Miss Impatient Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Nå er jeg spent på å høre! Hos meg er det stooor forskjell.... første gang jeg var gravid var jeg 24 år, og frisk som en fisk; full i energi hele veien, og jobbet helt fram til permisjon. Andre gang var jeg 29, og var plaget med litt kvalme i begynnelsen og bekkenløsning i siste trimester. Var på jobb helt til permisjon, men siste mnd var redusert med 50 % pga bekkenløsning. Merket at det var litt tyngre denne gangen. Tredje gang er jeg 33, og har så vidt orket å jobbe i det hele tatt! Først sykmeldt 100% pga kvalme, i over 2 mnd. Nå har jeg jobbet 3-4 uker, og må snart innse at bekkenløsningen er så smertefull at jeg blir nødt til trappe ned igjen snart (i uke 18 nå)... Utenom jobb så orker jeg svært lite; husarbeid er bare å glemme; skjer vel kanskje med 2 ukers mellomrom... Og de stakkars barna mine blir overlykkelige om jeg leser litt i en bok til de ved sengetid, eller leker litt med de en halvtime... Og sex med samboer...? Vel..... Får vel si at han også blir overlykkelig, om jeg "leker" litt med ham én gang i mnd! Så ja.... tredje gang er myyye tyngre enn tidligere, og jeg skal være glad når lille poden er her! Håper det går fort... selv om det ser dårlig ut, når jeg nå teller dager og synes tiden snegler seg avårde....
Moosh Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er også blitt dårligere for hvert svangerskap og denne gangen trøster jeg meg med at det er siste gang. Bare 10 uker igjen heldigvis.
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Første svangerskap nesten ikke noe plager i det hele tatt Andre svangerskap ble jeg kvalm men det gå seg fort.... Denne gangen derimot er jeg fortsatt kvalm og snart halvveis målet Utrolig trøtt og sliten og er rett og slett dårlig men men
Bonanza Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Hei! Jeg har hatt samme utvikling som deg pr svangerskap. Ble sm i uke 31 denne gang, og sliter m bekkenløsning( som er nytt for meg), ellers likt i forhold til aktivitet m barna, sex m gubben og husarbeidet . Første trimester gikk bort i kvalme og spying(nytt det også), et relativt fint 2 tri, og et pyton 3 tri. Har telt uker og dager og synes tiden har sneglet seg avgårde, men NÅ plutselig blir jeg jo trebarnsmor til torsdagen den 14/2!! Keisersnitt og ser virkelig frem å bli ferdig, for føler meg Sååå handikappet pga den j....bekkenløsningen... Lykke til til deg!
Miss Impatient Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2013 Hei! Jeg har hatt samme utvikling som deg pr svangerskap. Ble sm i uke 31 denne gang, og sliter m bekkenløsning( som er nytt for meg), ellers likt i forhold til aktivitet m barna, sex m gubben og husarbeidet . Første trimester gikk bort i kvalme og spying(nytt det også), et relativt fint 2 tri, og et pyton 3 tri. Har telt uker og dager og synes tiden har sneglet seg avgårde, men NÅ plutselig blir jeg jo trebarnsmor til torsdagen den 14/2!! Keisersnitt og ser virkelig frem å bli ferdig, for føler meg Sååå handikappet pga den j....bekkenløsningen... Lykke til til deg! Så kjekt for deg! Bare 3 dager igjen:-) Er det ditt første KS eller? Jeg skal også ta KS, blir mitt andre. Grugleder meg! Uansett, masse lykke til :-)
Nr3_i_magen Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Det ligner på meg. 23 år og fin form på første. 27 år og litt tyngre andre, mer kvalm, men jobbet helt til tre uker før termin. Nå er jeg 30 og har vært sykemeldt i tre mnd pga kvalme og trøtt(både på jobb og hjemme), vet ikke når jeg kan komme tilbake. 19 uker i dag. Håper jeg slipper bekkenløsning, for det har jeg ikke hatt problemer med før, men kanskje det og kommer nå da? Lykke til videre
Bonanza Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Hei! Jeg har hatt samme utvikling som deg pr svangerskap. Ble sm i uke 31 denne gang, og sliter m bekkenløsning( som er nytt for meg), ellers likt i forhold til aktivitet m barna, sex m gubben og husarbeidet . Første trimester gikk bort i kvalme og spying(nytt det også), et relativt fint 2 tri, og et pyton 3 tri. Har telt uker og dager og synes tiden har sneglet seg avgårde, men NÅ plutselig blir jeg jo trebarnsmor til torsdagen den 14/2!! Keisersnitt og ser virkelig frem å bli ferdig, for føler meg Sååå handikappet pga den j....bekkenløsningen... Lykke til til deg! Så kjekt for deg! Bare 3 dager igjen:-) Er det ditt første KS eller? Jeg skal også ta KS, blir mitt andre. Grugleder meg! Uansett, masse lykke til :-) Heisann! Nei dette blir mitt tredje KS . Har to akutte fra før, så første planlagte snitt. Blir rart å være våken og se bebisen med en gang. Masse lykke til du også
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Her er det ganske motsatt egentlig: Førstemann: Mye kvalm, mye ødemer, vanvittig halsbrann og sinnsyk bekkenløsning, syns det hele var ganske tungt. Var 21. Andremann: Litt kvalm i starten bare, ellers bare litt halsbrann. Veldig god form og godt humør hele sv.skapet. Nå: Ikke vært kvalm et sekund, har bittelitt bekkenløsning nå bare, ellers sprek som ei lerke, foreløpig Er 29. Så...helt omvendt her altså
Fomle84 Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Første: litt kvalm og bekkenplager men klarte meg i jobb til det var 1mnd til permisjon, ble da 100% sykemeldt og frøkna kom 3 uker før termin. Andremann: lå strak ut i 2 mnd pga kvalme. Hadde to gode mnd.er før jeg ble delvis sykemeldt pga bekkenløsning, ble 100% sykemeldt da det var 1,5 mnd igjen. Frøkna kom til termin. Tredjemann: kvalm, men holdt ut i jobb, bekkenproblemer og delvis sykemeldt fra uke 12-13. Sykemeldt 100% fra 10,5 uke igjen. Så verre for bekkenet tredje gang, men ikke fullt så kvalm med han i magen som med frøkna i midten. Kjenner godt at det ikke blir flere barn for vår del.. Heldigvis bare 9 uker igjen : )
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Her var de to første omtrent like, bare at jeg med nummer to ble plaget av masse kynnere. Samme med nummer tre. Kynnere fra uke 17, kanskje, sliten, kvalm og dårlig. Nå med nummer fire er det faktisk det beste så langt, men det er klart at jo flere barn man har hjemme, jo mer sliten blir man...
Hannah81 Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har jobbet fullt til 3 u før termin i mine to første svangerskap. Jobber og trener som vanlig 24 u på vei med tredjemann, men sliter med trøtthet som delvis går ut over jobben. Kjenner at det er helt greit at dette er siste svangerskap. For øvrig tror jeg det er lurt å holde koken til tross for moderate plager, med tanke på fødsel og formen etterpå. Selv har jeg kastet opp en god del første halvdel i alle tre svangerskap, og hadde også endel bekkensmerter med de to første, men synes jeg har fått mye igjen for å holde meg aktiv likevel:)
Miss Impatient Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har jobbet fullt til 3 u før termin i mine to første svangerskap. Jobber og trener som vanlig 24 u på vei med tredjemann, men sliter med trøtthet som delvis går ut over jobben. Kjenner at det er helt greit at dette er siste svangerskap. For øvrig tror jeg det er lurt å holde koken til tross for moderate plager, med tanke på fødsel og formen etterpå. Selv har jeg kastet opp en god del første halvdel i alle tre svangerskap, og hadde også endel bekkensmerter med de to første, men synes jeg har fått mye igjen for å holde meg aktiv likevel:) Hva trener du da? Jeg klarer ikke finne noe som ikke blir smertefullt for bekkenet, men skulle ønske det fantes én form for aktivitet som kan gi meg litt overskudd resten av svangerskapet!
Naturell Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Har du forsøkt ellipsemaskin? Jeg kan lett stå 30 min på ellipsemaskin uten at det gjør vondt. Når jeg går av maskina er det dessverre frem med krykkene igjen, men får da iallefall trent litt.
Mini&Meg Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Jeg var i god form første gang, andre gang litt kvalm de første ukene og så fikk jeg bekkenløsning på slutten. 3. svangerskap var jeg i bra form, litt kvalme i starten bare, men ingen bekkenløsning
Wopi Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Første: Kvalm og trøtt første trimester, resten gikk som en drøm. Andre: Ikke kvalm eller trøtt, veldig bra form. Tungt å puste fra tredje mnd til tross for liten mage. Tredje: kvalm og trøtt første trimester. Super form og overskudd andre trimester, men også denne gangen plaget med tung pust. Bekkenproblemer, søvnproblemer og sliiiiitsomt!! Termin denne uka!
♥marita&jentene♥ Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Første: Kvalm og helt ute av lage de første 3 mnd, 2 trimester suste avgårde med trøtthet og lite energi, 3 trimester var jeg i ganske god form, helt til på slutten da fikk jeg bekkenløsning og måtte ta det helt med ro.. Andre:Var i knallform frem til 2 trimester, fra uke 13 ca så var jeg kvalm, trøtt, null energi, og fra rundt uke 25 så kom også bekkenløsningen.. Tredje:Har vært i god form hele svangerskapet viss man ser vekk fra bekkenløsning og problemer med søvnen. Ikke har jeg hatt kvalmen og ikke så stor mangel på energi...så tør påstå at dette svangerskapet på mange måter til nå har vært helt annerledes enn de andre:)
Hannah81 Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har jobbet fullt til 3 u før termin i mine to første svangerskap. Jobber og trener som vanlig 24 u på vei med tredjemann, men sliter med trøtthet som delvis går ut over jobben. Kjenner at det er helt greit at dette er siste svangerskap. For øvrig tror jeg det er lurt å holde koken til tross for moderate plager, med tanke på fødsel og formen etterpå. Selv har jeg kastet opp en god del første halvdel i alle tre svangerskap, og hadde også endel bekkensmerter med de to første, men synes jeg har fått mye igjen for å holde meg aktiv likevel:) Hva trener du da? Jeg klarer ikke finne noe som ikke blir smertefullt for bekkenet, men skulle ønske det fantes én form for aktivitet som kan gi meg litt overskudd resten av svangerskapet! Jeg trener en idrett som absolutt ikke egner seg for vondt bekken (kunne ikke trent på denne måten i andre svangerskap). I andre svangerskap, da jeg hadde endel bekkensmerter, gikk det i raske gåturer og svømming. Men jeg får understreke en gang til at jeg snakket om moderate plager, har ikke noe ønske om å provosere de som virkelig har plager i svangerskapet med innlegget mitt:)
-Lane- Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 Første: kvalm, men ikke verre enn at jeg var i jobb til permisjonen startet. God form. Andre: veldig kvalm til uke 20. Blødninger fra uke 15-16 og sykemeldt resten av svangerskapet på grunn av dette. Plaget med tørste, pica og halsbrann. Syntes det var tungt på slutten. Tredje: hyperemesis og sengeliggende i 3 mnd (heelt jævlig). Gikk veldig ut over humøret mitt - ble deppa av å ikke klare noe og at barna trengte meg. Kom meg på føttene rundt uke 17/18. Er i jobb og i super form nå (uke 23). Aktiv på ski, kjører slalom og går mye. Tror det blir tungt på slutten med de plager som følger med da.. Trøster meg med at dette er siste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå