Gå til innhold

Hvordan er deres barn på ca 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mat, legging, oppførsel, lek, sosialt, fysisk, språklig, interesser, høyde og vekt? :) Hilsen en mamma som bare vil sammenligne litt :)

Anonym poster: b9eb5144849d4673ee5d975b389d0d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat: Noe kresen, spiser som regel selv

Oppførsel: Mamma gutt, liker kos, utadvent, smilende, imøtekommen. Hører etter. Sloss noe med store søster

Lek og sosialt - Mange venner i bhg. Liker best å leke sammen med noen. Fantasifull

Fysisk: Normalt.. Lett på foten. Sluttet med bleier.

Høyde: Hmm.. bruker 104 i klær (nettopp vokst en del, har ikke målt etter dette)

Vekt: 12kg

3år om 10 dager

Anonym poster: ccc61eababfeb66fe334b909aa2752c8

Skrevet

Min er ikke 3 nå, men hun pratet flytende og hadde et godt språk. Hun er meget glad i oppmreksomhet og er sosial. Hun flørtet mye som 3 åring, Hun lekte mye selvstendig. har alltid gjort det.

Var hjulbent og nok ikke den mest motoriske, klatret ikke i trær eller var den raskeste i bhg, Veldig glad i rosa, det var hun fra hun var 1,5 føler jeg :)

Målene hennes har jeg ikke for hun var ikke på kontroll, men pittelitt høyere en snittet på høyde og vekt.

Lett å legge,

Spiste greit, men gegynte å få dilla på pølser.

Anonym poster: f1ea3c44d8bb2a72630c8d75d04dccb9

Skrevet

Høye vet jeg ikke, men str 92 passer akurat nå. Veier 14.5 kg.

Spiser bra og finnes ikke kresen. Eneste jeg vet hun ikke er så glad i er faktisk hamburger. Er også flink til å spise selv og griser ikke så mye.

Leggingen går veldig fint. Hun har fått storjente seng og legges ca kl 19.30. Leker gjerne litt i senga i en halvtimes tid før hun selv brer over seg dyna for å sove.

Er veldig blid og aktiv, men har også kommet i trassalderen og tester sadig grensene sine.

Skravler i vilden sky fra morgen til kveld og er språklig flink. Kommer med lange setninger og kan uten problemer føre en samtale.

Fysisk er hun vel som de fleste andre tror jeg. Liker å sparke fotball osv samtidig som hun også kan sitte i evigheter å tegne eller perle.

Har ikke så mange interesser enda, men leker mye med dukker, er veldig glad hester, dans, musikk og kaptein sabeltann :-)

Skrevet

Mat, legging, oppførsel, lek, sosialt, fysisk, språklig, interesser, høyde og vekt? :) Hilsen en mamma som bare vil sammenligne litt :)

Anonym poster: b9eb5144849d4673ee5d975b389d0d58

Min tre år gamle gutt er rundt 15-16 kg og rundt 95 cm høy. Han spiser godt, er "altetende". Veldig glad i pizza, pølser - og alle varianter av fisk, hehe. Heldigvis spiser han det han får servert, og det er som regel ikke pizza eller pølser ;)

Han er turbo 3000, sitter aldri stille, og skravla går i ett. Snakker godt, rent, noe forut for sin tid når det gjelder ordforråd, uttrykk, kommunikativt generelt. Har aldri brukt å utagere fysisk, men setter ord på følelsene sine ("Jeg blir lei meg når..." eller "Jeg blir sint når du..."). Veldig mild i fremtoning, snill og god med alle, rettferdigheten selv - tåler ikke å se at andre blir behandlet dårlig, og er ofte "fredsmegler" når andre diskuterer eller krangler.

Skrevet

3,5 år.

Språket kommer seg i et forrykende tempo etter at han fikk innlagt dren ibegge ører for ca 1 år siden.

Har sluttet med bleie natt/dag.

Smiler og flirer -mye tiss, bæsj og promp om dagen..

Kresen som få! Et mareritt i så måte..

Sier 'Æsj -liker ikke' bare han ser mat han ikke kjenner igjen.

Heldigvis, så er han åpen for å smake bitte-litt på det meste.

Som regel bare for å bekrefte at han ikke likte det.. *dån*

Høyde -litt usikker. Bruker 104, så regner med at han er 'rundt der'.

Veier 16 kg.

Kosegutt når han finner det for godt. Er en liten 'slappfisk' som gjerne segner om på det nærmeste fanget om tiden er inne for det.

Legging har vært supert med denne poden i alle år. Helt frem til nå. 'Tuller' litt på kvelden om at han er redd for troll, men etter litt 'trollprat', så er han fornøyd og trygg igjen. Sovet natten gjennom siden han var knøtteliten.

Motorisk er han treg (sammelignet medeldre søsken). Stupet kråke første gang han var 3 og klarer 3 hink nå. Men han kan tall og skrekkelig mange bokstaver, da..

Anonym poster: fb578e13a04b343ff564787b9c50e4f7

Skrevet

Mat: spiser det meste, ikke så veldig kresen. Er fruktoman.

Legging: lett å legge, sluttet med nattbleie og smokk for et par mnd siden uten problem

Sosialt: veldig aktiv, har mark i ræva. Litt pysete og forsiktig av seg. Veldig sosial. Fungerer veldig fint i bhg. Leker bra med barn i alle aldre.

Språk: veldig tidlig ute med språk, snakket flytende da han var to.

Motorisk: god på det grovmotoriske og dårlig på det finmotoriske - typisk gutt :)

Ellers: flink til å følge regler, litt for kort lunte, elsker å være ute og dårlig på å aktivisere seg selv inne

Normalvektig og litt høyere enn snittet.

Anonym poster: 14d1659a274c6ca78b753ff1f6b714c6

Skrevet

Min tre år gamle gutt er rundt 15-16 kg og rundt 95 cm høy. Han spiser godt, er "altetende". Veldig glad i pizza, pølser - og alle varianter av fisk, hehe. Heldigvis spiser han det han får servert, og det er som regel ikke pizza eller pølser ;)

Han er turbo 3000, sitter aldri stille, og skravla går i ett. Snakker godt, rent, noe forut for sin tid når det gjelder ordforråd, uttrykk, kommunikativt generelt. Har aldri brukt å utagere fysisk, men setter ord på følelsene sine ("Jeg blir lei meg når..." eller "Jeg blir sint når du..."). Veldig mild i fremtoning, snill og god med alle, rettferdigheten selv - tåler ikke å se at andre blir behandlet dårlig, og er ofte "fredsmegler" når andre diskuterer eller krangler.

Den ble ufrivillig postet ;)

Han er godt likt i barnehagen, veldig sosial, kanskje litt i overkant ukritisk til fremmede. Skulle ønske han var litt mer sjenert, så jeg slipper å være redd for at han skal hoppe inn i bilen til han hyggelige fyren med kattunger i baksetet...

Han er flink til å tilpasse seg sosiale settinger.

Han leker godt alene, og godt sammen med andre. Er det mye bråk rundt han, og mange som er med på leken, foretrekker han ofte å leke alene, eller sammen med 1-2 andre. Han er ikke spesielt glad i støy.

For tiden er det brannslukking det går i - enten Brannmann Sam eller de tre røverne i Kardemomme by, som må slukke brannen i tårnet til Tobias. Holder på å bli sprø. Ellers er han glad i alt motordrevet, spesielt snøscootere. Skikkelig gutt på den måten.

Han er en drøm ved leggetid, men sover enda ikke hele natten.

Skrevet

Han sluttet forresten med bleie når han var 2 år og 3 mnd. Aldri vært noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...