Gå til innhold

Hemorider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer seg fødsel, og jeg skjønte i går at hemoridene er tilbake,,, og de blir sikkert ikke bedre av å presse ut babyen.

Sist gang brukte jeg ikke noe for dem, og de gikk bort av seg selv etterhvert..

Hva kan jeg bruke? Kremer? Kjøper jeg det på apoteket?

Anonym poster: 55f57f9a252cb52c03f89cd8e4e9af89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alcos anal, reseptfritt på apoteket

Anonym poster: d7a4006ee44c34d714ac0204f415df58

Skrevet

Sikkert dumt spm, men mistenker at jeg har fått hemoroide. Hvordan vet man at det er det? Føler jeg har en "pose" når jeg presser litt og kjenner etter. Er ubehagelig å gå på do og de siste dagene har jeg blødd hver gang jeg har fått til å gå på do.

Hadde en rift i forrige sv.skap som jeg brukte en salve som inneholdt parafin og vil ikke bruke den igjen for fikk migrene av den og de smertene jeg hadde av den riften har jeg ikke nå.

Anonym poster: 53df990299c061a00aa05cb461a8df9b

Skrevet

Er du usikker stikker du til legen, ellers spør du på apoteket hva de anbefaler. Noen må operer på plass den posen om det ikke går tilbake av seg selv.

Skrevet

Det mest effektive er reseptbelagte middel, så du gjer lurt i å vise fram hemoroiden din til ein lege. I særlege tilfelle må det operasjon til, men det er langt opp og fram..

Skrevet

Hehe, nå skal jeg fortelle noe som kanskje er litt ekkelt, men så på "pinlige sykdomer" på nrk om toalettvaner.

Vi mennesker er egentlig laget for å sitte på huk når vi gjør ifra oss. Så den sittende stillingen vi har når vi sitter på et toalett er unaturlig noe som gjør at tarmen kommer i klem. Men når man sitter på huk er tarmen "fri". Dette betyr jo da at man ikke må trykke så hard slik at det er mindre sjangse for hemorider.

Jeg selv har begynt å bruke dette :P Haha, første gang jeg prøvde det var pga jeg var veldig hard i magen og jeg fikk nesten ikke til å få det ut, jeg tenkte at det var da værdt et forsøk. Så satt jeg en krakk under bena slik at jeg fikk samme stilling som når man sitter på huk. Plupp sa det i skåla :P Bruker det hver gang jeg er på toalettet for å bæsje :P

Anonym poster: 8cd6737edfcfebf239a8bbaecf9f9dbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...