Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 For meg er en oppegående person - en som ikke stemmer FrP, og som ellers har et reflektert politisk standpunkt - en som ikke tror at sannhet defineres ut fra ens egne erfaringer (jeg opplevde ditten, dermed er det allmenngyldig) - en som kan være uenig med andre eller se med fascinasjon på andre kulturer, men som skjønner at ens eget ikke er det eneste rette (i bushen er de dumme) - en som er sitt eget ansvar bevisst i foreldrerollen, som innser både egne og egne barns begresninger, og som ikke legger skylda på skolen, klassekamerater, andre foreldre eller staten for alt som ikke går som ønsket med poden - en som kan møte kritikk og uenighet med sindighet og reflekterte motargumenter, og som ikke hisser seg opp over den minste meningsmotstand - en som skjønner at alle må bidra for å opprettholde det velferdssamgunnet vi har i dag, men som også skjønner at det ikke alltid er latskap som gjør at noen ikke bidrar på lik linje med en selv Lista er selvsagt evig lang, men dette er noe av det viktigste for meg. Og ja, jeg mener virkelig at en som stemmer FrP ikke er en oppegående person - enten er han/hun ureflektert, dum eller egoistisk. Det er MIN mening - så kan du komme med DIN, uten å fly i flint over min. Dersom du er oppegående, selvsagt Anonym poster: bb26030d1fd70bc8b005e6ba3ab24045
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Ganske enig med deg. Tror det er oppegående mennesker som stemmer FRP, men merker jeg får piggene ut... Anonym poster: d8d7e00b110e19fdc7ecc8559434a426
BikkjeBisk Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Jeg tror oppegående er folk som går oppe på f.eks loftet eller noe slikt...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 For meg er en oppegående person - en som ikke stemmer FrP, og som ellers har et reflektert politisk standpunkt - en som ikke tror at sannhet defineres ut fra ens egne erfaringer (jeg opplevde ditten, dermed er det allmenngyldig) - en som kan være uenig med andre eller se med fascinasjon på andre kulturer, men som skjønner at ens eget ikke er det eneste rette (i bushen er de dumme) - en som er sitt eget ansvar bevisst i foreldrerollen, som innser både egne og egne barns begresninger, og som ikke legger skylda på skolen, klassekamerater, andre foreldre eller staten for alt som ikke går som ønsket med poden - en som kan møte kritikk og uenighet med sindighet og reflekterte motargumenter, og som ikke hisser seg opp over den minste meningsmotstand - en som skjønner at alle må bidra for å opprettholde det velferdssamgunnet vi har i dag, men som også skjønner at det ikke alltid er latskap som gjør at noen ikke bidrar på lik linje med en selv Lista er selvsagt evig lang, men dette er noe av det viktigste for meg. Og ja, jeg mener virkelig at en som stemmer FrP ikke er en oppegående person - enten er han/hun ureflektert, dum eller egoistisk. Det er MIN mening - så kan du komme med DIN, uten å fly i flint over min. Dersom du er oppegående, selvsagt Anonym poster: bb26030d1fd70bc8b005e6ba3ab24045 Jeg mener at oppegående mennesker er slike som ikke har dumme fordommer, og som ikke kaster stein i glasshus. Anonym poster: a53a9dc2870ba0603c422b38aea155a4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Nummer 1 og 3 på punktene dine kommer i konflikt med hverandre. Når det er sagt så har jeg et helt ulikt syn hva en oppegående person er. Jeg ser for meg et menneske som tar ansvar for seg selv, medmennesker og omgivelsene sine. Jeg tenker at meninger, syn og verdier ikke skal blandes inn siden ingen sitter på fasiten. Jeg mener òg en kan se på egne erfaringer (kanskje ikke som allment), men det har skjedd så det finnes en mulighet. (Når man var narkose kan du dø, sannsynligheten er liten, men muligheten er der) Anonym poster: e430e311f06662878cfaa3c9b62d4b99
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Nummer 1 og 3 på punktene dine kommer i konflikt med hverandre. Når det er sagt så har jeg et helt ulikt syn hva en oppegående person er. Jeg ser for meg et menneske som tar ansvar for seg selv, medmennesker og omgivelsene sine. Jeg tenker at meninger, syn og verdier ikke skal blandes inn siden ingen sitter på fasiten. Jeg mener òg en kan se på egne erfaringer (kanskje ikke som allment), men det har skjedd så det finnes en mulighet. (Når man var narkose kan du dø, sannsynligheten er liten, men muligheten er der) Anonym poster: e430e311f06662878cfaa3c9b62d4b99 Ikke enig i at de kommer i konflikt. Så lenge man et klar over fordommene man har og at de definisjoner man gjør gjøres med en selv som utgangspunkt og standard, er ikke fordommer noen motsetning til å være oppegående. Det er når man ikke forstår at fordommer er nettopp det, fordommer, at de går ut over vurderingsevne og refleksjonsevne. Anonym poster: bb26030d1fd70bc8b005e6ba3ab24045
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Som har orden på økonomi, familie og bolig. En person som ikke dømmer andre og har gode verdier, god moral og et åpent hjerte. Anonym poster: b55e889119b566f4c4908b307f70e5bf
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Nummer 1 og 3 på punktene dine kommer i konflikt med hverandre. Når det er sagt så har jeg et helt ulikt syn hva en oppegående person er. Jeg ser for meg et menneske som tar ansvar for seg selv, medmennesker og omgivelsene sine. Jeg tenker at meninger, syn og verdier ikke skal blandes inn siden ingen sitter på fasiten. Jeg mener òg en kan se på egne erfaringer (kanskje ikke som allment), men det har skjedd så det finnes en mulighet. (Når man var narkose kan du dø, sannsynligheten er liten, men muligheten er der) Anonym poster: e430e311f06662878cfaa3c9b62d4b99 Ikke enig i at de kommer i konflikt. Så lenge man et klar over fordommene man har og at de definisjoner man gjør gjøres med en selv som utgangspunkt og standard, er ikke fordommer noen motsetning til å være oppegående. Det er når man ikke forstår at fordommer er nettopp det, fordommer, at de går ut over vurderingsevne og refleksjonsevne. Anonym poster: bb26030d1fd70bc8b005e6ba3ab24045 Du skriver på 3 at man kan være uenig i andres mening, men man skjønner at det ikke er den eneste rette. Mens på 1 skriver du at frp stemmere ikke er oppegående. Da godtar jo du ikke andres meninger på ting, du har dermed dømt deg selv til en person som ikke er oppegående ut i fra dine egne kriterier. Og nei, jeg stemmer ikke frp Anonym poster: e430e311f06662878cfaa3c9b62d4b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå