Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er i uke 24 og magen min er så høy at jeg ikke får puste pga magen. Jeg kan ikke sitte vanlig (noe jeg må på jobb) og jeg blir andpusten av å kjøre vil fordi jeg (naturlig nok) må sotte oppreist. Det eneste som gjør at jeg får puste skikkelig, er å ligge slik at ikke magen presser på. Er dette vanlig? Har det rett og slett ikke noe fint, det hadde jo vært greit å få puste normalt og gå tre skritt uten å puste som om jeg skulle ha løpt maraton.. Anonym poster: 65ee0e0093b3900c13065e7518aa1627
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Ja, det er veldig vanlig, heldigvis synker magen når ungen skrur seg ned i bekkenet. Det kan sikkert skje når som helst nå, plutselig får du puste litt bedre igjen, helt til du blir høygravid og opplever det samme igjen Anonym poster: 78d2171b1cb1b326a141ddca8716afee
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Det er ikke normalt nei så jeg ville fått meg en sjekk for å utelukke at det er noe man skulle gjort noe med (lavt jern etc). En gravid i uke 24 har normalt sett ikke pustebesvær.. Ungen skrur seg heller ikke ned i bekkenet i uke 24 eller rett rundt det som en annen skriver. NOEN babyer gjør det helt på slutten av svangerskapet (snakk om fra uke 37 og senere normalt sett) men slett ikke alle. Anonym poster: fe073228d30c141115c8c2ac5b9859b7
<3 2G <3 Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Hadde snakket med lege eller jordmor om dette ja. Jeg blir fort annpusten av å være i bevegelse men ikke av å sitte. Jeg er 33 uker og magen vokser enda og vet den synker om noen uker men ikke enda nei. Høres ikke bra ut å må ligge for å puste.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Jeg hadde store problemer med å puste fra ca uke 19. Legene sa det var astmaen min som var årsaken. Ble pumpet full av medisin (ny type) i flere uker, men ble bare værre og værre. En måned senere ble det endelig tatt røntgen av lungene mine, og de ble oppdaget noe som ingen hadde tenkt på. Pga graviditeten hadde jeg hatt forstoppelse over lengre tid. Luft hadde blitt fanget i tarmsystemet, og luft"lommen" var veldig enkel å se på røntgenbildet. Luften hadde presset mellomgulvet oppover, som igjen hadde presset seg opp i venstre lunge, som da ikke fungerte skikkelig. Måtte inn til koloskopi, luften vart "tappet ut" og neste dag kunne jeg puste skikkelig. Dessverre hendte dette luftstyret igjen mot slutten av graviditeten, så jeg måtte igjennom samme helvete noen dager etter fødselen. Anonym poster: ce348e5072a2286222bdaa490446f652
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Jeg får også tungt for å puste på dager jeg sitter mye. Blit svimmel g føler rett og slett jeg ikke får fyllt lungene nok med luft. Er i uke 32. Kanskje jeg skal spørre på svangerskapskontroll i morgen.. Har egentlg trodd det var normalt jeg men nå ble jeg usikker når flere skriver noe annet
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Tror det kommer litt an på hvordan du bærer barnet jeg altså, jeg har båret mine barn veldig høyt og veldig "utenpå" kroppen og de har klemt på de øverste ribbeina og lungene fra ganske tidlig altså. Første svangerskapet klarte ungen å klemme så hardt på nederste ribbein at det kom ut av stilling på en måte og var dødsvondt også etter fødselen (måtte manipuleres av kiropraktor etterpå for å "falle på plass". Jeg slet veldig med pusten siden lungene var i klem, men det hjalp sa ungen sank litt nedover i bekkenet. Mine har sunket ned ganske tidlig, men uten å feste seg. Anonym poster: 78d2171b1cb1b326a141ddca8716afee
BellaSuz Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har også hatt store pusteproblemer i dette svangerskapet på grunn av at babyen lå så høyt i magen. Det er først nå i uke 34 at magen har begynt å synke litt slik at jeg får puste igjen. Så du har noen uker å vente før babyen begynner å skru seg nedover...;-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Litt forskjellige erfaringer ser jeg. Det er fryktelig slitsomt å måtte ligge for å få puste ordentlig ja, blir stort sett liggende på sofaen resten av dagen etter å ha slitt meg gjennom timene på jobb.. Noen nevnte jern, jeg har for lite jern men går på tabletter. Hi Anonym poster: 65ee0e0093b3900c13065e7518aa1627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå