Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Hahaha.. Det går da ikke ann som eneste rett?? Leste på fru mælas blogg, og fortsatte å scrolle nedover for å se hva mer de serverte, men det var kun bakt potet med tilbehør. Hun burde nok ha kuttet i dekorbudsjettet å heller servert noe ordentlig mat. Hjelper lite med masse pynt om man må spise noe som smaker helt greit klokka tre på natta med to i promille, men som smaker hebd å spise edru... Anonym poster: 246097300a075e335aa2be6b69bd2ce3
Soveposen Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jealous much? Herregud for et opplegg hun hadde - det er den fineste og mest gjennomførte dåpen (barnevelsignelsen) jeg noen gang har sett! Kudos til Rebekka:D Bakt potet er digg - når ble det regler for hva en kan servere i dåp? Endret 11. februar 2013 av Soveposen
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Bakt potet er jo noe av det beste som fins. Og helt fint før kaker!! Anonym poster: 7901f0ae7c13c8affb9bcabe0389d0ac
GrilliMakkara Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Jeg elsker bakt potet med div tilbehør
Magetaska Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Dåpen var gjennomført den, men man serverer ikke fyllenattmat i en dåp
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Fyllenattmat faktisk. Jeg har visst spist fyllenattmat til lunch i dag, jeg da. Anonym poster: f0c42d29c0672da5831cacb773ad4bff
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Haha.. Sært... Hadde blitt skikkelig skuffa om jeg fikk servert det i dåp. Da måtte jeg i såfall fått beskjed på forhånd så jeg kunne spist før jeg kom. Er jo ikke mat?? Potet er jo ikke noe godt engang Anonym poster: 21582e2486c12d768b702493f598b94e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Jeg syns det var genialt jeg, foreslo faktisk for mannen å ha det i vår neste dåp, men han var ikke helt med på det... Det er jo så godt Anonym poster: 5c39899a6eebbdded291c53b62304de4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Ville gjerne spist bakt potet i dåp jeg, men jeg hadde sett meg om etter resten av maten. Bakt potet er godt tilbehør, ikke en hel rett. Anonym poster: 7afcda75eee2225ff7fabff542499feb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 HVA skal man spise i dåp da? Har hatt tre navnefester (men det er jo samme selskapet), i to av dem serverte vi smørbrød og kaker, og i den tredje hadde vi julematkoldtbord og kaker. Syntes bakt potet med tilbehør hørtes både spennende og godt ut jeg! -så lenge ikke tilbehør betyr kun kryddersmør.. Om det for eksempel er rømme, baconbiter, mais og salat, så er det jo både godt og mettende! Anonym poster: 20d8338a864d20ac60bb4a3b7a6c9ae4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Typisk norsk. Letvindt, lite kreativt og smakløst. Anonym poster: 5ac4c9aebc91cf2b2751caa3c2448afc
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Synes folk syter og er bortskjemte når det kommer tiø å forvente hva andre serverer. Dette er deres dag og om de vil servere bakt potet og kaker etterpå, så fint for dem mener jeg. Man kan ikke tilfredstille alle og korn var sikkert fornøyd
what a drittkjerring Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Så ut som det kom med mye tilbehør til da:) Men voldsomt mye kaker og cupcakes etc. i forhold til mat, enig der.
MamaLadyBug Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 ja, typisk norsk. Lettvint, lite kreativt og smakløst...(smakløst er forøvrig en smakssak) Hva er koldbord da? Om ikke lettvindt og lite kreativt?? "Alle" har det og det er så enkelt å stelle i stand at man bare tar en tlf og får det levert på døren. Hva med lapskaus? Sodd? Jeg synes bakt potet var en ganske kreativ løsning til alternativ "dåpsmat" jeg da. Med såå mye godt oppi poteten trenger man ikke noe annet for å kalle det et fullverdig måltid. Det aller meste i livet er jo litt hva en gjør det til selv uansett. Også maten;)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Vet at alle mine gjester hadde blitt fornøyd ihvertfall. Vi elsker bakt potet latterlig å klage på andres valg. Anonym poster: 7901f0ae7c13c8affb9bcabe0389d0ac
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. februar 2013 #16 Skrevet 11. februar 2013 Tror jeg ville lurt litt på hvor "maten" var, hvis jeg hadde fått servert bakt potet med tilbehør, gitt... Det måtte vært veldig mye tilbehør for å kunne kalle dette et fullverdig festmåltid. Men så var det vel kanskje ikke meningen man skulle spise seg mett på mat i det selskapet det refereres til heller... Kaker var tingen! Fy flate for et kakebord! Dessuten blir jeg imponert over at folk gidder å legge så mye jobb i detaljer som ingen husker til dagen etter...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #17 Skrevet 11. februar 2013 Jeg syns kanskje det er litt simpelt til en dåp og hadde nok ikke servert det selv. Men jeg hadde nok vært fornøyd om jeg fikk det servert. Heller bakt potet enn lapskaus eller sodd. Anonym poster: 3e39e62343e8ee18fc433a2166f64c75
ellen-propellen Skrevet 11. februar 2013 #18 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er enig med de som sier det er fyllenattmat, simpelt og ikke minst barnslig. Jeg ville aldri servert det som eneste rett i en dåp,men det kunne vært med på en buffet. Mulig det har noe med alder å gjøre? For meg er dåp ett "fint" selskap hvor man serverer såkaldt "fin" mat
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #19 Skrevet 11. februar 2013 Hadde det vært et simpelt selskap som bar preg av et stramt budsjett så kunne jeg skjønt det. Men når det er lagt ned så mye tid og penger på dekor og pynt, så passer det seg ikke med så simpel mat. Maten er viktigere enn gjennomført dekor! Anonym poster: 246097300a075e335aa2be6b69bd2ce3
Miamimom Skrevet 11. februar 2013 #20 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er enig med de som sier det er fyllenattmat, simpelt og ikke minst barnslig. Jeg ville aldri servert det som eneste rett i en dåp,men det kunne vært med på en buffet. Mulig det har noe med alder å gjøre? For meg er dåp ett "fint" selskap hvor man serverer såkaldt "fin" mat Enig!
Soveposen Skrevet 11. februar 2013 #21 Skrevet 11. februar 2013 Mange bedrevitere her i dag, ser jeg.
GrilliMakkara Skrevet 11. februar 2013 #22 Skrevet 11. februar 2013 Hvorfor skal man være så fine på alt i barnedåp? Det er jo ikke akkurat sånn at dronning Sonja står på gjestelista. I mitt barns dåp så får gjestene spise det som blir servert eller gå sulten. Bakt potet kan være en stor potet som man fyller med tilbehøret man vil ha som bacon,kjøtt med div krydder,mais,løk i mange varianter,sopp,hvitløks eller kryddersmør,rømme,ost osv
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #23 Skrevet 11. februar 2013 Dere som sitter her, bør tenke på hva folk sier etter deres selskap da.. Smålig å klage på mat. Spis det som blir servert, eller gå sulten! Anonym poster: 7901f0ae7c13c8affb9bcabe0389d0ac
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2013 #24 Skrevet 11. februar 2013 Og, for øverig veldig smart å servere noe som gjestene kan i stor grad bestemme selv. Feks, noen liker ikke ost, da dropper de det. Jeg er vegetarianer, og mye bedre for meg å kunne lage meg en potet med vegetarting, enn at verten skal feks måtte lage en lapskaus med kjøtt og en uten. Så veldig smart syns jeg Anonym poster: 7901f0ae7c13c8affb9bcabe0389d0ac
Februargullet2013 Skrevet 11. februar 2013 #25 Skrevet 11. februar 2013 Hadde ikke hatt det for meg er det noe jeg tar meg etter en fuktig tur på byen,synes ikke passer i dåp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå