysemålet, noe jeg også gjorde ved sist gaviditet og fikk da en datter på 4 kg en uke før termin. Jm er veldig fornøyd. La på meg ca 20 kg sist gang, og håper ikke det blir fult så mye denne gangen, men tar det som det kommer. Skal fortsette å trene når graviditeten er over så da kommer det nok bort igjen. Ligger en tråd øverst på siden her som viser gjennomsnitts vektoppgang i et svangerskap, den er det verdt å lese. Virker som om det er bare de som går ned eller holder vekten sånn noe lunde som tør å svare på disse trådene, og det er nok mer normalt å legge på seg enn å ta av i et svangerskap, så tror nok disse trådene her blir ganske missvisende, og får de som legger på seg en del til å føle seg unormal.... Vi bærer tross alt på en baby, som for min del nå er over en kilo tung, og som ligger å svømmer i fostervann, vi har e morkake inni der, og mere blod i kroppen, samt at kroppen lagrer på litt vann igjennom en graviditet. Så vi skal i utgangspunktet legge på oss, ikke ta av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå