Gå til innhold

Baby som plutselig gråter veldig intenst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 7 mnd. Vært febersyk, men har vært frisk i noen dager. Får plutselige grinetokter der hu gråter INTENST! Høres ut som hun har vondt. Men r helt normal og blir innimellom disse gråtetoktene. Gråtingen kan vare i flere timer av gangen.

Jeg er litt bekymret jeg. Men kan ikke tenke meg hva i all verden det kan være.

Noen ide?

Har litt lyst å ta henne med til legen i morgen jeg, men jeg er kanskje hysterisk?

Anonym poster: 82a29bb1f2129dac4773f1b046f83acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øreverk?

Anonym poster: 129219bef835df9a80bad57e140f255f

Skrevet

Eller tannfrembrudd...

Anonym poster: 129219bef835df9a80bad57e140f255f

Skrevet

Det har skjedd her og i det siste, er tenner på vei. Har du kjent på gommene hennes?

Skrevet

Ja, tenkte på tenner jeg også. Men ingen tegn til tenner ennå. Hvor lenge varer i så fall uebhaget? For hun har hatt disse gråtetoktene i tre dager nå. HUn spiser også mye mindre enn normalt. (eller rettere sagt, så drikker hun mindre enn normalt)

Skrevet

Ørebetennelse? Få hastetime i morgen så legen kan se inn i ørene hennes.

Skrevet

Da vil jeg kanskje tro det er ørene, man kjenner/ser når tenne kommer. Tar hun seg til ørene? Trenger ikke det heller altså :)

Skrevet

Hun er HELT utrøstelig. Aldri hørt henne gråte sånn før. Mannen min driver og bærer henne rundt i huset nå. Vurderer å gi henne en paracet. For det høres virkelig ut som om hun har det vondt. Men aner jo ikke hva det er som gjør at hun gråter. Det er kanskje dumt å gi henne medisiner når man ikke vet grunnen til smerten? Men en paracet kan vel heller ikke skade?

Huff, er så ekkelt når hun er så liten og ikke kan si fra om hva det er.

Har ikke merket at hun har tatt seg til øret. Men har hadde en kraftig forkjølelse nettopp, men har altså vært feberfri i noen dager. Er det normalt at ørebetennelse gir mest smerter om natten/når man ligger?

Skrevet

Har ungen det vondt så gir jeg helt klart paracet.

Har du hatt øreverk? Det er jævlig.

Ungen min er litt sånn, samtidig som han sikler og har hendene i munnen.

Er nok tenner på gang, selv om jeg ikke kjenner noe til dem.

Gir paracet hvis han våkner og gråter mye om natta.

Ville nok bestilt time til sjekk i mårra.

Rart med det, babyen kan ha vondt i dagevis mens vi vurderer situasjonen, men vi er raske til å finne paraceten hvis vi har vondt selv...

Urettferdig, gitt! ;-)

Skrevet

Har ungen det vondt så gir jeg helt klart paracet.

Har du hatt øreverk? Det er jævlig.

Ungen min er litt sånn, samtidig som han sikler og har hendene i munnen.

Er nok tenner på gang, selv om jeg ikke kjenner noe til dem.

Gir paracet hvis han våkner og gråter mye om natta.

Ville nok bestilt time til sjekk i mårra.

Rart med det, babyen kan ha vondt i dagevis mens vi vurderer situasjonen, men vi er raske til å finne paraceten hvis vi har vondt selv...

Urettferdig, gitt! ;-)

Ser poenget ditt. Men det er vel litt det at jeg sletter ikke vet hvorfor hun griner? Jeg VET jo ikke om det er fordi hun har vondt. Men det høres virkelig sånn ut. Og jeg vil jo ikke gi henne noe som kanskje kan gjøre det hele verre (nå vet ikke jeg om det er slik at paracet IKKE skal gis i noen tilfeller, men jeg er ikke lege, så det finnes sikkert det også) Men har i alle tilfeller gitt henne en paracett nå. Og HÅPER det kan hjelpe henne. For paracet vil ve også hjelpe om smertene kommer av tannfrembrudd, ikke sant?

Hun sikler forøvrig noe helt enormt, men det har hun gjort i flere mnd.

Skrevet (endret)

Min siklet også sykt mye, og grein fra 3-5 mnd. Og da kom det to tenner og siklingen og grining "uten grunn" stoppet helt.

Ikke så lett å vite, hvertfall ikke hvis det er første barnet...

Men babyen din er jo så stor nå, at du begynner å kjenne henne godt.

Du veit hvordan hun pleier å oppføre seg, hva hun har spist osv. Kan jo få litt vondt i magen av fast føde f.eks, og kan lønne seg å gi sviskemos eller maltekstrakt i grøten.

Høres ut som tenner, da vil det roe seg med paracet. Dentinox er jo også godt å ha! Og en ting å holde i/bite på. Men er hun f.eks sulten så roer hun seg ikke selv om hun får paracet. Øreverk er vondere når man ligger ned, så da lønner det seg å heve hodeenden på spinkelsenga.

Endret av Dahleramp1981
Skrevet

Et tips til å sjekke om der er tenner på vei er å ta skaftet på en t-skje og kakke forsiktig på tannkjøttet. Klarte ikke å kjenne på vesla da de to tennene foran nede kom, men hørte tennene når skjea kom borti :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...