Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #26 Skrevet 10. februar 2013 Selvfølgelig har jeg tro på barnevernet! Jeg jobber jo der... Anonym poster: 7c48b91dbb0e4a11f8bf80c14ba66c4c
Gjest Vicky Pollard Skrevet 10. februar 2013 #27 Skrevet 10. februar 2013 De er bedre enn sitt rykte.. Men, det er klart man gjerne ikke blir så populær når man er på barnas side og ikke foreldrenes. Det er foreldrene som har definisjonsmakten og dermed lager sine beskrivelser om hvor fæle bv er. Ikke sikkert barna er enige..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #28 Skrevet 10. februar 2013 Amatører. De er underkvalifiserte i forhold til viktigheten av jobben. Burde være større krav til utdanning. Så ja til jurister, psykologer og andre akademikere inn i barnevernstjenesten. Anonym poster: e20de4ffab7baef9e9e4d75986d871b4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #29 Skrevet 10. februar 2013 Vel, mitt syn på barnevernet er tveegget. Vi er en ressurssterk familie med to voksne og to barn. Jeg har vært sammen med min mann i 6 år nå, og har et barn fra et tidligere forhold. Når det ble slutt mellom oss, så meldte han meg til barnevernet. Han kom med en helt sinnsyk historie, og barnevernet trodde på han, siden han har en i familien sin som jobber der. Barnevernet var her med 3 forskjellige saksbehandlere. De fant hundrevis av feil (som de mente var feil) Jeg kan nevne noen av feilene de pekte på: *Barna fikk gå i pysjen til kl 10 på lørdagsmorgen. *barna fikk ikke lov til å hoppe i sofaen. *mor viser ingen varme følelser ovenfor barna sine. *mor er altfor selvoppofrende og burde lære å si mer nei. *barna fikk velge mellom for mange ting når de skulle smøre brødskiver. *mor brukte for liten tid når jeg la de. (Jeg leser en bok, også er det natta. Det holdt ikke for bv..) Barnevernet var 4 ganger til sammen hos oss. På dette grunnlaget så ville de gå for omsorgsovertakelse... Men jeg måtte først ha en sakskyndig hos meg i veldig mange dager/uker og timer. De innhentet opplysninger fra lege, skole, bhg, SFO, helsesøster og de pratet med familien min. Når sakskyndige var ferdig hos meg, så sa han rett ut at barnevernet hadde, i min sak, overreagert noe helt vanvittig. Han kunne ikke finne en eneste grunn til å ta fra meg barna, og det ville han gjerne vitne på i retten. Jeg har i dag 4 skrevne sider med hvor god jeg/min mann er med barna, og at den eneste feilen jeg gjør er at jeg gir barna for mange valg. Etter at sakskyndig avsluttet, så hørte jeg ikke noe mer fra bv, annet enn ett brev hvor det stod at saken ble henlagt.. Så i mitt syn så er det et absolutt krav om at vi må ha barnevern. Barnevernet er der for barna, og jeg stoler på dem. Men jeg fikk en dårlig opplevelse, som jeg følte at barnevernsarbeiderne bare ikke likte meg. Som den sakskyndige sa til meg: "de har nok problemer med å prate med deg og slikt, for de er ikke vant med å måtte forholde seg til en så oppegående dame." Jeg hadde en veldig kjent sakskyndig, som er en av de mest brukte i Norge. Han har skrevet bøker og hatt programmer på tv. Helt super mann! Anonym poster: 923a30eb2bc8afe966391c68a101783d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #30 Skrevet 10. februar 2013 Altså når det ble slutt mellom meg og eksen, far til det yngste barnet. Ikke han jeg er gift med i dag. Anonym poster: 923a30eb2bc8afe966391c68a101783d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #31 Skrevet 10. februar 2013 Er litt delt når det kommer til BV Jeg tok en gang selv kontakt med dem, var totalt utslitt og hadde ikke noe nettverk her. Må si at BV tok helt av... Jeg fikk ingen hjelp av dem i form av noen hjelpetiltak, men de truet meg 3 ganger med fosterhjem. Det hele ble en kamp som gjorde meg enda mer sliten en jeg var i utgangspunktet. BV trakk seg litt da jeg koblet inn advokat, men nektet å gi helt slipp. Fikk omsider avlastning til mitt barn, men det ble avblåst etter første gang pga mitt barn var for krevende... Langt om lenge fikk mitt barn en autisme diagnose, BV trakk seg enda litt tilbake. Så plutselig ringte saksbehandler meg og fortalte at en av hennes barndomsvenner hadde ett barn med autisme, så nå skjønte hun faktisk hvordan jeg hadde det... Hun hjalp meg med å få avlastning gjennom kommunen så henla BV saken. Var noen tunge år, men vi kom oss gjennom det. Har 2 bekjente som også har hatt med BV å gjøre. Ene har fått fantastisk god hjelp fra dem og kunne ikke vært mer fornøyd. Andre føler jeg BV gjorde for lite og det tok for lang tid. Endte med fosterhjem for det barnet. Min mening er at barnet burde vært flyttet mange år før han ble det. Anonym poster: d137292c3a9ee99adc86a71d666c5336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå