Gå til innhold

Jeg er så sliten!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje få noen klapp på skulderen og bli forvisset om at det kommer til å gå bra? Eller et realt spark i rævva med påfølgende "Skjerp deg, sånn har vi det alle sammen!!

Det føles uansett godt å få "luftet" det litt et annet sted enn hos familie og venner. Subjektive svar er ikke alltid de beste...

 

Jeg er trebarnsmor (barna er fra 1,5 til 8) i full jobb, der jeg driver mitt eget firma. I tillegg til vanlig arbeidstid innebærer dette at jeg har endel ansvar som gjør at jeg må jobbe ettermiddager og kvelder iblant. Jeg klarer forøvrig heldigvis å holde dette på et absolutt minimum. Og lønna blir såpass ok at det føles verdt det. I tillegg holder vi på å pusse opp huset. Det er store og mange prosjekter, men de "må" gjøres. Den mentale påkjenningen å bo i et kaos av et oppussingsprosjekt er verre enn den fysiske påkjenningen ved å jobbe for å få det levelig her! Videre trener jeg endel, noe jeg også egentlig føler jeg "må", fordi det er de eneste timene i uken som er bare MIN tid, der jeg tar vare KUN på meg selv, både mentalt og fysisk! Jeg nyter treningstimene, selv om jeg ser at de "stjeler" endel av den tiden jeg ideelt sett kanskje burde brukt på barna/oppussing/andre ting? Sist, men overhodet ikke minst, så har jeg det fantastisk godt sammen med både mannen min og barna mine. Vi er flinke til å finne på aktiviteter sammen, både på ettermiddag og i helger, men også til å slappe av med rolige hjemmeaktiviteter sammen ofte.

 

Jeg har sjekket omtrent alle blodverdier som lar seg sjekke, og jeg har et sunt og variert kosthold. Likevel er jeg så sliten at jeg iblant mest kunne tenke meg å legge meg når minstemann legger seg, og så sove til langt utpå neste dag... De fleste dager går dette helt fint, men noen dager er jeg HELT i kjelleren, rett og slett. Er det vanlig å ha det slik i denne fasen av livet? Jeg trodde det var først litt oppi årene at man trengte middagslurer og måtte kutte aktivitetsnivået for å komme gjennom dagene med humøret i behold..? :-/

 

Anonym poster: e57aa54aba6e151291254b670535de28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt sikker på at du spiser nok?

Skrevet

Jeg spiser 3-4 gode måltider pr dag (+ mellommåltider derimellom, etter behov.) Kostholdet mitt er som sagt både variert og sunt/næringsrikt, og jeg går aldri sulten. Jeg går jo heller ikke ned i vekt, så jeg vil tro jeg spiser nok?

 

HI

 

Anonym poster: 733e19766d27bf317a502657e76d52a0

Skrevet

Du har et travelt liv. Arbeid som tar mye tid. 3 små unger. Er nok øite tid til deg selv utenom trening ( og da er du jo i aktivitet). Opppussing. .. ja det er mye for deg! Jeg tror du er helt normal! Det er nok bare i overkant mye som skjer på en gang i livet kanskje? Roer seg nok når oppussing er ferdig? Jeg har et barn på snart 8 mnd og jeg er til og med sliten!!! Synes det jøres ut som du er fornuftig på mange måter!! Stå på... husk å prøv å få litt alenetid der du bare kan slappe av? Vet det er vanskelig men... bestill en massasje time? Ta seg et bad og tenn stearinlys og hør på rolig god musikk. Du er ikke en maskin;) det er lov å bli sliten... lykke til..:)

Skrevet

Utfra det jeg leser her, høres det ut som om du trenger å bremse ned noen hakk. Ja, det er normalt å være sliten, men virker som om du er mer enn det. Lytt til signalene kroppen gir deg! Om du fortsetter å dure på som du gjør nå, vil du få tilbake så det virkelig smeller om en stund. Og da får du ikke gjort noe som helst i det hele tatt.

 

Sett deg ned og lag en prioriteringsliste. Hvor kan du kutte litt? Lykke til, håper du finner en løsning, så ikke du om ett år eller to befinner deg i kjelleren konstant!

 

Anonym poster: 8b08561bde0c8c33ae2d667fa265e590

Skrevet

Jeg blir sliten bare av å lese om alt du gjør!

 

I dag har mange en forventning om at de skal klare alt- og det høres ut som du er der. Full jobb+, 3 barn, oppussing, trening... De tre første er hver for seg nok til å gjøre et menneske veldig sliten.

 

Du må trappe ned på en eller annen måte. Du brenner lyset i begge ender.

 

Hva med å legge oppussingen på hylla noen år?

 

Anonym poster: 3ba9edc3b8548aad6e55d6f6d26df6cc

Skrevet

Oj, blir sliten bare av å lese om hverdagene dine....!

Brems ned, kanskje du lider litt av flink pike syndromet?

Som skal sjonglere familie, karriere og oppussing?

Hvis du har råd, ansett au pair, renholder eller lignende.

Kanskje dere kan leie inn noen rimelige polakker til å pusse opp?

Skrevet

Du bør bruke mer tid i sofaen til bare å slappe av!

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje få noen klapp på skulderen og bli forvisset om at det kommer til å gå bra? Eller et realt spark i rævva med påfølgende "Skjerp deg, sånn har vi det alle sammen!!

Det føles uansett godt å få "luftet" det litt et annet sted enn hos familie og venner. Subjektive svar er ikke alltid de beste...

 

Jeg er trebarnsmor (barna er fra 1,5 til 8) i full jobb, der jeg driver mitt eget firma. I tillegg til vanlig arbeidstid innebærer dette at jeg har endel ansvar som gjør at jeg må jobbe ettermiddager og kvelder iblant. Jeg klarer forøvrig heldigvis å holde dette på et absolutt minimum. Og lønna blir såpass ok at det føles verdt det. I tillegg holder vi på å pusse opp huset. Det er store og mange prosjekter, men de "må" gjøres. Den mentale påkjenningen å bo i et kaos av et oppussingsprosjekt er verre enn den fysiske påkjenningen ved å jobbe for å få det levelig her! Videre trener jeg endel, noe jeg også egentlig føler jeg "må", fordi det er de eneste timene i uken som er bare MIN tid, der jeg tar vare KUN på meg selv, både mentalt og fysisk! Jeg nyter treningstimene, selv om jeg ser at de "stjeler" endel av den tiden jeg ideelt sett kanskje burde brukt på barna/oppussing/andre ting? Sist, men overhodet ikke minst, så har jeg det fantastisk godt sammen med både mannen min og barna mine. Vi er flinke til å finne på aktiviteter sammen, både på ettermiddag og i helger, men også til å slappe av med rolige hjemmeaktiviteter sammen ofte.

 

Jeg har sjekket omtrent alle blodverdier som lar seg sjekke, og jeg har et sunt og variert kosthold. Likevel er jeg så sliten at jeg iblant mest kunne tenke meg å legge meg når minstemann legger seg, og så sove til langt utpå neste dag... De fleste dager går dette helt fint, men noen dager er jeg HELT i kjelleren, rett og slett. Er det vanlig å ha det slik i denne fasen av livet? Jeg trodde det var først litt oppi årene at man trengte middagslurer og måtte kutte aktivitetsnivået for å komme gjennom dagene med humøret i behold..? :-/

 

Anonym poster: e57aa54aba6e151291254b670535de28

Det er ikke uvanlig å ha det sånn, selv om alle blodverdiene er fine. Du har jo nok å henge fingrene i, da, kanskje ikke så rart du er sliten ? ;-)

Men det kan også være vinterdepresjon ? Det trenger ikke å medføre depresjon i klassisk forstand, eneste symptomet kan være trøtthet, inderlig trøtthet - du får google det, så ser du. Jeg hadde det som deg nylig, snakket med legen, fikk meg en lyslampe, og føler meg superpigg igjen.

Skrevet

Du MÅ roe ned! Jeg drev på slik som deg helt til det ikke gikk mere og jeg måtte bli behandlet hos VOP noe som jeg har gjort nå i over 1 år og jeg er enda i behandling..

 

Anonym poster: 965f073c6e1dafb8e741c473f96e4433

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ble sliten av å lese det, og jeg har og en travel hverdag! Prøv å slapp av litt, det er jo ikke rart du er sliten!

Skrevet

Uff, dette høres veldig slitsomt ut!

 

Hvis du tjener bra kan dere kanskje bruke penger på å leie noen til å pusse opp? Kan du evt. jobbe mindre/ta fri en periode for å pusse opp og bli ferdig med det?

Skrevet

Beroliger deg med at dette ville veldig mange blitt veldig slitne av.

I tillegg hadde ingen orket dette år etter år.

En periode ok, men ikke over for lang tid.

 

Det er kun nå dere har så små barn. Viktig å ta vare på deg selv og roe ned så du "varer" litt lenger.

Det er ikke noe ålreit hvis du brenner deg ut. Man må ikke nødvendigvis bli utbrent bare når man driver med ting man ikke liker, det går fint an med ting man liker også.

Lykke til!

 

Anonym poster: 2c5289a3c284937d5252ea5d2700c371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...