Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Litt inspirert av tråden om Rainer der noen mener at det å bli flyttet til far ikke er til Rainers beste, bl.a. fordi far leier leilighet. Hva er "barnets beste"? Er det alltid det beste for barna å være sammen med biologiske foreldre? Når er det ikke til det beste for barna? Og hvor godt må man ha det materielt sett før det kan kalles for _godt nok_ for barna? Er det _godt nok_ i et hjem der foreldrene røyker hasj fredager og lørdager? Hva gjør omsorgen for dårlig? Anonym poster: eac07a4e266867b3458b91b66b0559f1
Kliko Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Man kan jo ikke sette seg inn i det uten å vite en hel masse først. Hva som er best for Reiner f.eks. Er umulig for oss å si. Vi vet ikke hele historien og alt av fakta. Jeg kan si hva som er best for mitt barn for han kjenner jeg og vet alt om. Det gjør jeg ikke om andres barn, så fremt jeg ikke ser noe som er så bekymringsfult at jeg ringer bv. Da overlater jeg ansvaret til bv.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Hva som er barnets beste må vurderes i hver enkelt sak, og man må kjenne til alle nyanser i saken før man kan avgjøre hva som vil være til det beste for barnet. Det er litt det samme med hva som er "god nok omsorg" - noe som er godt nok for ett barn vil ikke nødvendigvis være det for et annet barn, da barn er ulike med forskjellige behov. Anonym poster: 356eefc51b0e426ce34d4b183918b3f6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Om noen leier leilighet eller ei har ikke så mye og si, men å ha økonomi til å ha barna har noe å si mener jeg. For at barna ikke skal havne på utsiden opp igjennom mener jeg det er ganske viktig å vite hvordan man prioriterer penger. Biologi er ikke likt med barnas beste. Det er ikke sikkert den biologiske forelderen vil barnets beste, men sitt eget. Det har vært ofte det i skilsmissesaker hvor far(oftest far) ønsker 50/50 for å straffe den andre for å slippe og betale osv, men ser at de ikke klarer å følge opp det ansvaret de har tatt på seg. Det er ikke alle som burde være foreldre, eller ha en stor rolle i livet til barna sine. I norsk barnelov syns jeg faktisk biologiske tilknytninger har for mye å si enn hva som faktisk er barnets beste. Anonym poster: f4b10b54a1461b0666d78346766503ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå