Gå til innhold

Spontanabort? Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg testet positivt på en graviditetstest forrige uke og ifølge Bim skulle jeg hatt termin 3 oktober. På fredag begynte jeg å blø og har blødd siden. Menslignende blødning, men ingen smerter. Jeg går ut i fra at jeg ikke er gravid lenger :( Men hva gjør jeg nå? Må jeg til legen selv om jeg ikke var kommet så langt på vei? Og hva kan de i så fall finne ut av?

Hele greia er så surrealistisk at jeg nesten kunne trodd at jeg har innbilt meg at jeg i det hele tatt har vært gravid. Jeg har ikke opplevd en abort før så jeg skjønner egentlig veldig lite dette her.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det akkurat slik. Ringte legen og hun sa det ikke var noe å gjøre. Bare blø ut.

Så snakket jeg med gu noen mnd senere og sa jeg hadde hatt sa.

Han sa da at det ikke regnet som sa når man mistet så tidlig. Og at graviditetstester kunne vise "falsk" positiv hvis man testet tidlig. Altså egget er befruktet, men fester seg ikke. (Eller noe i den duren)

Jeg hadde to positive tester som ikke var positive før spira satt.

Anonym poster: c4c586f01f6055f6931ee31d287c7ee0

Skrevet

Ok. Takk for svar. Kan jeg spørre hvor lenge du blødde før det ga seg?

Skrevet

Ca 7 dager hvis jeg husker riktig. Vanlig mens for meg er 5 dager så litt lenger enn det.

Jeg ble anbefalt å vente en syklus før vi orøvde igjen, men det har jeg hørt i ettertid at det er litt forskjellige anbefalinger om.

Anonym poster: c4c586f01f6055f6931ee31d287c7ee0

Skrevet

En falsk positiv kan fort komme av at egget sneier livmorveggen men ikke fester seg. Sannsynligheten for at du må ha hjelp på noe vis så tidlig er veldig liten. Kroppen fikser seg selv stort sett. Om du ikke venter kan termin bli vanskelig å sette.

Skrevet

Samme som meg da.. Jeg får bare vente og se. Takk for svar igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...