Gå til innhold

Øke Cipralex dose fra 10 mg til 20 mg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg merke stor endring, tro?

Nå tar jeg 10 mg, og føler det som om jeg tar hvilken som helst drops...altså ingen virkning. Eneste forskjellen jeg har merket er at jeg er EKSTREMT sløv og trøtt. Dette her er nesten pinlig å innrømme (selv om jeg er anonym), men på det verste, de dagene jeg har fri kan jeg sove helt til kl. 4-5 på ettermiddagen og da må jeg tvinge meg opp før mannen kommer hjem fra jobb og ser at jeg ligger å drar meg.

Ellers er det et mareritt andre dager når jeg skal på jobb, men begynner heldigvis aldri før 10, men det er et KAV å komme seg opp til den tid. Helt forferdelig. Dette er langt fra normalt og jeg må få gjort noe med det.

Derfor lurer jeg på om det vil hjelpe og gå opp fra 10mg til 20 mg pr dag? Har lest en plass at det kan hjelpe, men vet ikke.

Og jeg synes det er litt pinlig å snakke med legen om dette, derfor spør jeg først om råd her.

Anonym poster: b2e5200d0c87cd819c16674e417fbe72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syns jeg så absolutt du skal snakke med legen om, ikke pinlig i det hele tatt. Man skal ikke øke doseringen selv, uten å konsultere med legen.

Lykke til og god bedring! :)

Skrevet

Jeg fikk god effekt ved 20 mg, merket ikke så mye annet enn noen mindre bivirkninger på 5 og 10 mg.

Det er jo verdt et forsøk, selv om seponeringen er ille. Men jeg synes absolutt du skal gjøre det i samråd med legen.

Anonym poster: a75b1a8d4dd7baff2d02720187eb19d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...