Gå til innhold

jeg fikk ingen jævla ting idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg sa det til han på lørdag. Sa bare forsiktig At jeg hadde morsdag, jeg forventer verken gave eller kake, men jeg vil gjerne ha kort . *(da mener jeg altså kort fra mann og barn) han vet hvor mye de jævla korta betyr for meg og ;/ når han hadde farsdag og ville ha den kaken og frokosten, da brettet jeg bare opp armene og gjorde som han ville siden det er den dagen en gang i årey, og det er gøy og gjøre litt ut av ting.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Da mener jeg at du må si ifra til samboeren din; at en liten oppmerksomhet på morsdagen betyr mye for deg! Ikke alle tar morsdagen så høytidelig, men hvis du sier at du gjerne vil "feires" litt, bør samboer skjønne det!

Forstår ikke hvordan far kan "misforstå" hva morsdag er, når han KREVER kake og frokost på senga på farsdagen da...

Skrevet

+ det er en vanlig søndag.

Anonym poster: 8d5d5513de2497e29e4bbb59c9a745ac

Nei det er ikke en vanlig søndag.

Det er BÅDE morsdag OG fastelaven.

Her hadde begge ungene tegnet til meg smile.png

4 og 7 år.

Anonym poster: 42b26a90877440de7945d5a19b8b292f

Feirer ingen av delene, så for min familie er dette en vanlig søndag. Morsdag er ingen rødmerkedag kun amerikansk tull. Fastelavens lager vi boller, men feirer den ikke. Hvorfor ikke sette pris på hverandre vær dag. Slutt å krev å få ting akkurat på sånne dager så kanskje mannen får lyst til å gjøre noe neste gang av egen fri vilje!

Anonym poster: 8d5d5513de2497e29e4bbb59c9a745ac

Skrevet

Da mener jeg at du må si ifra til samboeren din; at en liten oppmerksomhet på morsdagen betyr mye for deg! Ikke alle tar morsdagen så høytidelig, men hvis du sier at du gjerne vil "feires" litt, bør samboer skjønne det!

Forstår ikke hvordan far kan "misforstå" hva morsdag er, når han KREVER kake og frokost på senga på farsdagen da...

Godt poeng ;)

Litt egoistisk av ham å kreve dette på farsdag og ikke varte opp HI på morsdagen! Enda bedre grunn til å ta det opp med samboeren :)

Skrevet

Ja jeg sa det til han på lørdag. Sa bare forsiktig At jeg hadde morsdag, jeg forventer verken gave eller kake, men jeg vil gjerne ha kort . *(da mener jeg altså kort fra mann og barn) han vet hvor mye de jævla korta betyr for meg og ;/ når han hadde farsdag og ville ha den kaken og frokosten, da brettet jeg bare opp armene og gjorde som han ville siden det er den dagen en gang i årey, og det er gøy og gjøre litt ut av ting.

Der har du beskrevet problemet ditt. Du sa bare forsiktig........

Du må utbasunere dine forventninger jente!

Anonym poster: 7e2ff3730d912db92b5f6dfe19f2f381

Skrevet

Ikke jeg heller, det har jeg aldri gjort på morsdagen eller for den saks skyld valentinesday. Mannen synes slike dager er noe tull.

Så jeg forventer ingenting, og så gjør jeg ingenting for ham heller på farsdagen og valentine.

Ellers prøver vi generelt å være hyggelige og greie med hverandre uansett hvilken dag av året det er :)

Anonym poster: ffaceae209fe5ff90c24b84b063dd231

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Fikk ikke en dritt sjæl.. Fikk bare ett spørsmål over kjøkkenbordet om hvorfor han ikke hadde noen reine treningsklær... Sørget da for å fortelle han hvilken j@!€a dag det var i dag da ja.. Etterpå har han tilbydt seg å kjøpe både festskjorte, forkle og sølvbelte til bunaden min, som han vet jeg ønsker meg veldig. :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Godt poeng ;)

Litt egoistisk av ham å kreve dette på farsdag og ikke varte opp HI på morsdagen! Enda bedre grunn til å ta det opp med samboeren :)

Her på forumet er det jo snakk om at BABYEN er gave (!!) til mor etter fødsel, slik at man heller burde ha kjøpt fødselsgave til FAR! (som sikkert har gått gravid, født, hatt etterrier og blitt sydd i underlivet). Og så lurer man på hvorfor enkelte fedre nå vil kreve 50% av permisjon lovfestet, og amming kan man bare drite i, fars permisjonsrettigheter er mye viktigere enn barnets rett til morsmelk.

Skrevet

Godt poeng ;)

Her på forumet er det jo snakk om at BABYEN er gave (!!) til mor etter fødsel, slik at man heller burde ha kjøpt fødselsgave til FAR! (som sikkert har gått gravid, født, hatt etterrier og blitt sydd i underlivet). Og så lurer man på hvorfor enkelte fedre nå vil kreve 50% av permisjon lovfestet, og amming kan man bare drite i, fars permisjonsrettigheter er mye viktigere enn barnets rett til morsmelk.

Hm?

Snakker vi om samme greia? ;)

Jeg mener HI burde få et kort, eventuelt en gave, til morsdagen. Siden sønnen er såpass liten burde samboeren stelle i stand noe :)

Skrevet

Skjønner godt du er skuffet:/ mors og fars dag er kjempekoselig dag. Kjøper fortsatt blomster til min mamma, og går på kirkegården med ekstra lys og blomster på farsdagen. Gjør ekstra stas på mannen min på "pappadagen" som vi kaller deg og får de samme i retur. Om man er enige om at dette kun er en søndag som alle andre, helt greit, mwn når du å barnet steller i stand ekstra for han, er det egoistisk av han å ikke kunne gjøre ekstra stas på deg.

Anonym poster: 7aa2edb20953748c4114b6afcd38e456

Skrevet

Ikke jeg heller, men det er faktisk helt greit. Jeg er ikke mor til min samboer og barna er altfor små til å skjønne noe av det.

Når det er sagt så synes jeg disse dagene er blitt altfor kommersielle og da miser jeg også litt lysten på å feire de. Heldigvis er dette noe vi er helt enige om, så pappa'n i huset fikk heller ikke noe på sin farsdag i november.

Hva barna gjør den dagen de skjønner hva dette dreier seg om skal få bli 100% opp til de. Dersom de ønsker å kjøpe ting til oss når de er små, er dette selvsagt noe vi skal hjelpe til med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...